  • 1. Data: 2010-03-08 12:40:04
    Temat: czy geodeta powinien wyznaczyć posadowienie tyczonego budynku?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam, zetknąłem się z sytuacją, w której geodeta mówi, że nie oznaczy
    posadowienia budynku (np. poziomu zero) bo nie wiadomo do czego się
    odnieść (nie ma drogi, działka na polu), i jeszcze że koparkowy przy
    kopaniu będzie widział ja głęboko wykopać.

    Nieco się zdziwiłem - czy geodeta nie ma przypadkiem obowiązku wyznaczyć
    poziomu zero?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-03-08 12:42:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    shaman wrote:
> [...]
    > kopaniu będzie widział ja głęboko wykopać.
    >
    > Nieco się zdziwiłem - czy geodeta nie ma przypadkiem obowiązku

    ma zasrany obowiązek wyznaczyć zero i osie budynku zgodnie z zatwierdzonym
    projektem budowlanym, protokół z tej czynności powinno sie dołączych do
    dziennika budowy wraz z wpisem o wytyczeniu budynku.

  • 3. Data: 2010-03-08 13:04:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    shaman wrote:

    > i tak mi się właśnie wydawało.. ale co to za protokół? Czym on się
    > różni od wpisu do dziennika o wytyczeniu budynku?

    mój geodeta dał mi kartkę z osiami i rzędnymi oraz pieczątką jako załacznik
    do dziennika do wpisu.
    ale pewnei to nie jest konieczne acz przydatne

  • 4. Data: 2010-03-08 13:05:15
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

  • 5. Data: 2010-03-08 14:11:13
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    shaman said the following on 08.03.2010 13:40:
> [...]
    > kopaniu będzie widział ja głęboko wykopać.
    >
    > Nieco się zdziwiłem - czy geodeta nie ma przypadkiem obowiązku wyznaczyć

    Powinien, ale moze tego nie robic 'idac Ci na ręke'.
    Pomysl dlaczego
    S.

  • 6. Data: 2010-03-08 16:23:50
    Temat: wzgledem czego poziom zero
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    A tak troche odbiegając od tematu, wzgledem czego sie
    wlasciwie wyznacza poziom zero budynku? Czy to jest
    srednia poziomic w miejscu w ktorym stoi budynek,
    czy to sie odnosi jakos do drogi, czy srednia poziomic z calej dzialki,
    czy moze zero oznacza sie od najwyzej polozonej poziomicy pod
    budynkiem?

    Pzdr
    Darek

  • 7. Data: 2010-03-08 16:59:02
    Temat: Re: wzgledem czego poziom zero
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:
> [...]
    > czy to sie odnosi jakos do drogi, czy srednia poziomic z calej
    > dzialki, czy moze zero oznacza sie od najwyzej polozonej poziomicy pod

    zero masz podane na projekcie budowlanym względem poziomu morza

  • 8. Data: 2010-03-08 18:03:18
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > zero masz podane na projekcie budowlanym względem poziomu morza

    zaraz momencik...
    zero zawsze jest poziomem docelowej posadzki parteru budynku
    natomiast na planie zagospodarowania jest wpisane np.: 0,00= 98,2 m.n.p.m.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 9. Data: 2010-03-08 19:07:31
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > zaraz momencik...
    > zero zawsze jest poziomem docelowej posadzki parteru budynku
    > natomiast na planie zagospodarowania jest wpisane np.: 0,00= 98,2 m.n.p.m.

    no zazwyczaj poziomice podaje sie n.p.m, ale pytam sie jak
    sie wyznacza lokalnie poziom zerowy budynku, w odniesieniu
    do czego.
    Ja mam np . poziom 0 projektu 46cm nad gruntem, ale nad ktora czescia
    gruntu na mojej dzialce?

    Pzdr
    Darek

  • 10. Data: 2010-03-08 19:32:32
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do czego.
    > Ja mam np . poziom 0 projektu 46cm nad gruntem, ale nad ktora czescia

    ja zawsze uczulam inwestorow zeby na mapie do celow projektowych bylo
    minimum 5 rzednych (mnpm) najlepiej w naroznikach i na srodku dzialki
    ale to sa projekty indywidualne
    we wszystkich typowkach dzialka jest plaska jak stol i przy adaptacjach malo
    kto zawraca sobie glowe zeby to popoprawiac

    --
    pozdrawiam
    Andrzej