  • 1. Data: 2010-11-23 07:10:24
    Temat: jak do Was dotrzeć?
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    Witam,

    miałem wczoraj gorącą dyskusję z pewnym predsiębiorcą budowlanym, który
    postanowił stworzyć osobny dział specjalizujący się w budowaniu domków dla
    indywidulanych klientów.
    Tematem dyskusji było, jakie sposoby reklamowania się są najskuteczniejsze i/lub
    oczekiwane przez potencjalnych klientów.
    Człowiek uważał, że najlepszym sposobem będzie postawienie i porozwieszanie w
    szerokiej okolicy (np. na osiedlach) szyldów reklamowych.
    Ja mu sugerowałem bardziej skkorzystanie z różnych internetowych sposobów.
    Moje pytanie to oczywiście żadne badanie skuteczności reklamy, ale jestem ciekaw
    jak Wasi wykonawcy dotarli do Was? Podobał się Wam sposób tego dotarcia? Sami
    też szukaliście? Gdzie?
    Dzięki za meteriał do kolejnej dyskusji.

    --
    andrzej

  • 2. Data: 2010-11-23 07:27:33
    Temat: Re: jak do Was dotrzeć?
    Od: "Rocco" <r...@o...pl>

    > .....jestem ciekaw jak Wasi wykonawcy dotarli do Was? Podobał się Wam
    > sposób tego dotarcia? Sami też szukaliście? Gdzie?
    > Dzięki za meteriał do kolejnej dyskusji.

    Jestem wykonawcą (branża instalacyjna), działalność otworzyłem 2 lata temu.
    Nie mam ani jednej wizytówki, nie mam strony internetowej.
    Korzystam z szukajfachowca, getup i oferia.
    Rynek lokalny (Górny Śląsk) jest trudny: duża konkurencja firm, dorabiający
    na lewo górnicy, itd.
    Od początku wyznawałem zasade robić robote jak najlepiej nawet po kosztach,
    byle tylko klient był zadowolony i polecił mnie znajomym.
    Po 2 latach zbieram owoce, ponad 50% zleceń to polecenia od poprzednich
    klientów.
    Na wszystkie roboty z polecenia daje z założenia wyższą oferte (+10-20%) bo
    wiem że to przejdzie w porównaniu z konkurencją.
    Firma po półtorarocznej działalności wreszcie zaczęła przynosić sensowne
    zyski.
    Zyski zbiegły się też w momencie wymiany ekipy pracowników, poprzednicy
    zbytnio obrośli w piórka i na bieżąco robili mnie w ciula.

    Rada dla Ciebie i Twojego znajomego - BĄDŹ NAJLEPSZY W TYM CO ROBISZ, ROBOTA
    SAMA CIĘ ZNAJDZIE.

    R.

  • 3. Data: 2010-11-23 07:28:36
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    myjemy dziś rączki, nóżki czy buzie?
    SJS

  • 4. Data: 2010-11-23 08:42:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Rocco" <r...@o...pl> wrote in message news:4ceb6d9a@news.home.net.pl...

> [...]
    > kosztach, byle tylko klient był zadowolony i polecił mnie znajomym.
    > Po 2 latach zbieram owoce, ponad 50% zleceń to polecenia od poprzednich

    bo masz opinie taniego wykonawcy...

    ludziska szukają taniego, mało kto szuka dobrego solidnego wykonawcy, który
    ma uprawnienia, stosuje dobre materiały, daje FAKTURĘ. U większości
    najważniejsza jest cena.

    Jeśli masz ludzi to wiesz ile musisz im dać na rękę ile musisz zapłacić
    podatków, ZUS i innych opłat. Zawsze zostaniesz przebity przez paproka który
    nie ma dzialalności nie płaci podatków i potrzebuje zarobić tylko na
    jedzenie.

    Czy podliczyłeś już ile dodałeś do interesu przez te dwa lata i kiedy sobie
    to odbijesz w końcu?

