  • 1. Data: 2009-02-04 17:46:52
    Temat: drzwi z litego drewna czy oklejone fornirem???
    Od: "Lookasz" <l...@p...cutit.fm>

    witam

    przymierzam się do zakupu drzwi wewnętrznych do domu. I stoje przed
    dylematem czy szukać całych z litego drewna czy tez oklejonych fornirem...
    Nie ukrywam, że często oklejone fornirem mają ładniejsze wzory. Skad
    dylemat...?

    Jeden ze stolarzy twierdzi, iż nie ma co bawić się w drzwi oklejone fornirem
    bo to może się potem rozejść, rozkleić czy cos tam.

    Natomiast inny dziwi się, że chce z litego drewna mówiąć, iż z litego drewna
    się rozchodzą i tylko problem jest.

    doradzcie.. co począć????

    dzieki
    Łukasz

  • 2. Data: 2009-02-04 18:08:59
    Temat: Re: drzwi z litego drewna czy oklejone fornirem???
    Od: "Lookasz" <l...@p...cutit.fm>

    Użytkownik "Janusz" <i...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Lookasz" <l...@p...cutit.fm> napisał w wiadomości

    > fornirem

    > drewna

    > Już 2 lata mam drzwi drewniane sosnowe lakierowane lakiero-bejcą z
    > prywatnego zakładu raczej tanie (~800zł) i nie zauważyłem żadnych wypaczeń
    > czy innych niedoskonałości. Jestem z nich b. zadowolony

    a gdzie robiłes???

  • 3. Data: 2009-02-04 18:44:10
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    > prywatnego zakładu raczej tanie (~800zł) i nie zauważyłem żadnych wypaczeń
    > czy innych niedoskonałości. Jestem z nich b. zadowolony

    Znaczy - nie masz psa :-)

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-02-04 18:58:00
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

> [...]

    prywatnego zakładu raczej tanie (~800zł) i nie zauważyłem żadnych wypaczeń
    czy innych niedoskonałości. Jestem z nich b. zadowolony

    Pozdr.
    Janusz

  • 5. Data: 2009-02-04 19:03:16
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Drzwi z litego drewna bywają też oklejone fornirem.

    Wazne, zeby w srodku była klejonka powiedzmy 3-elementowa (wazny jest układ słojów,
    żeby się rama płyciny ani oscieznica nie paczyła).

    Przykładowo po 12 latach lite drzwi drzwi sosnowe obłogowane 3 mm z CAL Suwałki się
    nie spaczyły, choć minimalnie niektóre wewnętrzne płyciny się skurczyły, ale akurat
    tam gdzie są wstawione to mało się gotuje i mało kąpie ;-)

    Generalnie wyglądają jak wstawione wczoraj, ale tanie nie były na tamte czasy, i dziś
    to tanich nie należą.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-02-04 19:21:02
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    > Użytkownik "Janusz" <i...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > a gdzie robiłes???

    Były to gotowe drzwi z ościerznicami Wołomin/W-wy.

  • 7. Data: 2009-02-04 20:14:25
    Od: "Lookasz" <l...@p...cutit.fm>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Drzwi z litego drewna bywają też oklejone fornirem.

    wiem.. być może, że zle sformułowałęm pytanie... chodzi mi o "warstwę"
    zewnętrzną .. deska czy naturalny fornir czy bez znaczenia... deske zawsze
    można podheblować fornir nie

  • 8. Data: 2009-02-04 21:41:51
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Choćbyś nie wiem jak dbał i nie wiem jakie solidne drzwi drewniane kupił, to
    po kilku/nastu latach się wypaczą (mniej lub więcej). Tanie wypaczą się
    szybko, drogie po dłuższym czasie.

    Solidne drzwi metalowe fornirowane kupisz zdecydowanie taniej niż solidne
    drewniane (nawet kilkukrotnie taniej).

    Sam wiesz ile masz pieniędzy i czy stać Cie na super drzwi drewniane, czy
    tylko na duuuużo tańsze w fornirze o podobnej wytrzymałości konstrukcyjnej
    (pomijam tu wytrzymałość na otarcia, blaknięcie, czy nawet odspojenie
    forniru, itp. bo jak Ci drzwi wyblakną, to je zamkniesz szczelnie, ale jak
    się skręcą, to będziesz miał przeciąg w domu). Ja dysponowałem kwotą ok.
    2000 zł. Za to kupiłem solidne drzwi metalowe. W tej cenie mogłem tylko
    marzyć o drzwiach drewnianych (solidnych!). Do tego mam atest i zniżkę na
    ubezpieczenie, czego standardowe drzwi drewniane Ci nie dają.

    Ale drewniane są piękniejsze ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 9. Data: 2009-02-04 21:50:32
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >tego mam atest i zniżkę na ubezpieczenie, czego standardowe drzwi drewniane

    Zdaje się, że autor mówi o drzwiach wewnętrznych.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-02-04 21:52:36
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> napisał

    > Zdaje się, że autor mówi o drzwiach wewnętrznych.

    Przepraszam, przeoczyłem ;)