  • 1. Data: 2010-10-13 13:22:15
    Temat: jak... zrobić jabłonkę :-)
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    u sąsiada za płotem rośnie stara 50-letnia jabłoń, antonówka, takich
    smacznych owoców nie spotkałem jeszcze, chciałbym coś z tego
    uszczknąć :-), czyli, co można zrobić? sadzonkę? przeszczepić gałązkę?
    na co? kiedy? proszę o porady, co i jak dla początkującego
    sadownika... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-10-13 13:51:37
    Temat: Re: jak... zrobić jabłonkę :-)
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...
[...]

    Wystarczy poprosić - to mogą być nawet oczka.

  • 3. Data: 2010-10-13 13:56:48
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > pozdrawiam
    > s_13
    >
    > Wystarczy poprosić - to mogą być nawet oczka.

    Trzeba mieć u siebie choćby jedną jabłonkę na podkładkę.

  • 4. Data: 2010-10-13 16:36:42
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    >
    > pozdrawiam
    > s_13
    >
    > Wystarczy poprosić - to mogą być nawet oczka.

    Oczko to może sobie puścić do sąsiadki,jak nie ma na czym zaoczkować.
    Utnij kilka młodych,tegorocznych pędów z pietką i spróbuj ukorzenić w piasku,
    czasem udaje się.Wsadź do donicy z piaskiem,donicę wkop do ziemi i zostaw
    na zimę w ogrodzie.Do wiosny powinien wytworzyć się kallus,a wiosną wyrosną
    korzenie.I drzewo gotowe.
    mirzan

  • 5. Data: 2010-10-13 18:18:00
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Oczko to może sobie puścić do sąsiadki,

    najmłodsza ma tak na oko 65 lat... :-)

> [...]
    > na zimę w ogrodzie.Do wiosny powinien wytworzyć się kallus,a wiosną wyrosną

    a nie będzie dzikie... podobno po to właśnie się szczepi, żeby
    połączyć odporność "dawcy" ze smacznymi i obfitymi owocami "szczepu"
    (sorry za niefachową nomenklaturę)

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-10-13 18:53:24
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]

    a nie będzie dzikie... podobno po to właśnie się szczepi, żeby
    połączyć odporność "dawcy" ze smacznymi i obfitymi owocami "szczepu"

    Kup sobie jabłonkę ze szkółki - będą szybciej jabłka.

  • 7. Data: 2010-10-14 01:05:49
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Kup sobie jabłonkę ze szkółki - będą szybciej jabłka.

    to już lepiej kupić jabłka... :-)
    ale nie takieeeee... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-10-14 05:20:25
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...
    > Kup sobie jabłonkę ze szkółki - będą szybciej jabłka.

    to już lepiej kupić jabłka... :-)
    ale nie takieeeee... :-)

    pozdrawiam
    s_13

    Logik wiejski. Jasne, na targu za grosze. A chodziło o podkładkę do
    szczepienia, czyli o gotowe drzewko, na którym na wiosnę zaszczepisz
    Antonówkę w postaci oczek lub zrazów. Mając już przyjęte szczepy dorobisz
    się dalszych możliwości rozmnażania, chłopski Miczurinie.

  • 9. Data: 2010-10-14 08:03:15
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    szybciej dlatego, że drzewko kupione...? czy dlatego, że ze
    szkółki...?
    podwarszawski Szestowie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2010-10-14 08:08:37
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...

    szybciej dlatego, że drzewko kupione...? czy dlatego, że ze
    szkółki...?
    podwarszawski Szestowie...

    pozdrawiam
    s_13

    Poradzono ci robić sadzonki "od zera", kupujesz sadzonkę 2 i więcej letnią
    na której zaszczepisz Antonówkę, możesz mieć owoce w drugim roku...