  • 1. Data: 2011-10-20 17:35:39
    Temat: instalacja alarmowa - po cichu czy demonstracja?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    posty o włamach dały mi znowu do myślenia na temat planowanej
    instalacji alarmowej...
    no właśnie... taki dylemat... wszelkie czujki, kamery i inne
    zabezpieczenia zewnętrzne... czy lepiej obwiesić demonstracyjnie dom,
    posesję sprzętem, migającym czerwonym oczkiem i pikających,
    oświetlających potencjalnych intruzów, tabliczkami agencji ochrony,
    czy też zewnętrzne zabezpieczenia zrobić "niewidzialne"... sytuacja,
    gdy w nocy z całą rodziną jesteśmy w domu, a drab zakrada się na
    posesję w niecnym celu... w pierwszym przypadku zrezygnuje, gdy
    zobaczy wszystkie obwarowania i będzie wiedział, że wszyscy już
    wiedzą... albo nie zrezygnuje i wtedy druga opcja, ja wiem, ze on
    jest, a on nie wie, że ja wiem... i mam czas na ewentualne
    przygotowania do obrony...
    jak myślicie, co się bardziej sprawdza?
    zaznaczam, że dom mam w dość bezludnej okolicy, bez przechodniów, bez
    oświetlenia ulicznego, bez szans na szybki dojazd agencji, może z
    szansą na zainteresowanie sąsiada, jeśli zrobi się naprawdę głośno,
    zostaje mi jedynie coś takiego: http://www.ariadna.pl/

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-10-20 17:54:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-20 19:35, s_13 wrote:
    > jak myślicie, co się bardziej sprawdza?

    Ja planuje wsadzić świece dymne do rekuperacji. Po 20 sekundach będzie
    spierd ... po omacku ;) Genialne, nie?

  • 3. Data: 2011-10-20 18:52:04
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ja planuje wsadzić świece dymne do rekuperacji. Po 20 sekundach będzie
    > spierd ... po omacku ;) Genialne, nie?

    nie wysilaj się... robienie z siebie debila już nie szokuje na tej
    grupie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-10-20 18:52:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja planuje wsadzić świece dymne do rekuperacji. Po 20 sekundach będzie spierd
    > ... po omacku ;) Genialne, nie?

    Niech sobie złodziej krzywdę zrobi uciekając po tym omacku, to Cię po sądach
    będzie ciągał :)

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-10-20 19:03:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-20 20:52, s_13 wrote:
    > nie wysilaj się... robienie z siebie debila już nie szokuje na tej
    > grupie...

    Mam jednak nadzieje że średnik i nawias zauważyłeś.

    PS. Identyczny system tylko w samochodzie (odpalana swieca dymna pod
    deską) przegonił łysego dresa mającego ochotę na Poloneza kolegi.
    Odpalenie nastapiło z domu, zdalnie, pilotem. Jedyna wada: ktoś z
    nadgorliwych sąsiadow zadzwonił po straż, a i wszystko w środku
    śmierdziało tydzień (mam nadzieję że z tępym dresem włacznie). Całość
    akcji miała miejsce co prawda jakieś 10 lat temu, ale zawsze jest
    nadzieja że z zaskoczenia spierd... ;)

  • 6. Data: 2011-10-20 19:27:53
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Mam jednak nadzieje że średnik i nawias zauważyłeś.

    zauważyłem...:-) ja stawiam jeszcze myślnik...:-)
    odruchowo na tej grupie włącza mi się taki mechanizm obronny...
    jeśli uraziłem, to przepraszam...

> [...]
    > śmierdziało tydzień (mam nadzieję że z tępym dresem włacznie). Całość
    > akcji miała miejsce co prawda jakieś 10 lat temu, ale zawsze jest

    jak pisał przedmówca, więcej to szkody niż pożytku może przynieść...
    pospolici złodzieje, chociaż z mordy im tępotą bije, mają doktoraty z
    prawa karnego... no i to prawo bardziej ich prywatność chroni, niż
    poszkodowanego... sam się o tym przekonałem, gdy z budowy sąsiada
    goniłem miejscowych amatorów cudzej własności, zdążyli już trochę
    sprzętu powynosić do lasku za płotem...:-) podczas zeznań, jako
    świadek dowiedziałem się, że jak gości namierzą i postawią zarzuty, to
    mają oni wgląd do całych akt sprawy, włącznie z danymi świadków:
    nazwiska, miejsce pracy, co widział, kogo wskazał, a ja nie mam wglądu
    w ogóle...:-), nagle mnie amnezja ogarnęła i stwierdziłem, ze tej
    nocy, to ja cały czas spałem i dziękuję do widzenia...
    a co do twojego przykładu, jeśli gość poczuje się, że zrobiłeś z niego
    wała i pośmiewisko, to menelski "honor" nie da mu żyć, dopóki ci nie
    wpierdoli, albo nie podpali tego poloneza...
    a co mojego tematu... ciekawy jestem, jaka jest psychologia
    włamywacza, czy odstraszy go demonstracja zabezpieczeń, czy tylko
    rozwścieczy... brutalizuje się nawet pospolita przestępczość,
    złodzieje nie czekają na wyjazd właścicieli, więc podejrzewam, że to
    drugie... wtedy lepsze byłoby raczej zaskoczenie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2011-10-20 19:44:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-20 21:27, s_13 wrote:
    > czy odstraszy go demonstracja zabezpieczeń, czy tylko
    > rozwścieczy...

