  • 1. Data: 2010-03-30 05:38:26
    Temat: dach płaski - pokrycie blachą
    Od: Aabacus <a...@t...pl>

    Mam płaski dach kryty papą w kiepskim stanie i przyszło mi do glowy,
    żeby pokryć go blachą trapezową, żeby uniknąc klopotow z pozbyciem się
    starej papy, reperacji ubytków wylewki pod papą , itp. Mam pytanie:
    czy wymaga to jakiejś konstrukcji dla zwiększenia spadku dachu czy tez
    wystarczy zachowanie obecnego spadku. Tak byloby najprościej. Czy
    sprawy te regulują jakieś normy?
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2010-03-30 06:07:41
    Temat: Re: dach płaski - pokrycie blachą
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    A jakie ten dach ma nachylenie?
    Ja mam 18% a sąsiad 15%. Tu i tu leży blacha trapezowa na papie (tak się
    budowało z konieczności w latach 80-90).
    Jak dotąd 13 lat bez problemów.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-03-31 10:14:27
    Od: Aabacus <a...@t...pl>

    On 30 Mar, 08:07, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Ja mam 18% a sąsiad 15%. Tu i tu leży blacha trapezowa na papie (tak się
    > budowało z konieczności w latach 80-90).

    Dzięki za informacje. Ja się doczytalem na stronie Plannja.com, że
    przy pokrywaniu dachu ich blachą trapezową minimalny kąt nachylenia
    wynosi 6%, z czego wynika , że nie musze zwiększać pochylości dachu
    kłaąc tę blache. Inni wytworcy blavch podają 14-15%.
    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2010-04-15 08:01:29
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Według Polskiej Normy dla poszczególnych rodzajów pokryć przewidziane
    są maksymalne i minimalne wartości nachylenia dachu - wystarczy wpisać
    w necie "PN-89/B-02361"
    Pozdrawiam
    Igor