  • 1. Data: 2010-06-14 16:58:28
    Temat: dwa budynki na zgłoszenie
    Od: Marek <m...@o...pl>

    Witam grupowiczów
    Potrzebuję postawić na działce 700m2 dwa budynki po 25m czyli na
    zgłoszenie ale czy te bydynki mogą stać obok siebie dotykając się jedną
    ścianą?
    Urząd twierdzi że musi być zachowana odległość co najmniej 1m
    Nie wnikając jaki to ma sens to czy to wymysł mojego urzędu czy regulują
    to jakieś przepisy?
    Ja się tylko doczytałem że na każde 500m2 działki można postawić dwa
    takie budynki ale nic o odległościach.
    Proszę o podpowiedź osoby zorientowanej w temacie.

    Marek

  • 2. Data: 2010-06-14 19:36:28
    Temat: Re: dwa budynki na zgłoszenie
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ścianą?
    > Urząd twierdzi że musi być zachowana odległość co najmniej 1m

    To maja być 2 osobne budynki, nie moga sie stykać. Odległosci minimalnych
    miedzy budynkami na jednej działce w przepisach nie ma, ten 1m to raczej
    wymyślili.

    b.

  • 3. Data: 2010-06-14 19:50:40
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    On 14.06.2010 18:58, Marek wrote:
> [...]
    > takie budynki ale nic o odległościach.
    > Proszę o podpowiedź osoby zorientowanej w temacie.

    hmm... ja bym postawił je w odległości takiej, aby w niezbyt odległej
    przyszłości przestrzeń pomiędzy nimi mogła się zamienić w pełnowymiarowe
    pomieszczenie. Trzeba by odpowiednio wcześniej przemyśleć konstrukcje
    dachu, aby jego przedłużenie nie stanowiło problemu. Jak nikt ciekawski
    nie będzie się kręcił to fundamenty mógłbyś wylać w całości od razu.

  • 4. Data: 2010-06-14 22:56:20
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > miedzy budynkami na jednej działce w przepisach nie ma, ten 1m to raczej

    jak nie ma...
    sa...
    rozporzadzenie min. infrastruktury o warunkach technicznych jakim powinny
    odpowiadac budynki i ich usytuowanie
    a poza tym jeszcze p.poz...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-06-15 04:37:08
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > rozporzadzenie min. infrastruktury o warunkach technicznych jakim powinny
    > odpowiadac budynki i ich usytuowanie

    tam sa o odległosciach od granicy działki

    > a poza tym jeszcze p.poz...

    moze faktycznie tu. Ale jak sie postawi w jednym sciane przeciwpozarową
    (albo spełni odpowiednie warunki , sie na ppoz nie znam) to moze i naewt nie
    tu.

    b.

  • 6. Data: 2010-06-15 04:37:28
    Od: mayky <m...@c...pl>

> [...]
    > sa...
    > rozporzadzenie min. infrastruktury o warunkach technicznych jakim powinny

    Andrzej a jak to wyglada w praktyce ,
    zakładajac ze zgłosilem nie bylo sprzeciwu ,
    po 30 dniach stawiam budynek gospodarczy ,
    jest gotowy ( melduje o tym w gminie ???? )
    i co oni przychodza odbieraja ???
    potem juz tylko płacenie podatku do gminy ????

    pozdrawiam
    Mayky

  • 7. Data: 2010-06-15 06:08:32
    Od: Marek <m...@o...pl>

    No taki numer nie przejdzie bo mam "sympatycznego" sąsiada dlatego
    wszystko muszę zrobić zgodnie z literą prawa. No ale nie z teorią
    urzędnik. Dlatego tak się dopytuję bo jestem gotów postawić dwie ściany
    nośne żeby nie było że zrobiłem jeden budynek. Nawet mogę konstrukcję
    dachu rozdzielić tak, że będą dwa oddzielne stykające się dachy. Potem
    pewnie bym to nakrył kilkoma gąsiorami i cacy. Tylko że przestrzeń 1m to
    trudno jakkolwiek zagospodarować. Nawet kwiatki tam nie urosną.
    Jak dwie ściany są obok siebie to chyba p.poż też da się zapewnić w
    końcu na jakiejś podstawie domy bliźniacze się buduje.
    Więc co radzicie, opcja "po cichu" nie wchodzi w grę.

    Marek

  • 8. Data: 2010-06-15 09:08:23
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 15 Cze, 08:08, Marek <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > końcu na jakiejś podstawie domy bliźniacze się buduje.
    > Więc co radzicie, opcja "po cichu" nie wchodzi w grę.

    Ja bym zrobil tak jak radzi Rafał. Dwa oddzielne a odległość między
    nimi taka aby można ją było zagospodarowac jako np skład drewna, wiata
    dla taczki itp.

    Pzdr
    QbaB

  • 9. Data: 2010-06-15 18:16:39
    Od: Marek <m...@o...pl>

    O wiacie to już pomyślałem i to też podchodzi pod kolejny budynek więc
    musi stać 1m od tego pierwszego. To jakiś absurd. To na jakiej podstawie
    buduje się bliźniaki?
    Marek

  • 10. Data: 2010-06-15 21:17:40
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    >O wiacie to już pomyślałem i to też podchodzi pod kolejny budynek więc
    > musi stać 1m od tego pierwszego. To jakiś absurd. To na jakiej podstawie
    > buduje się bliźniaki?
    > Marek

    Na pozwolenie na budowę. A tu chodzi o budynki na zgłoszenie.