  • 1. Data: 2013-07-10 14:08:57
    Temat: drenaz opaskowy
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    Mam ja polowe blizniaka zorientowanego mniej wiecej w ten sposob:
    od strony ulicy:
    http://i.snag.gy/U1SRu.jpg
    od strony ogrodu:
    http://i.snag.gy/ycDAE.jpg

    Czesc podpiwniczona, to ta nizsza.

    Spadek gruntu jest od ulicy do ogrodu. Dwa tygodnie temu (przypomnijmy: najpierw 2
    tygodnie deszczowa pogoda, potem ulewa jakies 50l/m2, potem znow 2 tygodnie deszczowa
    pogoda i nastepnie ulewa 70l/m2) woda dostala mi sie do piwnicy:

    - podsiakanie spod poziomej hydroizolacji zamurowanego starego zejscia do piwnicy
    spod niepodpiwniczonej strony domu (nie da sie poprawic hydroizolacji od zewnatrz
    piwnicy)
    http://i.snag.gy/96uF7.jpg
    podsiakanie gdzies z nieszczelnosci tylnej scianki "schodka" poglebienia w centrum
    piwnicy na kociol (miejsce pracy operatora kotla ):
    http://i.snag.gy/2BIsb.jpg
    Do tego podciagalo wilgosc przez cala posadzke - pojawily sie mokre plamy, choc
    jeszcze nie kaluze.

    Przypuszczam, ze jest to wyjatkowy przypadek, bo stalo sie tak po raz pierwszy od 30
    lat, ale trzeba zalozyc, ze to sie moze powtarzac - wczesniej nie przeszkadzalo, bo
    dom nie jest zamieszkany, ale teraz w piwnicy chce zrobic kotlownie, a podloge
    wylozyc gresem.

    Sasiad architekt twierdzi, ze u niego (po drugiej stronie ogrodu, tak ze 70cm nizej)
    normalnie nie ma wody nawet wiosna przy roztopach, czy jesienia przy deszczach, ale
    wlasnie czasem czerwiec-lipiec powtarza sie podobny scenariusz i wiadrami wynosi wode
    - normalnie u mnie poziom wod gruntowych jest gdzies na 2-2.5m, ale grunt srednio do
    slabo przepuszczalny (ily) i przy ulewach moze sie podniesc chwilowo i to znacznie.

    Oto, co mi doradzil:

    Nawiezc ziemi dookola domu, zrobic spadki z jednej strony na ogrod, z drugiej strony
    w strone ulicy (od ulicy spadek i od domu spadek, a "niecka" gdzies w polowie - z
    6-8m od domu). Wode z rynien odprowadzac korytkami w strone spadkow, a dookola domu
    zrobic drenaz z dwoma studniami szczelnymi na rogach budynku, polaczonych przelewem
    na poziomie drenazu i z pompa plywakowa w tej od strony ogrodu - w razie W wode
    odpompowywac na ogrod.

    Fundamenty u mnie wygladaja tak:
    od frontu:
    http://i.snag.gy/rb5RB.jpg
    od ogrodu:
    http://i.snag.gy/6M3fu.jpg
    czyli:
    Lawy fundamentowe zaczynac sie beda ok. 85cm ponizej poziomu gruntu przy domu po
    dosypaniu ziemi, wysokosc law ok. 35-40cm (zmienna). Poniewaz w piwnicy lawy wystaja
    ponad posadzke, to drenaz umiescic ponizej posadzki, a wiec i ciut ponizej law -
    dlatego proponuje odsunac go od budynku na ok. 80cm.
    http://i.snag.gy/7g6a9.jpg
    http://i.snag.gy/qj5Oc.jpg

    Co o tym myslicie? Ma to sens?

    Olleo