  • 1. Data: 2010-07-19 15:49:47
    Temat: izolacja pionowa samodzielnie - kilka pytan
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Chcialbym w najblizszym czasie zrobic izolacje pionowa jednej ze scian w
    domku poniemieckim z cegly. Sciany sa docieplone steropianem ale ponizej
    scian i w ziemi nie ma docieplenia.
    Dom jest posadowiony na podwyzszeniu (1 m.- 1.5 ) w stosunku do ulicy, od
    strony sciany o ktora mi chodzi jest minimalnie wyzej inna dzialka.

    Nie ma problemu w tym miejscu z woda stojaca, ale ziemia (przy wykopywaniu)
    byla mocno zmieszana z glina, wiec stad jakis poziom wilgoci zawsze sie
    utrzymywal.

    Wlasciwie rozkopalem juz calosc prawie do poziomu fundamentu. I teraz jak
    najlepiej przy stosunkowo niskim koszcie wykonac izolacje pionowa z
    dociepleniem:

    Ja wyobrazam sobie to tak:

    1. Mechanicznie oczyscic mur az do fundamentu
    2. Uzupelnic ukruszone lub odlupane fragmenty betonem/zaprawa
    3. "Pomalowac" wszystko dysperbitem rozcienczonym 1:1 woda
    4. Po wyschnieciu nalozyc gesty dysperbit na calosci
    5. Nalozyc na calej zrobionej powierzchni steropian 6 cm. (pytanie czy dawac
    kolki jesli bedzie zasypany, jak inaczej zamocowac)

    Punkty 1-5 zrobic na calosci muru w ziemi z fundamentem i ponad ziemia az do
    docieplonej wczesniej sciany

    6. Na wszystko dac folie fundamentowa tak, aby jej splaszczone zakonczenie
    siegalo kilkanascie cm nad poziom ziemi
    7. Zasypac
    8. Otynkowac na siatce czesc nad ziemia

    Czy pominalem cos waznego?
    Prosze o prorady lub sugestie.

    Przy okazji szukam informacji o typowych rozwiazaniach drenazu przy tego
    typu pracach. Jakie rury, czym zasypywac itd.

    Pozdrawiam
    Franc

  • 2. Data: 2010-07-19 16:45:26
    Temat: Re: izolacja pionowa samodzielnie - kilka pytan
    Od: M <M...@o...pl>

    franc pisze:

    > Czy pominalem cos waznego?

    A izolację poziomą masz?
    Jak już odkopujesz, to może przeciąć ten mur i włożyć od razu izolację
    poziomą?

    M.

  • 3. Data: 2010-07-19 17:06:19
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A izolację poziomą masz?

    Nie mam.

    > Jak już odkopujesz, to może przeciąć ten mur i włożyć od razu izolację
    > poziomą?

    Podcina sie mur czy fundament bo tylko ogolnie kojarze ten temat.

    Swoja droga planowalem w kolejnych latach odkopac w piwnicach posadzke i
    zrobic nowa, minimalnie nizsza, wylewke. Moze wtedy mozna zrobic izolacje
    pozioma takze fundamentu?

    Pozdrawiam
    Franc

  • 4. Data: 2010-07-19 17:26:54
    Od: M <M...@o...pl>

    franc pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam.

    > Podcina sie mur czy fundament bo tylko ogolnie kojarze ten temat.

    zależy którą izolację chcesz uzupełnić

    > Swoja droga planowalem w kolejnych latach odkopac w piwnicach posadzke i
    > zrobic nowa, minimalnie nizsza, wylewke. Moze wtedy mozna zrobic izolacje
    > pozioma takze fundamentu?

    To nic nie da. Wilgoć będzie kapilarnie podciągana przez ściany.
    Wrzuciłem w google i jest mnóstwo linków, np.

    http://www.hwizolan.republika.pl/czytelnia-m248.html
    http://www.abc-izolacje.pl/index2.php?site=art&id=17
    http://www.e-izolacje.pl/Izolacja_pozioma_metoda_pod
    cinania_scian,2173.html

    M.

  • 5. Data: 2010-07-22 18:41:24
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    W dniu 2010-07-19 17:49, franc pisze:

    > 5. Nalozyc na calej zrobionej powierzchni steropian 6 cm. (pytanie czy dawac
    > kolki jesli bedzie zasypany, jak inaczej zamocowac)

    Kołkując uszkodzisz ciągłość ochrony.
    Nie kołkujemy styro poniżej gruntu, klej+ warstwa ziemi którą obsypiesz
    ścianę zupełnie wystarczy

    pozdr

  • 6. Data: 2010-07-23 19:41:48
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    > Kołkując uszkodzisz ciągłość ochrony.
    > Nie kołkujemy styro poniżej gruntu, klej+ warstwa ziemi którą obsypiesz
    > ścianę zupełnie wystarczy

    Wlasnie o takie info mi chodzilo. Dzieki za podpowiedz.

    Pozdrawiam
    Franc