  • 1. Data: 2012-10-18 15:55:57
    Temat: Re: instalacja gazowa - połączenie skręcane czy spawane?
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k5rigv$f6p$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > jestem w trakcie wykonywania instalacji gazowej. W środku budynku
    > instalacja ma być wykonana z rur stalowych. W projekcie mam zapis, że rury
    > mają być spawane (bez szwu).
    >
    > Wykonawca przyjechał i chciał skręcać te rury zamiast spawać. Nie
    > zgodziłem się i kazałem spawać jak stoi w projekcie.

    a nie wkurwial sie na klienta????????? :-))
    Rury bez szwu to taki rodzaj rur - on je zastosowal. Bo są takie ze szwem i
    tych projektant nie kazał. A o połączenich nie pisał :-)

    > Jaka jest różnica między połączeniem spawanym a skręcanym? Czy byłoby
    > błędem wykonanie połączeń skręcanych?

    u mnie sa skręcane.

    b.

  • 2. Data: 2012-10-18 18:11:47
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:k5rp04$pq6

    > Przetrzyj szmatką swoją szklaną kulę :)

    jak bedziesz pisal tak aby sie dalo zrozumiec całość problemu przestane
    używac kuli :) Bo o połączeniach nie napisales.

    b.

  • 3. Data: 2012-10-19 14:53:51
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

[...]

    Zauważyłem generalnie prawidłowość, że projekty przyłączy są lekceważone
    przez wykonawców i robią jak im wygodnie albo jak wynika z ich praktyki. Te
    grube pieniądze na projekty to w sporej części pieniądze wyrzucane w błoto.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 4. Data: 2012-10-19 15:33:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2012 14:54:07 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > przez wykonawców i robią jak im wygodnie albo jak wynika z ich praktyki. Te
    >
    > grube pieniądze na projekty to w sporej części pieniądze wyrzucane w błoto.

    Dokładnie tak jest.
    Ludzie płacą 5 albo więcej tysięcy za projekt dostaja kilkadziesiąt kartek z czego
    zdecydowana większość do niczego nie jest potrzebna. Wykonawcy wystraczy kilka
    rysunków, instalacje wod kan i elektryczne i tak są najczęściej robione inaczej jak w
    projekcie itp.
    Ja kupiłem działke z poozwoleniem na budowe i projektem tylko pare dni trwał aby mój
    kierbud załatwił przeniesienie pozwolenia na mnie. I moje egzeplarze projektu sa
    praktycznie jak nowe wykonawcy stanu sourowego i dachu tylko kilka rysunków/rzutów
    uzywali.
    Rozkład wnetrza domu tez najczęściej kazdy robi jak mu pasuje a nie jak jest w
    projekcie.
    Znajomy budował po mnie to sobie wybrał projekt z internetu pokazał go mojemu
    kierbudowi i ten na podstawie tego projektu za 1500zł zrobił projekt tzw.
    "indywidualny". Ale taki naprawde minimum- kilkanaście kartek. I to spokojnie
    wystarczyło do procesu budowy odbioru itp.
    I tą droge zamierzam iśc załatwiając formalności do drugiego domu.
    Potzrebny jest tylko kumaty kierbud z uprawnieniami projektowymi czy jak to tam sie
    nazywa i za 1,5tys można mieć projekt spełniający wszelkie wymagane formalności

  • 5. Data: 2012-10-19 16:18:37
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Bo taka jest polska - tutaj liczą się papierki, bo przez to płynie kasa. Na
    samym dole jest wykonawca, który ma to w dupie i wie że to tylko papierki
    dla kasy i "litery prawa", gównianego prawa. Połączenia skręcane nie są złe,
    jeśli nie masz tych rur w pomieszczeniach gdzie żyjesz i śpisz to tak zrób.
    No chyba że zapłacisz dużo więcej i ktoś się będzie bawił w spawanie
    "drzewka szczęścia" a potem to wszystko przykręci do ściany.

  • 6. Data: 2012-10-19 16:44:20
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > a nie wkurwial sie na klienta????????? :-))
    > Rury bez szwu to taki rodzaj rur - on je zastosowal. Bo są takie ze szwem
    > i tych projektant nie kazał. A o połączenich nie pisał :-)

    Przetrzyj szmatką swoją szklaną kulę :)

    W projekcie jest napisane, że rury mają być łączone poprzez spawanie. Jasno
    i wyraźnie.

    > u mnie sa skręcane.

    Ja się kompletnie nie znam na tym i nie wiem czy można zastosować połączenia
    skręcane zamiast spawanych. Dlatego też jako laik bazuję na tym co
    projektant wpisał, szczególnie, że zapłaciłem za projekt 1000zł.

  • 7. Data: 2012-10-19 16:58:08
    Od: k...@v...pl

> [...]
    >
    > grube pieniądze na projekty to w sporej części pieniądze wyrzucane w błoto.

    Z własnego doświadczenia. Instalacja gazowa robiona była z ćwierć wieku temu. Część
    spawana część skręcana. Wszystko było dobrze jak szczelność sprawdzali rurką z wodą.
    jak zaczęli sprawdzać czujnikami elektronicznymi to praktycznie wszystkie połączenia
    skręcane wykazywały nieszczelność. U sąsiadów podobnie. Uszczelniali to według mnie
    po fajansiarsku bo dwuskładnikową plasteliną. Zalepiali tam gdzie leciało. Jak
    sprawdzali po zaklejeniu to było dobrze. Pracownicy gazowni to robili to chyba
    wiedzieli co robią.

  • 8. Data: 2012-10-20 09:18:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:
> [...]
    >
    > Wykonawca przyjechał i chciał skręcać te rury zamiast spawać. Nie
    > zgodziłem się i kazałem spawać jak stoi w projekcie.

    generalnie obecnie instalacje gazowe wykonuje sie jako spawane z rur
    bezszwowych!, lutowane twardym lutem z miedzi czy za pomocą systemów
    zagniatanych (stal lub miedź).

    instalacje spawane można chować w bruzdach w ścianach czy pod zabudowami,
    system skręcany musi lecieć cały czas po wierzchu tak aby było możliwe co
    roczne przeprowadzenie szczelności wszystkich połączeń.

    a wykonawcę który nie potrafi wykonać instalacji spawanej czy zaciskanej
    należy kopnąć w dupę.

  • 9. Data: 2012-10-20 18:29:49
    Temat: Re: instalacja gazowa - po??czenie skr?cane czy spawane?
    Od: piotr <k...@T...pl>

    W dniu 18.10.2012 18:11, Budy pisze:
    > U?ytkownik "brunet.wp"
    > <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisa? w
    > wiadomo?ci news:k5rp04$pq6

    > jak bedziesz pisal tak aby sie dalo zrozumiec ca?o?? problemu przestane
    > u?ywac kuli :) Bo o po??czeniach nie napisales.
    >

    > b.
    >

    > --- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---

    A ty ustaw czytnik, żeby dało się czytać :)

  • 10. Data: 2012-10-22 14:29:42
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Podobnie mnie chciał skroic pewnien architekt, 12tys za zmiany w projekcie,
    zaproponował indywidualny za 15tyś bo za dużo zmian, chciałem wprowadzić, w
    końcu znalazłem innego projektanta co zrobił wszystko z załatwieniem
    pozwolenia za 2tys :) Zmian trochę było + doprojektowanie piwnicy, czyli
    skera z piętra i kilka kresek, Niesamowita rozbieżność cenowa.