  • 1. Data: 2014-09-08 21:22:34
    Temat: jak ustabilizować panele podłogowe
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Będę robił kolejny raz panele na starej drewnianej podłodze. Pierwszy
    raz mi całkiem całkiem wyszło, nawet z ogrzewaniem podłogowym, ale ja,
    jak dobrze się przyjże to widzę jak panele pracują miejscowo. jak się
    uginają. pod nimi jest podkład pod panele ze styroduru, XPS, takiego
    baaardzo mocnego styropianu. niestety jak stanie się nogą z krzesła na
    łączenie paneli to widać jak się uginają. Czyli łączenia są słabym
    punktem. chciałbym je wyeliminować.
    1. teoretycznie mogę panele położyć na płytę osb. nawet myślałem żeby je
    przykleić do osb. ale osb tanie nie jest, za to jest dosyć ciężkie
    2. myślałem żeby na te podkłady które mam, wylać jakąś wylewkę. ale to
    nie zadziała, bo wylewka musiała by być bardzo cieńka - ze względu na
    wagę, a wtedy popęka.
    3. Więc może włókno szklane i żywica? warstwa 2 mm wystarczy na ścianie
    kajaku i kasku więc na podłodze też. tyle że tania żywica śmierdzi
    okrutnie.

    Może jakies inne sposoby punktowego wzmocnienia podłogi? Może posklejać
    panele ze sobą? Czy warto kupić panele 10mm zamiast 8mm? Jak wyginałem
    jeden i drugi panel w sklepie - różnica jest, ale nie jakaś bardzo duża.

    JEstem otwarty na wszelkie propozycje
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-09-09 09:49:19
    Temat: Re: jak ustabilizować panele podłogowe
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > mocnego styropianu. niestety jak stanie się nogą z krzesła na łączenie
    > paneli to widać jak się uginają. Czyli łączenia są słabym punktem.

    Podstawowe pytanie uginają się bo się strop ugina, czy dlatego że podłoga z
    desek jest nierówna?

    Jeśli to pierwsze to nic nie poradzisz. Panele 10mm pożyją trochę dłużej
    niż 8mm ale w jednych i drugich za jakiś czas mogą się powyłamywać pióra.

    Jeśli panele się uginają bo są lokalne nierówności to zmień podkład bo
    użyłeś najgorszego :-) Sztywny podkład (a takim jest XPS) nadaje się tylko
    na idealnie równe podłoże. A ty potrzebujesz czegoś co wypełni doliny a
    zgniecie się na górkach. Jest taki podkład który popularnie nazywa się
    "prasowana trawa" z czego jest robiony nie mam pojęcia, ale fachowcy tak na
    niego wołają. Inna możliwość to pianomat - on całkiem uginania nie
    zniweluje, ale sprawi że nie będzie takie punktowe, więc może pióra pożyją
    trochę dłużej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-09-09 21:40:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    (...)
    > Podstawowe pytanie uginają się bo się strop ugina, czy dlatego że
    > podłoga z desek jest nierówna?

    podłogę wyrównam. nie wiem jeszcze jak, ale raczej keramzyt plus troszkę
    zaprawy, albo osb. chciałbym jednak aby podłoga miała izolacje cieplną i
    chociaż trochę akustyczną.
    > Jeśli to pierwsze to nic nie poradzisz. Panele 10mm pożyją trochę
    > dłużej niż 8mm ale w jednych i drugich za jakiś czas mogą się
    > powyłamywać pióra.
    wezmę więc 10mm. czy sklejanie paneli do siebie pomoże?

    > Jeśli panele się uginają bo są lokalne nierówności to zmień podkład bo
    > użyłeś najgorszego :-) Sztywny podkład (a takim jest XPS) nadaje się
    > tylko na idealnie równe podłoże.
    w założeniach, przed XPSem podłoga będzie równa. jednak jak dlamnie xps
    jest dalej nie wystarczająco punktowo twardy. ja wiem że jak postawię na
    metrze kwadratowym 1000kg - to będzie pikuś. gorzej, że łóżko ma 4 nogi
    wielości szklanki, a przenosi 200kg.
    ToMasz

  • 4. Data: 2014-09-11 13:37:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > podłogę wyrównam. nie wiem jeszcze jak, ale raczej keramzyt plus troszkę
    > zaprawy, albo osb. chciałbym jednak aby podłoga miała izolacje cieplną i
    > chociaż trochę akustyczną.

    Jak wyrównasz to możesz dać pod panele ten styropian tyle że to poprawi
    izolacyjność cieplną ale pogorszy akustykę.

    > wezmę więc 10mm. czy sklejanie paneli do siebie pomoże?

    Nie mam pojęcia. Widzę plusy i minusy: z jednej strony rozłoży to siły
    działające punktowo na większą powierzchnię, ale z drugiej usztywni pióro we
    wpuście.
    Ale jeśli jak wyżej napisałeś wyrównasz podłoże to panelom nic się nie
    powinno stać i będą leżały aż się znudzą.

> [...]
    > jest dalej nie wystarczająco punktowo twardy. ja wiem że jak postawię na
    > metrze kwadratowym 1000kg - to będzie pikuś. gorzej, że łóżko ma 4 nogi

    A ile przenosi damska szpilka o powierzchni 1cm2 ???

    A ile ja niosąc dwójkę dzieci i robiąc krok gdy mam opartą tylko jedną nogę
    ???

    Ps. Jak się obawiasz to możesz też dać panele w dwóch warstwach na krzyż. Na
    dole najtańsze, a na górze w poprzek docelowe, ale ja bym tak nie kombinował
    w końcu inne podkłady są bardziej miękkie niż XPS, a ludzie nawet szafy
    gdańskie i fortepiany na nich stawiają i nic się nie dzieje. Jeśli tylko ten
    XPS będzie równy i panele będą leżały na płasko to nic im nie będzie. Sam
    panel jakąś sztywność ma i rozkłada ciężar nóg na większy obszar.

    Pozdrawiam
    Ergie