  • 1. Data: 2010-08-16 11:16:23
    Temat: elektryka - podlaczenie
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Płyta indukcyjna.
    Kabel kończy się "zarobionymi" końcówkami.
    Żółto-zielony, niebieski i brązowy.

    Te końcówki chcę zamknąć we wtyczce, plus, minus i uziemienie.

    Żółto-zielony to uziemienie. Przyjmijmy, że trzymamy wtyczkę tak, że
    uziemienie (bolec) jest u góry, a pod nim są plus i minus podłączane.
    Po której stronie, prawej czy lewej włączyć/połączyć przewód
    niebieski/błękitny, a po której brązowy?

    Czy to istotne dla działania płyty indukcyjnej?

    Dla chwilowego działania zrobiłem i tak i tak - płyta działa, grzeje, tzn.
    indukuje, wyświtlacz wskazuje ok.
    Ale nie chciałbym, by wskutek złego podłączenia po jakimś czasie mi płyta
    uległa awarii.

    Po której stronie bolca z uziemieniem (góra wtyczki) umieścić przewody
    niebieski i brązowy?

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

    Proszę o wsparcie
    mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

    Dziękuję za donację.

  • 2. Data: 2010-08-16 11:43:20
    Temat: Re: elektryka - podlaczenie
    Od: "Andrzej Bogacki" <a...@i...pl>

    > Te końcówki chcę zamknąć we wtyczce, plus, minus i uziemienie.

    Plus i minus???? To jest kuchenka na akumulator??

  • 3. Data: 2010-08-16 12:41:26
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Bogacki" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Plus i minus???? To jest kuchenka na akumulator??

    Napewno jesteś mądry, i doskonale rozumiesz w czym rzecz, mimo popełnionego
    przeze mnie błędu.
    Pomożesz?

    Patrzymy na wtyczkę: trzymam tak, że bolec uziemienia jest u góry.
    Teraz niżej: niebieski po prawej, po lewej, czy bez znaczenia?

  • 4. Data: 2010-08-16 12:45:52
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "Czesuaw P." <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Patrzymy na wtyczkę: trzymam tak, że bolec uziemienia jest u góry.
    > Teraz niżej: niebieski po prawej, po lewej, czy bez znaczenia?

    Doprecyzuję:
    bolec uziemienia skierowny w patrzącego, "celuje" w niego.

    Jak podłączyć niebieski i brązowy?

  • 5. Data: 2010-08-16 12:51:32
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

> [...]
    > niebieski/błękitny, a po której brązowy?
    >
    > Czy to istotne dla działania płyty indukcyjnej?

    Niebieski podłącz tam gdzie nie ma prądu a brązowy tam gdzie jest. Nie wiem
    czy u Ciebie jest po lewej czy po prawej stronie...

  • 6. Data: 2010-08-16 13:17:16
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Sie, 14:45, "Czesuaw P." <c...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Czesuaw P." <c...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:i4bbli$qg0$1@news.onet.pl...

    > Doprecyzuję:
    > bolec uziemienia skierowny w patrzącego, "celuje" w niego.

    Patrząc na wtyczkę od tyłu (albo na gniazdko od przodu), jeśli bolec
    uziemienia jest u góry, to brązowy powinien być po lewo, niebieski po
    prawo. Dla kuchni elektrycznej nie ma to większego znaczenia, podobnie
    jak dla większości innych urządzeń, ale tak to powinno wyglądać.

    Natomiast istotna jest inna sprawa: jakiej mocy jest ta płyta
    indukcyjna? Jeśli więcej niż 2-3kW, to czy na pewno masz wtyczkę i
    gniazdko, które wytrzymają takie obciążenie?

    J.

  • 7. Data: 2010-08-16 13:45:49
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    prawo. Dla kuchni elektrycznej nie ma to większego znaczenia, podobnie
    jak dla większości innych urządzeń, ale tak to powinno wyglądać.

    Bardzo dziękuję!

    > Natomiast istotna jest inna sprawa: jakiej mocy jest ta płyta
    indukcyjna? Jeśli więcej niż 2-3kW, to czy na pewno masz wtyczkę i
    gniazdko, które wytrzymają takie obciążenie?

    3700W łacznie oba pola grzejne.
    1400 plus 2300.
    Kawaler, mieszkam sam, - nie sądzę, żebym gotował na obu polach na raz z
    pełną mocą.
    Do gotowoania wody jest czajnik elektryczny na zupełnie innym obwodzie.
    Ale jakie mam wtyczkę i gniazdo "pod" płytą... nie wiem.

  • 8. Data: 2010-08-16 14:16:51
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Sie, 15:45, "Czesuaw P." <c...@o...pl> wrote:

    > 3700W łacznie oba pola grzejne.
    > 1400 plus 2300.
    > Kawaler, mieszkam sam, - nie sądzę, żebym gotował na obu polach na raz z
    > pełną mocą.

    To powinno być ok, wtyczke jednak kup solidną, a przynajmniej
    sprawiającą porządne wrażenie (sprzedawcy w sklepie powiedz że
    potrzebna jest taka do urządzenia dużej mocy, szansa że trafisz na
    sprzedawcę, który wie, co sprzedaje, jest spora) i dokładnie zaciśnij
    przewody, skręcając (jeśli to linka z drucików) i owijając je naokoło
    śrubki, a te porządnie dokręć.
    Gniazdko zaś - jeśli to nowa (maksimum nastoletnia) instalacja, to
    powinno być ok, jeśli jednak starsza - najlepiej wymienić od razu na
    nowe, a przynajmniej je odkręcić i podokręcać śrubki mocujące
    przewody. Można tego nie robić, ale w początkowym okresie używania
    kuchni warto nasłuchiwac przy gniazdku, czy skwierczenia nie słychać i
    czy gniazdko oraz wtyczka się czasem gorące nie robią.

    J.

  • 9. Data: 2010-08-17 06:23:26
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    w.googlegroups.com...
> [...]

    To powinno być ok, wtyczke jednak kup solidną, a przynajmniej
    sprawiającą porządne wrażenie (sprzedawcy w sklepie powiedz że
    ============

    Wtyczki solidne 16A się nie nadają. Innych wtyczek w większości małych
    sklepów nie ma. Np w Castoramie są. Ale ja bym to zlecił elektrykowi, bo coś
    mi się wydaje że autor wątku jest troszkę za słaby na to.

[...]

    Nieprawda.
    Gniazdka są na 10 lub 16A. Nawet w nowej instalacji. Jest tylko kwestią
    czasu, kiedy się to zacznie smażyć.
    Gniazdko do wymiany. Sprawdzić czy przewód wewnątrz jest odpowiedniej
    średnicy 2,5mm2.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2010-08-17 06:23:55
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <K...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Czesuaw P." <c...@o...pl> napisał w wiadomo?ci

    > Niebieski podł?cz tam gdzie nie ma pr?du a br?zowy tam gdzie jest. Nie
    > wiem czy u Ciebie jest po lewej czy po prawej stronie...

    Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...