  • 1. Data: 2015-06-19 10:32:02
    Temat: jeden slupek murowany przy bramie
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Obecnie mam siatke + brame "budowlana"

    Taki jest plan:
    * brama suwana z napedem
    * wideodomofon
    * numer podswietlany
    * lampa
    * skrzynka pocztowa przelotowa
    * skrzynka do zarzadzania okablowaniem

    Sama brama ma miec cienkie stalowe slupki. Zastanawiam sie czy nie musze dostawic
    obok jednego slupka murowanego zeby te gadzety na czyms umocowac.

    Co prawda skrzynke pocztowa mozna mozna nawet do siatki doczepic taka:
    allegro.pl/skrzynki-skrzynka-pocztowa-na-listy-przel
    otowa-a4-i4867728951.html
    Bramofon na cienkim slupki bramowym tez się zmiesci.

    No ale skrzynke na kabelki to juz wieksza jest, trzeba miec ja do czego
    przytwierdzic. No i sie zastanawiam:
    - postawic nisko na fundamencie albo na minimurku?
    - murek wysoki cienki (grubosc cegly powiedzmy)
    - murek gruby, przekroj kwadratowy 1.5 cegly "klinkeirowy". W takim moznaby ukryc
    skrzynke podtynkowa, a pocztowa wmurowac taka:
    http://allegro.pl/skrzynka-na-listy-przelotowa-c4-in
    ox-do-wmurowania-i4911786875.html

    Tylko nie wiem czy taki "samotnik" nie bedzie wygladal kuriozalnie przy siatce.

    bajcik

  • 2. Data: 2015-06-19 10:45:40
    Temat: Re: jeden slupek murowany przy bramie
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 19 czerwca 2015 10:32:03 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
> [...]
    ox-do-wmurowania-i4911786875.html

    > Tylko nie wiem czy taki "samotnik" nie bedzie wygladal kuriozalnie przy siatce.

    uwazam ze trzeba dostosowac urzadzenia do slupka a nie odwrotnia. Skrzynke
    polaczeniowa daj w ziemi hermetyczną.

    b.

  • 3. Data: 2015-06-19 11:05:44
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 19 czerwca 2015 10:45:40 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > uwazam ze trzeba dostosowac urzadzenia do slupka a nie odwrotnia. Skrzynke
    polaczeniowa daj w ziemi hermetyczną.

    "W ziemi" - chyba nie masz na mysli zakopywania? Moze "przy ziemi"?
    Objetosciowo wystarczy mi taka:
    http://allegro.pl/rozdzielnica-hermetyczna-pusta-210
    x280x130-ip65-i5442046567.html
    Nie zapomnijmy ze tam jakies peszle maja dochodzic, i jesli skrzynka w ziemi "w
    kaluzach" to takie przejscie musi byc super szczelne.

    bajcik

  • 4. Data: 2015-06-19 11:42:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > Nie zapomnijmy ze tam jakies peszle maja dochodzic, i jesli skrzynka w
    > ziemi "w kaluzach" to takie przejscie musi byc super szczelne.

    Po co ci taki wielki "kulfon"?

    Na podłączenie wszystkiego co wymieniłes wystarczy cos z tego:

    http://wlacznik.com.pl/index.php?cPath=9_13

    A taka puszkę bez problemu przykręcisz z tyłu do stalowego słupka a kable
    puścisz rurą do ziemi i wewnątrz słupka do góry.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-06-19 12:05:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 czerwca 2015 11:05:45 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
    mysli zakopywania? Moze "przy ziemi"?
    > Objetosciowo wystarczy mi taka:
    > http://allegro.pl/rozdzielnica-hermetyczna-pusta-210
    x280x130-ip65-i5442046567.html
    Po kiego taka duża? To o czym piszesz spokojnie zmieścicsz w zwykłej puszce
    instalacyjnej.

  • 6. Data: 2015-06-19 12:37:09
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    > Po kiego taka duża? To o czym piszesz spokojnie zmieścicsz w zwykłej puszce
    instalacyjnej.

    @Ergie @Kris
    W takiej puszce to ciezko kilka kostek upchnac, a co dopiero pospinac
    niskonapieciowe/sygnalowe, zasilacz, sterowniczek itd?

    Lubie miec miejsce, porzadek, konfigurowalnosc - nawet przewody alarmowe sobie
    zorganizowalem na laczowkach LSA
    https://drive.google.com/file/d/0BwG0uFTujEmETEtkQ1J
    ZcTlMOUU/

    bajcik

  • 7. Data: 2015-06-19 12:54:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > @Ergie @Kris
    > W takiej puszce to ciezko kilka kostek upchnac, a co dopiero pospinac
    > niskonapieciowe/sygnalowe, zasilacz, sterowniczek itd?

    Ale po co to wszystko w puszcze przy bramie?

    Nie lepiej pociągnąć dwa kable 3x2,5 i kilkanaście 0,75 a zasilacze,
    sterowniki i całą resztę umieścić w wygodnej szafce w garażu?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-06-19 13:05:48
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 19 czerwca 2015 12:54:22 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Ale po co to wszystko w puszcze przy bramie?
    >
    > Nie lepiej pociągnąć dwa kable 3x2,5 i kilkanaście 0,75 a zasilacze,
    > sterowniki i całą resztę umieścić w wygodnej szafce w garażu?

    To jest dobre pytanie i czasem sam sie zastanawiam.
    Ten gadżet dla przykładu wymaga zasilacza - może spadek napięcia na 30m byłby
    akceptowalny.
    http://allegro.pl/vidi-mvdp-1-wideodomofon-ip-wifi-t
    ablet-smartfon-i5458294764.html

    Przemysle jeszcze ta puszke. Zas co do slupka - przekonaliscie mnie ze nie jest mi
    potrzebny.

    bajcik