  • 1. Data: 2009-06-07 17:26:41
    Temat: izolacja pozioma przeciwwilgociowa chudziaka
    Od: rick <...@a...ee.pl>

    Witam.
    Z tego co znalazłem w sieci są dwie szkoły. Stara szkoła mówi, że tylko
    papa na całym chudziaku, połączona z izolacją poziomą ścian
    fundamentowych. Druga mówi, że wystarczy folia budowlana. Bardziej do
    mnie przemawia wersja pierwsza, bo jakoś nie bardzo mogę uwierzyć, że ta
    cienka folia nie ulegnie przetarciu na warstwie betonu. Z drugiej
    strony, ta cena papy termozgrzewalnej... Pojawił się zatem pomysł, aby
    bezpośrednio na chudziak położyć 1cm warstwę styropianu hydro ( taki,
    jak na ścianę fundamentową), na tą warstwę dać folię budowlaną i dopiero
    wtedy właściwą warstwę ocieplenia gruntu. Czy takie rozwiązanie posiada
    wady?
    Pozdrawiam
    Rick

  • 2. Data: 2009-06-07 17:36:42
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "rick" <...@a...ee.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fundamentową), na tą warstwę dać folię budowlaną i dopiero wtedy właściwą
    > warstwę ocieplenia gruntu. Czy takie rozwiązanie posiada wady?

    Ale te papy teraz juz nie sa tak drogie przeciez. A jesli folia to sa grube
    folie które na pewno sie nie przetrą. A nawet jak sie gdzies przetrze to
    zadna tragedia przecież.

    Kris

  • 3. Data: 2009-06-07 20:20:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale te papy teraz juz nie sa tak drogie przeciez. A jesli folia to sa
    > grube folie które na pewno sie nie przetrą. A nawet jak sie gdzies
    > przetrze to zadna tragedia przecież.

    Jezeli bedzie sie po tym chodzic i do tego robic cos z instalacjami to folia
    napewno sie poprzeciera, nie ma co gadac. Jezeli izolacja ma byc pewna to
    tylko papa termozgrzewalna i na to folia przed styropianem. Tak zrobilem u
    siebie i w niektorych miejscach na samej papie folie musialem doklejac
    wlasnie dla tego, ze sie poprzecierala. Co bedzie na betonie latwo sobie
    wyobrazic. Jezeli izolacja ma byc zrobiona bo zrobiona, to moze byc i z
    folii. Problem w tym, ze po wylaniu posadzki bedzie juz po zawodach. Warstwy
    do ktorych nie mozna wrocic trzeba potraktowac priorytetowo a oszczednosci
    szukac gdzie indziej. Chyba ze jest mozliwosc polozenia w kolejnych
    pomieszczeniach folii tuz przez ukladaniem samego styropianu, by chodzic po
    tym jak najmniej, ale to nie zawsze mozliwe.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-06-07 20:37:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    >
    > Ale te papy teraz juz nie sa tak drogie przeciez. A jesli folia to sa
    > grube folie które na pewno sie nie przetrą. A nawet jak sie gdzies

    po pierwsze wszystko zależy od warunków...

    od terenu i wysokości posadowienia budynku nad poziomem gruntu.

    imho to ciężka izolacja pozioma chudziak styropian jest potrzebna gdy mamy
    bardzo wysoki poziom wód gruntowych i dodatkowo posadowiliśmy nisko dom (co
    przy takim układzie hydro jest dość głupie).

    jak chudziak jest dość wysoko od poziomu gruntu to wystarczy folia.

    po pierwsze wnętrze fundamentów jest oddzielone od otoczenia murem
    zagłębionym na 1.2m z izolacja hydro. więc generalnie w ogóle jest mało
    prawdopodobne aby wilgoć podeszła w środku pod chudziaka.

  • 5. Data: 2009-06-07 20:38:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > pomieszczeniach folii tuz przez ukladaniem samego styropianu, by
    > chodzic po tym jak najmniej, ale to nie zawsze mozliwe.

    i co sie stanie gdy na tej przetartej foli położysz dociśnięt 6cm betonu
    styropian?

  • 6. Data: 2009-06-07 20:51:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > i co sie stanie gdy na tej przetartej foli położysz dociśnięt 6cm betonu
    > styropian?

    Jezeli brak izolacji to tez izolacja, to nie mam pytan.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-06-07 20:53:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > po pierwsze wnętrze fundamentów jest oddzielone od otoczenia murem
    > zagłębionym na 1.2m z izolacja hydro. więc generalnie w ogóle jest mało
    > prawdopodobne aby wilgoć podeszła w środku pod chudziaka.

    Znaczy ze jak pada deszcz to poziom wod gruntowych podnosi sie jedynie po
    zewnetrznej czesci scian??

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-06-07 20:54:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Jezeli brak izolacji to tez izolacja, to nie mam pytan.

    no styropian jest izolatorem :)

  • 9. Data: 2009-06-07 21:00:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Znaczy ze jak pada deszcz to poziom wod gruntowych podnosi sie
    > jedynie po zewnetrznej czesci scian??

    tja jak pada deszcz...

    jeśli pada przez 40 dni to trzeba budować arkę... :)

    o ile zwykły deszcz może ci podnieść poziom wód gruntowych i przede
    wszystkim na jak długo i jak szybko nastąpi wyrównanie poziomów tych wód po
    obydwu stronach fundamentu.

    ponadto jak już pisałem przy wysokim poziomie wód gruntowych dom powinien
    być posadowiony wysoko a nie na poziomie gruntu. dawanei papy zgrzewalnej to
    wg mnie przesada (w normalnych warunkach).

    Izolacja z papy między fundamentem a ścianami ma uzasadnienie w podciąganiu
    wilgoci, al ena chudziaku nie mamy wylewki tylko styropian, który jest
    izolatorem.

  • 10. Data: 2009-06-07 21:05:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > no styropian jest izolatorem :)

    No jest, ale nie wilgoci. Na dluzsza mete w zaleznosci od warunkow o ktorych
    piszesz nizej, moze przestac byc jakim kolwiek izolatorem. Z czasem i
    parkiet moze dostac brzucha.

    Pozdro.. TK