    Znam jedną niewielką statystykę - zamkniete osiedle, jakieś 30 domków. W
    ciągu około 5 lat 10 kradzieży, w tym 9 w domkach bez tabliczek
    "ochrona". Dlatego u siebie prezentuje takową przez okno.

  • 8. Data: 2011-10-21 03:44:14
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    > jak myślicie, co się bardziej sprawdza?

    To zależy od wiedzy i determinacji włamywaczy
    ale w skrócie to wyglada tak:
    Podam przykłady jak bardzo są zróżnicowane metody pokonywania zabezpieczeń i
    jak różne są reakcje przestępców w momencie gdy zostanie uruchomiony system
    alarmowy:
    . Przestępca typu X- narzędzia to łom, młotek , kamień, piłka do metalu -
    jak syrena zawyje ucieka lub łapie co pod ręką i ucieka, nie stara się
    zniszczyć systemu. System alarmowy o stopniu zabezpieczenia 1 wg normy PN EN
    50131-1 jest najczęściej wystarczający aby uniknąć dużych strat,
    . Przestępca typu Y- - typ który się uczy, często działa w grupie, może
    wielokrotnie wzbudzać alarm i obserwować jaki jest czas reakcji i kto
    reaguje. Znam przypadki gdy 17 razy wzbudzali alarm aż im się udało. Ten typ
    włamywacza działa krótko, często niszczy syrenę zewnętrzną. Obiekt bez
    monitoringu najczęściej obrobi dokładnie. System alarmowy i monitoring oraz
    zabezpieczenia mechaniczne skracają czas jego działania a więc zmniejszają
    ewentualne straty. System alarmowy powinien mieć stopień zabezpieczenia
    przynajmniej 2 wg PN EN 50131-1,
    . Przestępca typu Z - fachowiec, umie pokonywać albo zabezpieczenia
    mechaniczne albo elektroniczne, często to jest instalator systemu lub np.
    mechanik montujący drzwi i zamki. Zdarza się, że przygotowuje system do
    włamania - może to być nawet kilka lat wcześniej jeśli to jest instalator
    lub konserwator systemu. Podobnie z kluczami, może dorobić duplikaty i
    cierpliwie kilka lat czekać. Systemy alarmowe są przez nich często
    neutralizowane - powodują w obiektach bardzo duże straty. System alarmowy
    musi być co najmniej 3 stopnia zabezpieczenia wg PN EN 50131-1 aby ochronić.
    Systemy wg starych norm klasy SA-3 i SA-4 są przez nich prostymi metodami
    pokonywane. Zdarza się, że użytkownik takiego systemu nawet nie wie, że ktoś
    wchodził czasami wielokrotnie do obiekty chronionego systemami klasy SA-3
    czy SA-4/
    . Przestępca typu Q - ma wiedzę taką jak ja. Często był gdzieś szkolony,
    pokonuje systemy stopnia zabezpieczenia 3 wg PN EN 50131-1. Często jest
    łatwy do ustalenia na podstawie śladów swojej wiedzy jaką pozostawia w
    miejscu włamania. Prawidłowo zamontowane i rozmieszczone systemy stopnia
    zabezpieczenia 4 są nawet dla tej klasy włamywaczy bardzo trudne do
    pokonania chyba, że jest to konserwator lub instalator systemu.
    Uwaga: tylko w przypadku przestępcy oznaczonego tu jako X system alarmowy
    nie musi być podłączony do stacji monitorowania
    SJS

  • 9. Data: 2011-10-21 07:59:25
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > jak różne są reakcje przestępców w momencie gdy zostanie uruchomiony system

    myślę, że fachowiec powyżej X raczej nie będzie się interesował
    zawartością mojego domku, skórka nie warta wyprawki...
    mnie akurat nie martwi bardzo sytuacja włamania w celu kradzieży pod
    nieobecność domowników, owszem, przykre to jest i ta wkurwiająca
    bezsilność połączona z poczuciem odarcia z prywatności, ale z tym
    ryzykiem mogę żyć... bardziej zależy mi na bezpieczeństwie
    domowników... teraz złodziej ma w dupie czy komuś coś zrobi, czy
    nie... czasem nawet specjalnie czeka na właściciela np. auta, żeby nie
    bawić się we włamy, tylko siłą odebrać kluczyki...
    ja mam taką sytuację, że mieszkam na odludziu, policja dojedzie
    najkrócej w 30 min i to jak się będzie śpieszyć, heh... mi
    powiedzieli, że w nagłej sytuacji lepiej dzwonić na OSP, bo w 15 min
    będzie u mnie z hukiem 10 silnych łepków...
    i w takiej sytuacji podbramkowej, wolę mieć kontrolę, przynajmniej na
    początku... więc wymyśliłem sobie tak... po pierwsze ogrodzenie ,
    które nie da się pokonać jednym susem (u mnie siatka 170cm)
    demonstracja zabezpieczeń w postaci widocznych tablic, może kamer, a
    na pewno światła z czujnikiem ruchu, głośny alarm uruchamiany w
    momencie ingerencji w szybę, drzwi lub ręcznie osobiście... a do tego
    ukryty monitoring, ukryte czujki dla mojej orientacji w sytuacji...
    rodzina na górę, bejsbol w dłoń i mam szansę przetrzymać te 15-30
    minut... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2011-10-21 08:07:40
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    13g2000vbv.googlegroups.com...
    >nie wysilaj się... robienie z siebie debila już nie szokuje na tej
    >grupie...

    Po co ta agresja- po raz kolejny zresztą w Twoich wypowiedziach