  • 1. Data: 2010-10-30 17:35:27
    Temat: instalacja kominka
    Od: "wojciech" <s...@g...pl>

    czy przekrój rury miedzianej fi 22mm wystarczy do podłączenia kominka z
    płaszczem wodnym tj obwód grzewczy kominek-wymiennik , wymiennikiem ma być
    bufor . moc kominka to nie więcej niż 20 kw

  • 2. Data: 2010-10-30 23:35:19
    Temat: Re: instalacja kominka
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 30 Paź, 19:35, "wojciech" <s...@g...pl> wrote:
    > czy przekr j rury miedzianej fi 22mm wystarczy do pod czenia kominka z
    > p aszczem wodnym tj obw d grzewczy kominek-wymiennik , wymiennikiem ma by
    > bufor . moc kominka to nie wi cej ni 20 kw

    a jak masz w instrukcji i jaka moc kominka, bo mojemu CTM 17kW
    wystarcza...
    ale rura do naczynia wzbiorczego powinna być raczej większego
    kalibru...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-10-31 09:10:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-10-2010 o 19:35:27 wojciech <s...@g...pl> napisał(a):

    > czy przekrój rury miedzianej fi 22mm wystarczy do pod??czenia kominka z
    > p?aszczem wodnym tj obwód grzewczy kominek-wymiennik , wymiennikiem ma
    > byae
    > bufor . moc kominka to nie wiecej ni? 20 kw
    Ja ma połowę z tego i mało było, dawaj od razu 28.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2010-10-31 22:21:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 31 Paź, 00:35, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > a jak masz w instrukcji i jaka moc kominka, bo mojemu CTM 17kW
    > wystarcza...
    > ale rura do naczynia wzbiorczego powinna być raczej większego
    > kalibru...

    Rura to naczynia + rura bezpieczenstwa minimum 1' czyli najlepiej
    28 :)

    Wojciech - zalezy od odleglosci i wymiennika. Ja mam kominek 12kW,
    krotkie rury, mocny wymiennik (30 plyt) w stosunku do kominka i CU 22
    spokojnie mi wystarcza (wymiennik nadarza z odbiorem, a rura
    powracajaca z wymiennika jest zawsze ledwo letnia). Janusz_kk1 za to
    mial 22 i przerabial na 28 - ma troche mocniejszy kominek ale polowe
    mniejszy wymiennik - niedawno byla tu o tym dyskusja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-11-01 07:15:46
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > a rura
    > powracajaca z wymiennika jest zawsze ledwo letnia).

    tylko żeby nie przesadzić w drugą stronę (chociaż nie z wielkością
    rury, a raczej z przepływem, regulowanym pompą), powinien być obwód z
    zaworem trójdrogowym lub sterownik pompy włącz-wyłącz z ustawioną
    minimalna temperaturą, bo za niska temp. powrotu = szybsza korozja
    kominka, u mnie pompa załącza się przy 50 stopniach

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-11-01 07:53:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Lis, 08:15, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > minimalna temperaturą, bo za niska temp. powrotu = szybsza korozja
    > kominka, u mnie pompa załącza się przy 50 stopniach

    O tym tez byla dyskusja :) Zawor trojdrogowy to troche przesada
    (musialbys jeszcze miec silownik i sterownik) - zawory termostatyczne
    z fabrycznie nastawiona stala temperatura 50, 55, 65 st C to
    zdecydowanie prostszy, tanszy i lepszy wybor :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.