  • 1. Data: 2010-08-08 18:11:55
    Temat: gips na suficie. Jak usunąć?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Bylo sobie pomieszczenie gospodarcze tzw. "komora" w ktorej trzymalem
    przetwory, rupiecie itp.
    Sam wlasnorecznie dwa lata temu zagipsowalem je cale bo wczesniej tam
    tylko pajaki i myszy mieszkaly.

    No i teraz scianke wywalilem i mam duzy pokoj ktory bedzie adaptowany
    na pokoj dzienny.
    No i ten gips na suficie okazal sie troche nie dobry bo polowa pokoju
    ma sufit wapienny, polowa ma beton posmarowany gipsem.

    Rozwiazania widze cztery.
    1. Dogipsowac calosc do rownosci. W rezultacie bedzie polowa wapienna
    polowa gipsowa. Wszelkie horrory w rodzaju widocznych pekniec czy
    jakichs przebarwien moga sie pojawic.
    2. Zeskrobac gips do betonu i zatynkowac spowrotem te polowke. Tez
    bedzie babol z polowa wapienna i polowa cementowo-wapienna ale juz
    mniej rozne.
    3. Zrobic sufit podwieszany, siakiś KG czy inna boazerie. Tego wolal
    bym uniknac.
    4. "Po rusku", zasmarowac ten gips gruntem i zatynkowac cenentowo
    wapiennym tynkiem "z tytki".

    Pytanie:
    Jak najsprawniej pozbyc sie tego gipsu z sufitu?
    Skrobanie, moczenie jakies, karcher?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2010-08-08 18:18:13
    Temat: Re: gips na suficie. Jak usunąć?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ptoki" <s...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    >3. Zrobic sufit podwieszany, siakiś KG czy inna boazerie. Tego wolal
    >bym uniknac.

    To jest chyba najprostrza metoda. Kupisz kilkanaście łat czy kontrłat,
    przykręcisz je do sufitu i płyty KG
    Tynkowanie jest cięższą pracą niż przyklejenie czy przykręcenie kilku płyt.

  • 3. Data: 2010-08-08 18:43:16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 8 Sie, 20:18, "kiki" <k...@k...net> wrote:
> [...]
    > przykręcisz je do sufitu i płyty KG
    > Tynkowanie jest cięższą pracą niż przyklejenie czy przykręcenie kilku płyt.

    Pewnie i prosta ale chcialbym tego uniknac. Nigdzie nie mam KG i moze
    nawet bym to sobie z grubsza sprawnie zrobil ale wytynkowac te 6m2 tez
    dlugo mi nie zejdzie a nie bede sie martwil co tam nad sufitem sie
    dzieje.

    Z drugiej strony kusi mnie zamocowanie kilku led-ow udajacych gwiazdki
    ale to na upartego moge zagipsowac w tynkowanym suficie.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-08-09 21:13:10
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Jeśli obie połowy mają ten sam poziom to proponuję klej do dociepleń + siatkę. Nie
    będzie problemów z przyczepnością, odparzaniem od tynku wapiennego, pękaniem na
    łączeniu itd. Jeśli wysokości są rózne to płyty.

  • 5. Data: 2010-08-09 21:26:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Sie, 23:13, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > Jeśli obie połowy mają ten sam poziom to proponuję klej do dociepleń + siatkę. Nie
    będzie problemów z przyczepnością, odparzaniem od tynku wapiennego, pękaniem na
    łączeniu itd. Jeśli wysokości są rózne to płyty.

    Dobra sugestia. Wlasnie jestem na etapie badania jak sie ten gips
    drapie. Kupie jeszcze jakis grunt i calosc zasmaruje na rowno. Z
    siatka to troche grubiej wyjdzie. Trzeba bedzie sobie jakis podescik
    zmontowac...

    --
    Lukasz Sczygiel