  • 1. Data: 2009-10-21 06:57:26
    Temat: jak zabezpieczyc drewniana scianke przeciwogniowo ?
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    Witam

    Robie wiate, drewniana, w granicy. W granicy scianka ma byc wykonana
    przeciwogniowo - jesli z drewna to drewna odpowiednio zaimpregnowanego.
    I teraz tak: jak zabezpieczyc drewno przeciwogniowo ? Znane mi preparaty
    impregnujace owszem sa przeciwogniowe ale sa wymywalne tj (wg mnie amatora)
    nie moge ich uzyc tam gdzie sa narazone na opady - a tu będa. Moze mi ktos
    cos polecic niewymywalnego ? Ewentualnie w jakis inny sposob wykonac scianke
    drewnianą przeciwogniowo ? Musi byc drewniana ! ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2009-10-21 11:33:32
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Kane said the following on 21.10.2009 08:57:
> [...]
    > cos polecic niewymywalnego ? Ewentualnie w jakis inny sposob wykonac scianke
    > drewnianą przeciwogniowo ? Musi byc drewniana ! ;)

    oblozyc G-K.
    S.

  • 3. Data: 2009-10-21 13:44:45
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Moze mi ktos cos polecic niewymywalnego ? Ewentualnie w jakis inny sposob
    > wykonac scianke drewnianą przeciwogniowo ? Musi byc drewniana ! ;)

    przeciez to ma byc odporne rowniez na deszc, wiec G-K odpada ... na pewno
    jest jakis srodek ogniochronny na zewnatrz

    o znalazlem w googlach
    Zastosowanie:
    Lakier UNIEPAL-DREW przeznaczony jest do ogniochronnego zabezpieczania i
    dekoracyjnego wykonczenia powierzchni elementów budowlanych z drewna oraz
    sklejki, stosowanych wewnatrz i na zewnatrz obiektów pomieszczen
    mieszkalnych i uzytecznosci publicznej.

  • 4. Data: 2009-10-21 14:14:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisal w wiadomosci
    > I teraz tak: jak zabezpieczyc drewno przeciwogniowo ? Znane mi preparaty
    Moze obic blacha ?

  • 5. Data: 2009-10-21 14:41:28
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi - naprowadzily mnie na odpowiednie strony w
    sieci
    I tak: mozna zaimpregnowac drewno czymkolwiek ogniochronnym (FOBOS czy inny
    dowolny wymywalny) przy czym po wyschnieciu te drewno nalezy zabezpieczyc
    dodatkowo lakierem do drewna - moze byc zwykly lakier dekoracyjny a jeszcze
    lepiej taki przytoczony przez Collet'a w tym topicu - UNIEPAL-DREW czy
    podobny innej firmy.

    Dodatkowo na trudnozaplanosc wplyw ma grubosc elementu (od 20mm jest lepiej
    taze jak nie ma cienszych elementow to juz plus) oraz to czy element jest
    strugany - strugane wolniej sie zapalaja, wolniej rozprzestrzeniaja ogien.

    Wstepnie telefonicznie wydzial architektury potwierdzil ze to mi
    "wystarczy", jutro tam jade ;)

    Pozdrawiam i dzieki za pomoc

    Kane