  • 1. Data: 2009-02-26 00:00:35
    Temat: dwa szybkie pytania
    Od: "byku" <m...@n...pl>

    Witam,

    Chciałem się zorientować w 2 kwestiach - po pierwsze będę sam układał panele
    i chciałem się spytać od której że tak powiem strony zacząć - czy od środka,
    czy np. z boku równo je ułożyć i później docinać jak będę do drugiej strony
    dojeżdżał? A może to nie ma znaczenia?

    Druga kwestia to będę chciał zrobić ściankę z KG i z profili - chodzi o coś
    takiego :

    jest teraz tak (to jest kuchnia 1 piętro stąd spadek ściany)

    /
    /
    /

    a ma być tak

    / |
    / | <- tutaj będą fronty kuchenne (górne szafki)
    /___|

    Chodzi o to czy po prostu wystarczy jak skręce śrubami te profile i dokręce
    płyte kg, czy może trzeba jakoś inaczej zamocować te profile żeby taka
    ścianka się trzymała?

    pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2009-02-26 08:10:26
    Temat: Re: dwa szybkie pytania
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 01:00:35 +0100, byku napisał(a):

> [...]
    > czy np. z boku równo je ułożyć i później docinać jak będę do drugiej strony

    Od boku :)

    > Druga kwestia to będę chciał zrobić ściankę z KG i z profili - chodzi o coś
    > takiego :
    >
    > jest teraz tak (to jest kuchnia 1 piętro stąd spadek ściany)
    (...)

    Bez obrazy, ale narysuj to w paincie i dopiero pokaz, bo ja nie łapie o co
    choodzi :)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-02-26 09:18:24
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > płyte kg, czy może trzeba jakoś inaczej zamocować te profile żeby taka

    Ja ukladalem panele zaczynajac od krotszej sciany wtedy pomieszczenie,
    zazwyczaj prostokatne wydaje sie bardziej kwadratowe. Ale to sprawa o tyle
    dyskusyjna, ze nalezy sie zdecydowac, jak beda one ew. ukladane w sasiednich
    pokojach czy na korytarzu, aby np w korytarzu nie byly ulozone w poprzek a w
    pokoju wzdluz. To zalezy od gustu ale wydaje mi sie ze ladniej i naturalniej
    wygladaja, gdy sie je uklada w jednym kierunku. Jesli chcesz aby na progach
    (polecam dylatacje) "zgraly sie", musisz to wczesniej dokladnie wymierzyc i
    juz pierwszy panel odpowiednio dociac z szerokosci. Oczywiscie panele
    musisz "zorientowac" tak aby daly sie ukladac; ten dolny wystep zamka panela
    trzymanego w rekach, bedziesz wstawial pod niewielkim katem do juz lezacego i
    przez kawalek odpadka panelu, lekko dobijal.
    Pomiedzy scianami a plyta panelowa zostaw luz, min. 1 cm, ktory przykryjesz
    potem listwa maskujaca mocowana do scian.

    Z tymi szafkami bedzie troche zabawy. Musi to byc dosc mocna konstrukcja;
    albo wiszaca na krokwiach albo ta dolna "polka", na ktorej postawisz szafki
    musi pracowac jako mocny wspornik. Szafki obciaza sie czesto nawet do
    kikudziesieciu kilo a i musza byc odpowiednio mocno zainstalowane aby w
    przypadku gdy Ty lub dziecko odruchowo sie za nia zlapie, nie odpadla razem z
    nim...
    Nie "czuje" na tyle tych ksztaltek-profili, aby Ci szczegolowo cos
    konkretnego i sprawdzonego polecic.
    Pzrd.

  • 4. Data: 2009-02-26 11:23:18
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Lut, 10:18, "tornad" <t...@v...pl> wrote:

> [...]
    > trzymanego w rekach, bedziesz wstawial pod niewielkim katem do juz lezacego i
    > przez kawalek odpadka panelu, lekko dobijal.

    Ja słyszałem prostą zasadę, że panele ukłda się tak żeby biegły
    możliwie "od okna". Wtedy mniej widać łączenia (te brzydkie cienie)...
    ;-)
    No ale myślę że "pytacz" nie o to pytał.

    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.