  • 1. Data: 2010-07-13 12:05:00
    Temat: folii budowlanej - czy da się jakoś rozsądnie i tanio skleić?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    cześć,

    czy klejenie folii budowlanej (rozkładanej jako izolacja posadzkowa) ma
    jakiekolwiek szanse powodzenia w rozsądnej cenie i czy w ogóle ma sens?
    Z tego co się orientuję to tego typu tworzywa niespecjalnie chętnie się
    kleją, ale wolę zapytać. :)

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-07-13 12:12:15
    Temat: Re: folii budowlanej - czy da siÄ&#65533;jakoĹ&#65533;rozsÄ&#65533;nie i tanio skleiÄ&#65533;
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > tego typu tworzywa niespecjalnie chętnie się kleją

    Kleić się nie kleją ale może dobrze się zgrzewają?
    Nie interesowałem się dogłębnie, z czego jest folia budowlana ale po cenie
    patrząc, to jakiś PE, może PP albo PVC. Ponieważ czarna, to może być nawet
    surowiec z recyklingu. Co by nie było, proponuję spróbować to zgrzewać, tak jak
    folie PE na tunele foliowe.

    Kazek

  • 3. Data: 2010-07-13 13:08:27
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    No i taśmą klejącą się "klei".

    -----

  • 4. Data: 2010-07-13 13:54:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 13 Lip, 14:05, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]
    > jakiekolwiek szanse powodzenia w rozsądnej cenie i czy w ogóle ma sens?
    > Z tego co się orientuję to tego typu tworzywa niespecjalnie chętnie się

    Jeśli to folia PVC, to klej do jej klejenia kupisz w każdym sklepie,
    osobiście polecam tu klej sprzedawany w słoiczkach do klejenia rur
    (m.in. do odkurzaczy centralnych). Folii PE natomiast nie skleisz
    niczym, tylko zgrzewanie. Albo taśma klejąca, np. ta szara
    "krokodylowa" ("Power tape", "Duct tape" itp.).

    Pytanie tylko, po co to kleić? Typowa szerokość folii sprzedawanej z
    rolki to 6m, zwykle starcza na normalne pomieszczenia w normalnym
    budownictwie. Oczywiście można kleić w przejściach, ale po co? Folia i
    tak się poprzeciera o chudziak w milionie miejsc. Jeśli masz posadzke
    zagrożoną podsiąkaniem wody, zadbaj raczej o choć jedną warstwę
    izolacji z pewniejszego materiału niż folia, np. z papy
    termozgrzewalnej. Samego chudziaka przelecieć jakimś środkiem
    uszczelniającym też moim zdaniem nie zaszkodzi.

    J.

  • 5. Data: 2010-07-15 10:21:21
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Bo np. tak wymaga instrukcja wykonania i odbioru robót.

    Oczywiście "polaczek" lubi zaoszczędzić, i dlatego nigdy nie zostaniemy nie tylko
    drugą Szwajcarią czy Japonią, ale nawet drugimi
    Niemcami czy Szwecją.

    -----

  • 6. Data: 2010-07-15 14:25:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 15 Lip, 12:21, ąćęłńóśźż <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Oczywiście "polaczek" lubi zaoszczędzić, i dlatego nigdy nie zostaniemy nie tylko
    drugą Szwajcarią czy Japonią, ale nawet drugimi

    Krótko mówiąc, sugerujesz, że nieważne czy klejenie
    _w_danym_przypadku_ ma sens, czy nie ma, kleić trzeba, "bo tak
    instrukcja każe"? A myślenie w czasie roboty jest tym co różni
    "polaczka" od Niemców czy Szwedów?
    Cóż...

    J.

  • 7. Data: 2010-07-17 11:40:30
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mniej więcej.
    Sens powinien określać producent i jego instrukcja, a nie "polaczek".

    -----

  • 8. Data: 2010-07-17 12:48:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Mniej więcej.
    > Sens powinien określać producent i jego instrukcja, a nie "polaczek".

    Bzdury piszesz

  • 9. Data: 2010-07-17 17:41:25
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Mniej więcej.
    > Sens powinien określać producent i jego instrukcja, a nie "polaczek".

    Spytam tak, niepolaczku: czy robiłeś kiedykolwiek w życiu izolację poziomą?
    Sam, "temi rencami"?

    Jeśli nie, zachęcam, zrób doświadczenie: kup sobie kawałek folii, takiej
    własnie jak się daje na izolacje, 0,3mm. Nieduży, jeden metr kwadratowy
    wystarczy. Połóż go następnie gdzies na betonie, ale nie na równej wylewce,
    tylko na czymś chudziakopodobnym: ma być chropowate, z wystającym ostrym
    żwirem. Dobrze byłoby tez pod folię i na folie sypnać trochę drobno
    tłuczonego gruzu ceglanego.
    Następnie pochodź po tej folii w buciorach. Normalnie na budowie od ułożenia
    folii do jej zasłonięcia kolejnymi warstwami mija minimum kilka godzin, ale
    tu myślę, że kilkanaście minut marszu w miejscu wystarczy. Podnieś i
    obejrzyj pod światło. I wyciągnij wnioski.

    Producent sobie może pisać skolko ugodno o klejeniu na łączeniach,
    zapewnianiu ciągłości i tym podobnych. Bardzo jestem jednak ciekaw, jak
    tenże producent zapewnia ciągłość foliowej izolacji choćby w miejscach
    przebić technologicznych przez ściany, zwłaszcza ściany grube. Bardzo bym
    chciał zobaczyć, za pomocą jakich narzędzi i przede wszystkim w jaki sposób
    łączy tam folię z jednej i z drugiej strony ściany. No i wreszcie w jaki
    sposób rozkłada tąże folię, żeby jej przy tym nigdzie nie uszkodzić - chodzi
    po niej boso? Lewituje?

    J.

  • 10. Data: 2010-07-18 13:40:50
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Folię kładzie się przykładowo na styropianie pod jastrych jako warstwę poślizgową.
    "Polaczek" często woli oszczędzić na folii, Ty się odwrócisz, a on ją sprzeda na
    lewo.

    Podobnie kładzie się folię w przypadku tarasów, powinna być klejona.

    Jeśli Ty uważasz, że na chudym betonie powinno się kłaść folię HDPE zgodnie z
    zaleceniami jakichś wymagań technicznych, to o rysunek
    poproszę.
    No chyba, że jesteś "polaczkiem" co to "Panie ja dopiero od 40 lat pieprzę budowy".

    ----