    Dodam że najniebezpieczniejszym dla małej firmy jest trafisz na nieuczciwego
    inwestora czy Zleceniodawcę takie zdarzenie może nas położyć kompletnie na
    łopatki, dlatego też doradzam trzymać sie z daleka od deweloperów chyba, że
    płacą od ręki, a wtedy też należy uważać na ostatnie rozliczenia.

  • 5. Data: 2010-11-23 21:17:48
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andrzej" <k...@a...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > dotarcia? Sami też szukaliście? Gdzie?
    > Dzięki za meteriał do kolejnej dyskusji.

    u mnie 100% klientow to net
    zadnych reklam, zadnych szyldow
    tylko stronka www
    tylko i wylacznie google: "domy modulowe producent", "domy szkieletowe
    producent"
    po 2 latach od wejscia na polski rynek w zlepku takich i podobnych zapytan
    jestem max na 3 stronie w wyszukiwarce.
    no i sprawa oczywista: trzymac maksymalna jakosc
    najpierw klienci szukali tanio
    teraz juz szukaja dobrze
    bo to jest tak:
    jak ma byc tanio i szybko to nie bedzie dobrze
    jak ma byc szybko i dobrze to nie bedzie tanio
    a jak ma byc tanio i dobrze to nie bedzie szybko
    ;-)

    --
    -
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-11-23 22:47:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 08:10:24 +0100, andrzej napisał(a):

    > Moje pytanie to oczywiście żadne badanie skuteczności reklamy, ale jestem ciekaw
    > jak Wasi wykonawcy dotarli do Was? Podobał się Wam sposób tego dotarcia? Sami
    > też szukaliście? Gdzie?

    Mam wrażenie, że wykonawcy są poszukiwani, a nie odwrotnie...

    Szukam dwóch ekip (remont dachu i remont kominów), do zgarnięcia
    kilkadziesiąt tysięcy zeta, robota dość prosta i dobrze udokumentowana, a
    zainteresowanie bardzo niewielkie, wręcz trzeba na siłę się umawiać, żeby
    łaskawie dostać niewiele mówiącą ofertę....

    Może ktoś chętny na wiosnę? Albo ma kogoś, kto chce zarobić? w razie czego,
    nocleg na miejscu zapewnimy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2010-11-24 05:47:36
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    wiadomości news:c1.01.3NVMJB$JDQ@mike.oldfield.org.pl...

> [...]
    > łaskawie dostać niewiele mówiącą ofertę....
    >
    > Może ktoś chętny na wiosnę? Albo ma kogoś, kto chce zarobić? w razie czego,

    Z tych trzech cech, czyli "tanio, dobrze, szybko", które dwie są dla Ciebie
    ważne? :)

    --
    andrzej

  • 8. Data: 2010-11-24 07:46:10
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Z tych trzech cech, czyli "tanio, dobrze, szybko", które dwie są dla
    > Ciebie ważne? :)

    A czemu tylko dwie?
    Powinno byc dobrze szybko i tanio.
    Ogłaszając przetarg na robote można zweryfikować tylko cene, ew. w
    późniejszej umowie wprowadzić odpowiednie punkty co do czasu wykonania
    roboty. A aby było dobrze to trzeba na miejscu już pilnowac

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-11-24 09:36:42
    Od: Kadar <o...@g...com>

    To ja od tej drugiej strony, czyli ten co placi i placze lub
    odwrotnie). Nie szukam najtanszego ale popaprance z jakimi mialem do
    czynienie przyprawiaja o zawal serca.
    zalozenie ze wszyscy chca tanio jest bledne. mysle, ze wszyscy chca
    dobrze i tanio. Problem w tym, zeby taki fachowiec mnie przekonal, ze
    cena jak chce jest warta tego.
    Wlasnie teraz place po raz drugi za popapranca hydraulika (to nie jest
    Marek Dyjor, ani nikt z grupy), oczywiscie wszyscy daja gwarancje -
    ha, ha, ha.
    Dla mnie istotne chyba zeby taki ktos umial poikazac swoja wiedze.

    KADAR

  • 10. Data: 2010-11-24 11:50:44
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-24 08:46, Kris pisze: