  • 1. Data: 2009-10-22 16:53:40
    Temat: kasztan - cięcie?
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Kasztanek jadalny przeflancowany z Włoch w zeszłym roku miał dwa owoce
    dobre do zjedzenia i mnóstwo nieudanych płaskich jak guziki, a tym roku
    pięknie owocował, jest cała łubianka dorodnych kasztanów (nie licząc
    tych zalegających na ziemi płaskich), zaraz pójdą do pieczenia. Drzewko
    rozrosło się, szczególnie wszerz i ma się bardzo dobrze. Czy należy je
    przycinać? Jak mocno i kiedy, jeśli tak?
    --
    Basia

  • 2. Data: 2009-10-22 21:18:45
    Temat: Re: kasztan - cięcie?
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
    ...Czy należy je
    > przycinać? Jak mocno i kiedy, jeśli tak?

    =====
    Nie ruszać. Sam sobie poradzi.

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 3. Data: 2009-10-23 07:35:30
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Jan pisze:
    > Nie ruszać. Sam sobie poradzi.

    Dzięki, podoba mi się taka odpowiedź.
    --
    B.

  • 4. Data: 2009-10-23 08:21:35
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Bbjk" wrote ...
    > Kasztanek jadalny przeflancowany z Włoch w zeszłym
    > roku miał dwa owoce dobre do zjedzenia i mnóstwo
    > nieudanych płaskich jak guziki, a tym roku pięknie
    > owocował, jest cała łubianka dorodnych kasztanów

    Jak go chronisz przed przemarźnięciem?
    W zasadzie to nie powinien przetrwać zimy, chyba że masz rewelacyjne
    stanowisko albo "sposoby" :)
    A.

  • 5. Data: 2009-10-23 09:10:04
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Aaron pisze:

    > Jak go chronisz przed przemarźnięciem?

    Nijak. U nas jest klimat dość łagodny, ale np. rozmaryn, lawenda, czy
    bazylia wymarza.

    > W zasadzie to nie powinien przetrwać zimy, chyba że masz rewelacyjne
    > stanowisko albo "sposoby" :)

    Rośnie sobie pod lasem, zwyczajnie. Beż żadnych sposobów.
    Tak wygląda w deszczowe przedpołudnie:
    http://zapodaj.net/df2d4ad25b58.jpg.html
    http://zapodaj.net/2575f2c3d7f6.jpg.html
    http://zapodaj.net/00dde2d468f9.jpg.html

    Teraz będę deliberować, czy nie wymarznie, skoro mówisz, że powinien...
    --
    Basia

  • 6. Data: 2009-10-23 10:02:11
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Bbjk" wrote ...
> [...]
    > http://zapodaj.net/2575f2c3d7f6.jpg.html
    > http://zapodaj.net/00dde2d468f9.jpg.html
    >
    > Teraz będę deliberować, czy nie wymarznie,

    Jest super! Gratki.
    Nie twierdzę, że wymarźnie, życzę mu 100 lat! U mnie by zdechł po
    pierwszej zimie na 100% :(
    Pzdr,
    A.

  • 7. Data: 2009-10-31 19:45:32
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > rozrosło się, szczególnie wszerz i ma się bardzo dobrze. Czy należy je
    > przycinać? Jak mocno i kiedy, jeśli tak?

    Basiu ale ci zazdroszczę - ja uwielbiam kasztany, ale te dostępne w
    supermarketach są z reguły wysuszone i niejadalne.
    Wczoraj posadziłem dwie sadzonki kasztana - opatuliłem je geowłókniną i
    modlę się by nie przemarzły.

    Po ilu latach zaczał ci owocować? Bo na necie piszą że owocuje po 20 latach,
    a można znaleźć opinie że i po 5 latach owocuje.

    Skoro masz pojedyncze drzewko to jak ci owocuje? Przecież piszą że wymaga
    zapylenia krzyżowego - a może masz dwa drzewka?

    MS

  • 8. Data: 2009-10-31 20:12:03
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Maciej S. pisze:

    > ja uwielbiam kasztany, ale te dostępne w
    > supermarketach są z reguły wysuszone i niejadalne.

    Są rzeczywiście paskudne.

    > Wczoraj posadziłem dwie sadzonki kasztana - opatuliłem je geowłókniną i
    > modlę się by nie przemarzły.

    A w jakim rejonie Pl mieszkasz? U nas jest dość specyficzny mikroklimat,
    ogólnie ciepło, a wielki las (10 tys ha drzew zaraz za płotem) chroni od
    wiatru, nie zasłaniając słońca.

    > Po ilu latach zaczał ci owocować? Bo na necie piszą że owocuje po 20
    > latach, a można znaleźć opinie że i po 5 latach owocuje.

    Szybko, bo po ok. 4-5.

    > Skoro masz pojedyncze drzewko to jak ci owocuje? Przecież piszą że
    > wymaga zapylenia krzyżowego - a może masz dwa drzewka?

    Nie wiem, co o tym piszą, serio. Mamy jedno drzewko i w tym roku
    owocowało nadspodziewanie ładnie, a kasztany były słodkie i pyszne.
    Zobaczymy, co dalej.
    --
    Basia
    http://bajarka.fotolog.pl/

  • 9. Data: 2009-10-31 20:46:22
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > A w jakim rejonie Pl mieszkasz? U nas jest dość specyficzny mikroklimat,
    > ogólnie ciepło, a wielki las (10 tys ha drzew zaraz za płotem) chroni od
    > wiatru, nie zasłaniając słońca.

    Pod Kielcami, teren pagórkowato-leśny, działka obok dwóch lasów państwowych,
    położona pośrodku stoku, otoczona pasmami gór świętokrzyskich więc jestem
    dobrej myśli/

    > Nie wiem, co o tym piszą, serio. Mamy jedno drzewko i w tym roku owocowało
    > nadspodziewanie ładnie, a kasztany były słodkie i pyszne. Zobaczymy, co
    > dalej.

    Może masz odmianę szczepioną z dwóch odmian?

    MS

  • 10. Data: 2009-11-01 06:07:09
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Maciej S. pisze:

    > Pod Kielcami, teren pagórkowato-leśny, działka obok dwóch lasów
    > państwowych, położona pośrodku stoku, otoczona pasmami gór
    > świętokrzyskich więc jestem dobrej myśli/

    W Kieleckim bywa chyba dość zimno? Dobrze, ze masz geowłókninę.

    > Może masz odmianę szczepioną z dwóch odmian?

    Nie mam pojęcia. Może, skoro owocuje.
    --
    B.