  • 1. Data: 2009-02-20 11:32:01
    Temat: jak odprowadzic wode z dachu (brak kanalizacji
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    witam

    Nie mam kanalizacji deszczowej,
    tylko zwykła.

    Dom z piwnicą, wkopany ok 1,2m w ziemię

    jest woda gruntowa na ok 1,7

    po proponujecie? z rynien czego do czego wpusicic wode?

  • 2. Data: 2009-02-20 11:45:12
    Temat: Re: jak odprowadzic wode z dachu (brak kanalizacji
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    amir wrote:
    > po proponujecie? z rynien czego do czego wpusicic wode?

    kopiesz dol, w dol dowolny zbiornik (np. 1x1x1), otwarty najlepiej w
    strone "od domu", do zbiornika zwir. Jesli gleba nieprzepuszczalna pod
    spodem, kopiesz wiekszy dol i wrzucasz duze kamienie + piasek czy zwir.
    ewentualnie ze dwie beczki z boryszewa w glebie, mozna pompowac albo
    rozsaczac drenem - kilka metrow ze spadkiem wystarczy.

    --
    bartek

  • 3. Data: 2009-02-20 12:52:39
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Nie mam kanalizacji deszczowej,
    > tylko zwykła.

    > po proponujecie? z rynien czego do czego wpusicic wode?

    zależy jaki grunt...
    może studnia chłonna ?

  • 4. Data: 2009-02-20 20:57:46
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "amir" <d...@o...pl> napisał

    > jest woda gruntowa na ok 1,7

    Studnia chłonna.

    Wykop dół, zasyp kamieniami lub grubym tłuczniem. Doprowadź do niego wodę z
    rynien. Wchłonie wszystko.

    Można jeszcze zastosować opcję ze zbiornikiem i studnią chłonną - jesli masz
    ogród i potrzebujesz wodę do jego podlewania. Zakopujesz zbiornik szczelny z
    przelewem. Jak jest pełen wody, to się przelewa i nadmiar jest odprowadzany
    do studni chłonnej. W ten sposób w zbiorniku masz prawie zawsze wodę do
    podlewania ogrodu i nie ma możliwości jego przepełnienia. Podlewasz ogród
    prawie za darmo.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 5. Data: 2009-02-20 22:03:44
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > do studni chłonnej. W ten sposób w zbiorniku masz prawie zawsze wodę do
    > podlewania ogrodu i nie ma możliwości jego przepełnienia. Podlewasz ogród

    Dobrze Wasc prawisz, studnia chlonna. Tyle, ze juz sposob jej wykonania radze
    pozostawic fachowcom. Kazdy kamien czy gruby tluczen wrzucony do wykopu to
    tylko strata tego kamienia i wykopu. Taka studnie ulegnie szybkiemu
    zakolmatowaniu i trzeba bedzie kopac nastepna.
    Otoz istnieje cos takiego jak filtr odwrotny; stanowia go trzy, cztery a bawet
    piec warstw gruntu sypkiego ulozone tak aby na powierzchni byl piasek, ponizej
    piasek gruby, potem pospolka a na dole ew. gruby tluczen. Chodzi o to aby
    zanieczysczenia plynace z woda deszczowa z dachu, typu liscie i inne drobne
    gnijace w rynnach szczatki zatrzymywaly sie na powierzchni a nie przedostawaly
    sie do dna i scian, gdyz one sie nimi uszczelnia i studnia przestanie wode
    chlonac. Moze przesadzam ale ja jestem przyzwyczajony robic pewne rzeczy na
    zawsze.
    Tyle samo bedzie kosztowac studnia wykonana poprawnie co i spartaczona zatem
    warto sie tym zainteresowac i wykonac poprawnie. Nietety nie pamietam
    granulacji poszczegolnych warstw takiego filtra gdyz nigdy takiej studni nie
    robilem, wiec musisz pogooglac. A moze ktos gramotniejszy ode mnie jeszcze Ci
    pomoze.
    Pzdr.

  • 6. Data: 2009-02-21 09:53:52
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "amir" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dom z piwnicą, wkopany ok 1,2m w ziemię
    >
    > jest woda gruntowa na ok 1,7
    >
    > po proponujecie? z rynien czego do czego wpusicic wode?

    ja mam rure kanalizacyjna ok 2 m od domu, a nastepnie rura drenarska
    rozprowadzone po dzialce
    na koncu wszystko laczy sie w studzience (jeszcze nigdy sie nie zapelnila

    pozdrawiam
    Tim

  • 7. Data: 2009-02-21 17:55:11
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    w glebie, mozna pompowac albo
    > rozsaczac drenem - kilka metrow ze spadkiem wystarczy.

    Czy jesli zrobie nastepujaco

    wykopie studie na ok 3m po jednej stronie domu oddalona ok 3m od domu i po
    drugiej stronie domu oddalona ok 4m od domu, z kregow 80cm, nstepnie wykuje
    dziure i puszcze drene z kazdej ze studni na ok powiedzmy 5m, czy to
    powinnno sie sprawdzic?

    dzialka wąska wiec maksymalnie 3m studnie od odmu zjednej strony moge dac i
    z drugiem maksymalnie 4m.

    do kazdej ze studni wpuszcze po dwie rynny, tylko zastanawiam sie czy
    wpuszczac juz na rurach drenarski ten moment, od rynny do studni, czy tą
    część lepiej puscic na zwyklych rurach.

    co myslicie o tym?
    ziemia jest dosyc chlonna to piasek w zasadzie sam.
    w kolo domu mam drenaz zrobiony.

    pozdrawiam i dziekuje wszystkim za podpowiedzi
    nie ukrywam ze interesuje mnie mozliwie najtanszy sposob, ale i skuteczny w
    100%

  • 8. Data: 2009-02-21 20:10:31
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Sąsiad ma po prostu wylot na trawnik. Na powierzchni ok 2 mkw rośnie mech
    zamiast trawy ale wygląda zupełnie ok.
    Ewentualnie google plus hasło "dół chłonny" - jest parę gotowców.
    Jacek

  • 9. Data: 2009-02-22 23:27:43
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    amir wrote:
> [...]
    > drugiej stronie domu oddalona ok 4m od domu, z kregow 80cm, nstepnie wykuje
    > dziure i puszcze drene z kazdej ze studni na ok powiedzmy 5m, czy to

    te kregi to troche armata na muchy, ale sprawdzi sie spokojnie.

    --
    bartek