  • 1. Data: 2014-12-29 22:40:21
    Temat: drzwi otwierane na klatkę schodową w bloku
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    chciałbym sobie wymienić drzwi wejściowe. Jakość w tym przypadku nie
    jest istotna, bo ukraść niema co a od strony klatki temperatura nie
    spada poniżej 10 stopni.
    Problem jest w otwieraniu. Zależy mi na tym, żeby drzwi się otwierały na
    zewnątrz mieszkania, nie tak jak mam teraz - do środka. Podobno przepisy
    przeciw pożarowe wymagają otwierania na zewnątrz, ale jakieś inne
    budowlane wymagają żeby przejście na klatce schodowej było minimum 90
    cm. Teraz mam zgryz. czy te 90 cm przejścia ma być w pozycji zamkniętej
    - bez sensu, otwartej - to da się wykonać, bo drzwi mogą się otwierać "
    na ścianę" nie zastawiając przejścia, czy w każdym położeniu - co jest
    nie do wykonania, bo drzwi otwarte do połowy, 45 st. zastawią przejście.

    Jak to jest naprawdę? Czy mogę sobie wstawić drzwi otwierane na klatkę
    schodową, mimo że teraz mam do środka mieszkania?

    ToMasz

    PS
    zarządca budynku powiedział mi że to nie jego sprawa, nie zezwala, nie
    zabrania, ale jak ktoś "doniesie" do pinbu to będę miał problem

  • 2. Data: 2014-12-30 01:45:44
    Temat: Re: drzwi otwierane na klatkę schodową w bloku
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarządca budynku powiedział mi że to nie jego sprawa, nie zezwala, nie
    > zabrania, ale jak ktoś "doniesie" do pinbu to będę miał problem

    Nie wiem jaka to spółdzielnia i ile miejsca jest na klatce ale myśmy lata
    temu zamontowali sobie podwójne drzwi i właśnie te drugie otwierają się na
    klatkę a pierwsze do mieszkania. Nikt nie robił z tego problemu i kilka
    innych sąsiadów ma tak samo. Lepszym rozwiązaniem są podwójne bo po pierwsze
    jest bezpieczniej a po drugie ciszej w mieszkaniu bo nie słychać tego co się
    dzieje poza mieszkaniem i na odwrót.

  • 3. Data: 2014-12-30 10:03:08
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.12.2014 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> napisał/a:

> [...]
    > na ścianę" nie zastawiając przejścia, czy w każdym położeniu - co jest
    > nie do wykonania, bo drzwi otwarte do połowy, 45 st. zastawią przejście.

    Wystarczy zajrzeć do źródła:
    "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    budynki i ich usytuowanie.

    § 242.
    4. Skrzydła drzwi, stanowiących wyjście na drogę
    ewakuacyjną, nie mogą, po ich całkowitym otwarciu,
    zmniejszać wymaganej szerokości tej drogi."

    I już wiesz wszystko :-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail

  • 4. Data: 2015-01-02 21:40:58
    Od: Koziołek <k...@g...pl>

    Dominik & Co > § 242.
    > 4. Skrzydła drzwi, stanowiących wyjście na drogę
    > ewakuacyjną, nie mogą, po ich całkowitym otwarciu,
    > zmniejszać wymaganej szerokości tej drogi."
    >
    > I już wiesz wszystko :-)

    No dobra. A jak się do tego paragrafu mają drzwi do mieszkania na krótszej
    scianie "ślepego" korytarza?

    Pozdr.,

    Koziołek
    --