  • 1. Data: 2010-02-18 09:29:25
    Temat: huf haus - ciakawa sprawa
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    Właśnie oglądałem program Grand Designs, w którym to małżeństwo z Anglii
    zamówiło w Niemczech taki dom:
    http://www.huf-haus.com/gb/intro.html
    Przyjechała ekipa i postawiła go w tydzień.
    Ciekawy jestem jego energooszczędności. Stawiają to w Niemczech a tam klimat
    taki jak u nas...
    Co sądzicie?

    Ciekawe też czy to droga sprawa...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-02-18 10:16:17
    Temat: Re: huf haus - ciakawa sprawa
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przyjechała ekipa i postawiła go w tydzień.
    > Ciekawy jestem jego energooszczędności. Stawiają to w Niemczech a tam

    Eee, ten film to już jest wiekowy, oglądałem go na Discovery. Sam dom
    również bardzo mi się podobał, a szczególnie praca tych Niemców. Widziałeś
    jaki porzadek mieli na budowie, jak czyścili samochód i narzędzia? Obłęd w
    porównaniu do naszych warunków.
    A co do samego domu to zastanawia mnie jedno - jego izolacyjność. Jest
    bardzo mocno przeszklony i jestem ciekawy jakby to się sprawdzało u nas zimą
    i latem. W Niemczech klimat nie do końca jest taki jak u nas (w zalezności
    od regionu). U nas dosyć często napływają bardzo zimne masy powietrza
    kontynentalnego od strony wschodniej.
    Ale dom rewelacja, tylko wymaga sporej działki, najlepiej trochę zalesionej.
    Nawet miałbym na niego miejsce w okolicach Warszawy. Te tradycyjne domy już
    tak mi się przejadły, ze jak widzę te kolumienki i poddasza użytkowe to
    rzygam.

  • 3. Data: 2010-02-18 10:27:08
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    wiadomości grup dyskusyjnych:hlj41n$7o3$...@n...onet.pl...
> [...]
    > zalesionej. Nawet miałbym na niego miejsce w okolicach Warszawy. Te
    > tradycyjne domy już tak mi się przejadły, ze jak widzę te kolumienki i

    Włączyłem trochę za późno ale widziałem jak czyścili auto :-))
    Izolacyjność musi być niezła bo stawiają je też w Szwajcarii, Austrii i w
    Niemczech, które conajmniej w połowie są naszym klimacie.
    W Niemczech jestem średnio 2 razy w miesiącu, czasem jadę dosyć daleko -
    również zimą i tam piździ podobnie jak u nas.
    Ja właśnie projektują sobie dom.
    Mam niby już projekt niemal dokończony i też nie jest to domek typowy, ale
    będę szukał informacji o kosztach budowy tych Huf Haus-ow.
    Ciekawe czy budują też w Polsce ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2010-02-18 10:41:14
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mam niby już projekt niemal dokończony i też nie jest to domek typowy, ale
    > będę szukał informacji o kosztach budowy tych Huf Haus-ow.

    Jak pojechali do Anglii to do Polski mają bliżej :-)
    Zresztą cała operacja była zadziwiająco prosta. trzeba tylko wykonać
    wcześniej fundament. Sam montaż poszedł bardzo szybko. Tak się zastanawiam
    ciagle nad tym szkleniem. Skoro buduje się wieżowce gdzie sciany sa całe ze
    szkła to izolacyjnośc nie powinna byc problemem, problemem moze być tylko
    koszt takiego szkła.

  • 5. Data: 2010-02-18 10:46:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przyjechała ekipa i postawiła go w tydzień.
    > Ciekawy jestem jego energooszczędności. Stawiają to w Niemczech a tam

    Ciekawe to jest i niektórym moze sie podobać. Ale w uzytkowaniu to bedzie
    makabra. Te przeszklone sciany itp. Kłopoty z myciem szyb.
    Mysle że po kilku sezonach mieszkania włascicele przeklinaja taki dom- no
    chyba że stac ich na zatrudnienie osoby do regularnego mycia tych szyb.
    No i latem niezle musi sie nagrzewać.
    Ja traktuje taki dom wjako ciekawostka, nie zdecydowałbym sie na jego zakup
    raczej.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-02-18 11:06:43
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    wiadomości grup dyskusyjnych:hlj5gg$bs7$...@n...onet.pl...
> [...]
    > ciagle nad tym szkleniem. Skoro buduje się wieżowce gdzie sciany sa całe
    > ze szkła to izolacyjnośc nie powinna byc problemem, problemem moze być

    No i trzeba wziąć pod uwagę, że w takich domach występuje tzw. efekt
    szklarniowy.
    Światło zmienia długość fali po przejściu przez szybę i jako fala długa nie
    jest przez tą szybę przepuszczane w drugą stronę.
    To też może mieć znaczenie.
    Jaki współczynnik przenikalności mają szyby w domach pasywnych?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-02-18 11:20:06
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-02-18 12:06, quent pisze:

> [...]
    > Światło zmienia długość fali po przejściu przez szybę i jako fala długa
    > nie jest przez tą szybę przepuszczane w drugą stronę.

    W kwestii formalnej - nie zmienia długości fali po przejściu przez szybę
    tylko traci część energii po odbiciu od czegoś i w efekcie zmienia
    długość fali.

    Marek

  • 8. Data: 2010-02-18 11:44:05
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 18 Lut, 10:29, "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote:
> [...]
    > Przyjechała ekipa i postawiła go w tydzień.
    > Ciekawy jestem jego energooszczędności. Stawiają to w Niemczech a tam klimat

    Z tego co zauwazylem to:
    - dosc wysoka cena
    - brak mozliwosci zmian po wykonowacych - to co na papierze to swiete
    - z czasem uszczelki powinny sie wykruszac- prawa fizyki
    - ze szklem lub bez kwestia gustu - jak i samego projektu
    - dom bardziej szkiletowy niz tradycyjnie murowany.- brak
    akumulacyjnosci - jesli ogrzewasz gazem to ok ale jesli weglem to
    problem
    - jakosc ekipy pracujacej jest wypadkowa ceny.
    - wykonczenie domu juz w fazie wykonawczej - urzadzanie metoda
    gospodarcza jest trudniejsze

    Jesli masz bardzo sprecyzowany swoj cel to latwiej projekt zrobic.
    Musisz miec doswiadczenie czego chcesz. Pozniej odwrotu juz nie ma.
    Osobiscie z doswiadczenia uwazam ze powinno sie budowac dom:
    - projekt
    - wizualizacje
    - modyfikacje
    - projekt
    - wizualizacje
    - rozpoczecie budowy

  • 9. Data: 2010-02-18 12:10:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >- wykonczenie domu juz w fazie wykonawczej - urzadzanie metoda
    >gospodarcza jest trudniejsze

    Hehehe, dobre - metoda gospodarcza.

  • 10. Data: 2010-02-18 12:14:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Mam niby już projekt niemal dokończony i też nie jest to domek typowy, ale
    > będę szukał informacji o kosztach budowy tych Huf Haus-ow.

    Zbuduja gdziekolwiek - przeciez caly dom idzie z fabryki wiec jaki problem?
    Cena - przypuszczam - rzuca na kolana.