  • 1. Data: 2011-12-18 23:35:05
    Temat: [kanalizacja] podejście do zlewu i zmywarki
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Jak "zgodnie ze zasadami sztuki" należy zorganizować rury do
    zlewozmywaka i zmywarki stojących obok siebie?

    Dwa osobne podejścia, jak tutaj
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.09.
    30-kanalizacja/IMG_1700.JPG
    zapobiegałyby wysysaniu syfonów, no ale czy to nie sztuka dla sztuki?

    No i rury do ciepłej/zimnej wody łatwiej byłoby poumieszczać gdyby było
    tylko jedno podejście.

    Przy okazji bliźniacze pytanie: czy warto się interesować białymi
    rurkami/kształtkami?

    bajcik

  • 2. Data: 2011-12-19 03:46:59
    Temat: Re: [kanalizacja] podejście do zlewu i zmywarki
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    30-kanalizacja/IMG_1700.JPG
    > zapobiegałyby wysysaniu syfonów, no ale czy to nie sztuka dla sztuki?

    jeśli zlew jest obok zmywarki to sztuka dla sztuki...

    każdy syfon zlewowy ma podjście do zmywarki.

    > Przy okazji bliźniacze pytanie: czy warto się interesować białymi
    > rurkami/kształtkami?

    znaczy myślisz o instalacji niszkoszumowej? imho nie warto szczególnie w
    domu jednorodzinnym. Sensowny projekt to podstawa, czytaj żadnych pionów w
    sypialniach czy pokojach :)

  • 3. Data: 2011-12-19 08:31:41
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 19.12.2011 00:35, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
> [...]
    30-kanalizacja/IMG_1700.JPG
    > zapobiegałyby wysysaniu syfonów, no ale czy to nie sztuka dla sztuki?

    1 czy 2 podejścia - nie ważne, weź tylko pod uwagę, że wąż od zmywarki
    powinien być wetknięty w ścianę nie za zmywarką, bo tam się nie zmieści.

  • 4. Data: 2011-12-19 10:32:18
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    30-kanalizacja/IMG_1700.JPG
    > zapobiegałyby wysysaniu syfonów, no ale czy to nie sztuka dla sztuki?

    Generalnie to nie podoba mi sie ta instalacja ;-)))))))))))))))))))))

    Czy to jest osobny pion, i czy odpowietrznik musi byc ?
    Co jest za sciana gdzie wchodzi setka...............?
    Dlaczego nie dales 70..............
    Jesli 100, to trojnik pod katem 90 stopni, w strone sciany,
    wykuj rowek, tam wstaw kolanko, i do pionu do odplywu ze zlewu.

    Co do zmywarki, jedno wystarczy,
    dwa jesli planujesz pralke.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2011-12-19 18:12:44
    Temat: Re: [kanalizacja] podej?cie do zlewu i zmywarki
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Adams pisze:

> [...]
    > Jesli 100, to trojnik pod katem 90 stopni, w strone sciany,
    > wykuj rowek, tam wstaw kolanko, i do pionu do odplywu ze zlewu.

    Rura pozioma to 70tka.
    Po drugiej strony ściany wchodzi w setkę
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.09.
    30-kanalizacja/IMG_1690.JPG
    Tam pod schodami będzie ładna rewizja "w razie co"

    bajcik

  • 6. Data: 2011-12-19 18:15:26
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Marek Dyjor pisze:

    > znaczy myślisz o instalacji niszkoszumowej? imho nie warto szczególnie w
    > domu jednorodzinnym. Sensowny projekt to podstawa, czytaj żadnych pionów w
    > sypialniach czy pokojach :)

    myslę o tych odporniejszych na wyższą temperaturę.

    bajcik

  • 7. Data: 2011-12-20 20:29:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > myslę o tych odporniejszych na wyższą temperaturę.

    kupuj dobrą kanalizację Wavin czy innej uznanej firmy.

  • 8. Data: 2012-01-07 21:06:38
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]

    No mnie się też nie podoba - trochę przerost f nad t.
    Odpływ zmywarki najlepiej podłączyć do syfonu zlewozmywaka. Pozioma rura fi
    75 jest zbsolutnie zbędna gdy jest odpływem z tylko jednego przyboru jak
    zlewozmywak (nawet z podpiętą zmywarką)
    Napowietrznik dobrze byłoby zamontowac powyżej przyboru, ale w tym przypadku
    jest on absolutnie zbędny, chciażby dlatego że nie masz tam takiej baterii
    przyborów które spowodowałyby przepływ ścieków pełnym przekrojem rury fi 75
    i tym samym powstanie podciśnienia, także wszystko powinno się na bieżąco
    odpowietrzać i napowietrzać przez pion. Nawet podpięcie wanny nie
    spowowałoby zalania rury fi 75 w pełnym przekroju ze względu na to że
    średnica syfonu wannowego to max 50 mm.
    Napowietrznik jak już pisałem lepiej zamontować powyżej przyborów bo w
    przypadku zatkania rury zostanie on zaklejony tłuszczem, także możesz
    spokojnie to zmienić na fi 50 - on ma szansę być zalanym w pełnym przekroju
    gdy puscisz zlewozmywak z dwóch komór jednocześnie lub gdy będzie spust ze
    zlewozmywaka i ze zmywarki jednocześnie.
    Jeżeli ja bym to robił dla siebie, nie montowałbym napowietrznika, całą
    gałązkę spokojnie zrobiłbym na rurze fi 50 i dałbym tylko jedno podejście do
    zlewozmywaka ale za to na trójniku zmontowanym na poziomej gałązce a nie na
    kolakach (tak jak masz). trójnik w części poziomej zaślepiłbym korkiem aby
    mieć bezinwazyjne wejście na spiralę które po kilku latach przy odpływie
    kuchennym może się okazać wiece pożyteczne :)

    Podejście wodne do zmywarki przemyśl dokładnie bo musi ono być solidne -
    zmywarka ma przy wężu zasilającym całkiem spory i całkiem ciężki fltr.
    Generalnie musisz panować nad przebiegiem instalacji rurowych na ścianach bo
    zmywarki są zazwyczaj jako jedyne urządzenia AGD projektowane tak, że
    praktycznie dotykają całymi plecami ściany. Często jedyna przestrzeń za
    zmywarką przbiega na wysokości jej nóżek i ma wys 10 cm.

  • 9. Data: 2012-01-08 11:39:13
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Właśnie coś podobnego robiłem:

    zlewozmywak (1- lub 2-komorowy, jeszcze nie ma);
    młynek pod zlewozmywakiem;
    zmywarka.

    I wymyśliłem trzy odejścia, ale w pionie (poziom jest 50 mm w podłodze):

    najniżej trójnik 50mm 45 stopni
    wyżej trójnik 50 mm 87,5 stopnia
    najwyżej syfon podtynkowy typu pralkowego 32 mm (Tycner).

    Wahałem się nad trójnikami 40 mm, ale łatwiej jakby co dac redukcję niż
    rozwiercać ;-)

    Będę mógł wykorzystać wszystkie odejścia, lub tylko 2 - 1 do wyboru.

    Zasilanie wodą zlewozmywaka jest po obu stronach w/w pionu kanalizacyjnego
    (coś jak przy umywalkach).

    BTW z doświadczenia wiem, że "zawsze" jakaś rura pod zlewem utrudni nam
    zamykanie któregoś zaworu :-/

    -----
    > Jak "zgodnie ze zasadami sztuki" nalezy zorganizowac rury do zlewozmywaka i
    zmywarki stojacych obok siebie?