  • 1. Data: 2009-06-03 20:39:45
    Temat: co to było - duże liście miało....
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    ... i fotek nie zrobiłem
    A że ogrodnik ze mnie żaden to może spróbuję opisać. Jak ktoś ma pomysł co
    to to niech podeśle linka jakiegoś ze zdjęciem to zobaczę czy o to chodziło
    :)

    Występowanie - dość wilgotny teren. tzn chyba wilgotny bo w dolince w
    okolicach rzeczki.

    Miało wilekie liście.Rosło mniej więcej jak rabarbar - jeden liśc na jednej
    łodydze - ta łodyga miała ok metra wysokości może mniej. I kilka-kikanaście
    w kępie
    I sam liść spory - te 50 cm długości miał.

    Z przyczyn techniczno/fotograficzno/czasowych nie miałem jak się zatrzymać.

    Ma ktoś może pomysł co to może być?

    --
    Pawełj

  • 2. Data: 2009-06-03 20:47:48
    Temat: Re: co to było - duże liście miało....
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w kępie
    > I sam liść spory - te 50 cm długości miał.
    >
    > Z przyczyn techniczno/fotograficzno/czasowych nie miałem jak się

    Może łopian?

  • 3. Data: 2009-06-04 19:48:50
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Może łopian?

    Zdecydowanie nie.
    To moje miało liście takie jakby każdy na łodydze osobno z ziemi wyrastał.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2009-06-04 20:06:55
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "pawelj" błądzi:

    > Miało wilekie liście.Rosło mniej więcej jak rabarbar - jeden liśc na
    > jednej łodydze - ta łodyga miała ok metra wysokości może mniej. I
    > kilka-kikanaście w kępie
    > I sam liść spory - te 50 cm długości miał.

    Opis pasuje do bergeni, ale jak mawia moja Luba w chwilach zadumy... hooy wi
    ;-(

    Zdroofka Johnny

  • 5. Data: 2009-06-05 06:02:17
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Użytkownik "pawelj" błądzi:

    > Opis pasuje do bergeni, ale jak mawia moja Luba w chwilach zadumy... hooy wi

    Smotrawa?

  • 6. Data: 2009-06-05 08:35:35
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "pawelj" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > kilka-kikanaście w kępie
    > I sam liść spory - te 50 cm długości miał.
    >
    > Z przyczyn techniczno/fotograficzno/czasowych nie miałem jak się

    A nie był to może "barszcz Sosnowskiego" ta roślina
    przywleczona do nas ze wschodu?

  • 7. Data: 2009-06-05 18:56:08
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > A nie był to może "barszcz Sosnowskiego" ta roślina
    > przywleczona do nas ze wschodu?

    A chyba to było to...
    http://www.mazacze.com.pl/lb4.jpg
    http://kwiaty2.ovh.org/spis_pliki/barszcz_sosnowskie
    go.jpg
    Bardziej z pierwszego linku bo nie miało tych "pędów koperkowych".
    Chociaż to moje znalezisko bardziej gęste było niż na tych fotkach.
    Może tam będę w przyszłym tygodniu to parę fotek pstryknę.
    No i raczej nie będę rwał listków tak na wszelki wypadek

    --
    PawełJ