  • 1. Data: 2012-09-01 10:30:47
    Temat: dobór mocy pieca na ekogroszek
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    Witam

    jestem w kropce - buduje 140-150 dom i przymierzam sie do zakupu pieca- hydraulik
    swierdzil ze trzeba 29 KW w planie wyczytałem 10kw. dom ocieplony bedzie 12
    styropianem, bedzie mial dosc sensowne okna Oknoplasu (jak firma nie wyjebie palety
    jeszcze raz z ciezarowki na ziemie), poddasze ocieplone 20 cm wełny plus jeszcze 5
    dam w stelazu. Nie wyglada to najgorzej. Bym kupil to 29 KW ale pamietam historie u
    moich rodziców nie bylo ocieplenia to 21 KW piec na ekogrosze jechał na 70 stopni min
    i nie bylo za goraco, teraz jest 10 cm styropianu i piec jedzie na 50 stopni a po
    kominie sie lało ze trzeba bylo rure wstawiac a ostatnio zapaliły sie sadze - slowem
    za niska temperatura na piecu. Jakość opału to kwestia szcześcia. I teraz tak mysle
    czy wziać rzeczywiście te 29 kw czy moze 23 albo mniej - i nie wiem. Rożnicy w cenie
    prawie nie ma.

    jeżeli ktos zna to z praktyki prosze o pomoc
    dzieki
    rt

  • 2. Data: 2012-09-01 12:44:31
    Temat: Re: dobór mocy pieca na ekogroszek
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "decore-meble.pl" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam

    >jestem w kropce - buduje 140-150 dom i przymierzam sie do zakupu pieca-
    >hydraulik swierdzil ze trzeba 29 KW w planie wyczytałem 10kw.
    [...]
    > czy moze 23 albo mniej - i nie wiem. Rożnicy w cenie prawie nie ma.

    10kW to moze przesada, ale duzo wieksza jest 29kW.

    Przy doborze pieca bardzo wazna jest ilosc "czynnika" do ogrzania czyli
    wody w instalacji a w drugiej kolejnosci wazny jest metraz, mozesz
    miec dom 300m2 i jeden grzejnik i wtedy hydraulik zaproponuje ci piec
    60kW.??
    Jezeli w instalacji bedzie, zakladam 50-100l wody, to naprawde nie trzeba
    do tego pieca 29kW.
    Z doswiadczenia wiem ze najgorsze co moze byc to przewymiarowany
    piec.

    Zakladajac ze masz nowoczesna instalacje, podlogowke i pare grzejnikow tzn
    3-4szt , plus bojler ok 140l do ogrzania wystarczy najmniejszy piec na
    ekogroszek.

    pozdrawiam
    Adams

  • 3. Data: 2012-09-01 13:31:56
    Od: r...@g...com

    mam 14 grzejników -170 zeberek i z 8 m2 podlogówki - instalacja jest nowa

    jaki w takim razie?

  • 4. Data: 2012-09-01 19:11:57
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-01 10:30, decore-meble.pl pisze:
    > Witam
    >
    > jestem w kropce - buduje 140-150 dom i przymierzam sie do zakupu pieca- hydraulik
    swierdzil ze trzeba 29 KW
    Hydraulika kopnij w zadek, bo grubo przesadził. Kotły na paliwo stałe
    kiepsko pracują przy niepełnym obciążeniu. Lepiej kupić kocioł za mały i
    te 4- 5 dni w roku pójść wcześniej z małżonką pod kołderkę albo włożyć
    sweter, czy też załączyć farelkę, niż 95% dni grzewczych jechać na 1/3
    mocy i wypuszczać sporo ciepła w komin.
    Napisz, co to za 140-150 metrów i ile z tego będzie ogrzewane. Jak mam
    starą chałupę 220 mkw, a ogrzewam z tego połowę i 18 kW mi starcza aż nadto
    Jacek

  • 5. Data: 2012-09-01 21:03:56
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Uzytkownik <r...@g...com> napisal w wiadomosci:

    Witam

    >mam 14 grzejników -170 zeberek i z 8 m2 podlogówki - instalacja jest nowa
    >jaki w takim razie?

    Ok, oblicz moc tych 170 zeberek, co to sa za zeberka,
    a nie masz czasem "bojlera" CWU w instalacji ? ;-)
    Piec 1.8kW wystarczy.

    pozdrawiam
    Adams