  • 1. Data: 2011-03-13 09:56:47
    Temat: kiedy sieje sie trawe
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Mam maly taras, zamierzam podsypac troche ziemi (nie wiem jeszcze
    jakiej) i posiac trawe tylko kiedy zaczac to robic?

    KADAR

  • 2. Data: 2011-03-13 11:49:57
    Temat: Re: kiedy sieje sie trawe
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    z.googlegroups.com...
    > Mam maly taras, zamierzam podsypac troche ziemi (nie wiem jeszcze
    > jakiej) i posiac trawe tylko kiedy zaczac to robic?

    Podepne sie pod temat;
    Zakladam ok 300 metrów trwnika, gleba zyzna, ciezka, prawie torfowa wysoki
    poziom wod gruntowych, teren dobrze nasloneczniony.
    Jaki gatunek trawy polecacie na taki teren?

    Kris

  • 3. Data: 2011-03-13 15:08:52
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    z.googlegroups.com...
    > Mam maly taras, zamierzam podsypac troche ziemi (nie wiem jeszcze
    > jakiej) i posiac trawe tylko kiedy zaczac to robic?

    Teraz juz mozna.

    Pozdrawiam siewnikowo
    skryba

  • 4. Data: 2011-03-13 15:15:16
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > poziom wod gruntowych, teren dobrze nasloneczniony.
    > Jaki gatunek trawy polecacie na taki teren?

    To zalezy jak czesto bedziesz ja mógl kosic i do jakich celów ma byc
    przeznaczona. Do biegania i gry np w badmintona czy na siano? Jesli chcesz
    miec super trawnik to :
    http://www.autopunkt24.pl/trawa/index.html
    Watek:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
    .ogrody&tid=7012338
    Pozdrawiam archiwalnie
    skryba

  • 5. Data: 2011-03-13 20:38:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > i do jakich celów ma byc przeznaczona. Do biegania i gry np w badmintona
    > czy na siano? Jesli chcesz miec super trawnik to :

    Trawnik przed domem. Raczej dekoracyjny i do celow "spacerowych" Mało
    inesywnie uzytkowany. Kosic moge dwa razy w tgodniu

    Kris

  • 6. Data: 2011-03-13 21:30:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Trawnik przed domem. Raczej dekoracyjny i do celow "spacerowych" Mało
    > inesywnie uzytkowany. Kosic moge dwa razy w tgodniu

    Znalazłem coś takiego:
    http://e-centrumogrodnicze.pl/produkt/nasiona-i-cebu
    le/nasiona/mieszanki-traw/mieszanka-professional-uni
    wersalna-5kg-1466.html
    Co o tej trawie sądzicie/

  • 7. Data: 2011-03-14 07:40:49
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-03-13 12:49, Kris pisze:

> [...]
    > wysoki poziom wod gruntowych, teren dobrze nasloneczniony.
    > Jaki gatunek trawy polecacie na taki teren?

    Mieszanka handlowa nasion traw do wysiania na trawnik
    nie jest gatunkiem trawy z botanicznego punktu widzenia

    Podałeś nizej mieszankę w ktorej jest podany niby skład
    w rozbicu na gatunki i odmiany nasion.

    Najceniejszą trawą w tej mieszance jest Festuca rubra Rubra
    rozmnazajaca sie rozogami - im wiecej jest jej w mieszankach tym są one
    droższe i okreslane mianem wytrzymałych.

    30% to nie jest mało ale nie jest duzo
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 8. Data: 2011-03-14 08:07:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > 30% to nie jest mało ale nie jest duzo
    > z pozdrowieniami i uśmiechami
    > smal
    > www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    > sklep: http://trawki.pl/

    Dzięki za info.
    Ale prosze sprecyzuj czy ta mieszanka jest ok czy polecasz coś lepszego?
    Może coś ze swojej oferty polecisz?
    Lub może jest jakas lepsza mieszanka tutaj:
    http://e-centrumogrodnicze.pl/kategoria/nasiona-i-ce
    bule/nasiona/mieszanki-traw-71.html
    Podaję ten sklep bo mam tu akurat możliwośc odbioru osobistego.

  • 9. Data: 2011-03-14 08:29:19
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 13.03.2011 10:56, Kadar pisze:
    > Mam maly taras, zamierzam podsypac troche ziemi (nie wiem jeszcze
    > jakiej) i posiac trawe tylko kiedy zaczac to robic?
    >
    > KADAR

    im wcześniej tym lepiej, znaczy się w granicach rozsądku, w śniegu nie
    urośnie:)

    Ja jestem zdania że lepiej to robić jesienią, o ile nie samo sianie, to
    przygotowanie podłoża.
    Ziemia po wyrównaniu musi się trochę uleżeć, bo inaczej to będziesz mieć
    fale. Więc jak już się ziemia uleży (najlepiej przez zimę) to na wczesną
    wiosnę wyrównujesz to co się uleżało, przeprowadzasz jeszcze raz, o ile
    konieczne, odchwaszczanie i siejesz. Lepiej szybko, dla tego że młoda
    trawa jest dość wrażliwa na przesuszenie, jak słonko zacznie mocno
    przygrzewać to trzeba dużo wody lać, na wiosnę ziemia jest jeszcze
    bardzo mokra, a i deszcze nie są rzadkością, w lecie to już może być z
    tym większy problem.

  • 10. Data: 2011-03-14 09:14:12
    Od: "michalek" <m...@g...com>

> [...]
    > rozmnazajaca sie rozogami - im wiecej jest jej w mieszankach tym są one
    > droższe i okreslane mianem wytrzymałych.

    Podłączę się z pytaniem.
    A jest jakis szczególny powód dla którego nie możnaby
    zastosować _zamiast_mieszanki_ właśnie jednorodnej
    gatunkowo trawy? Na przykład wzmiankowanej przez Ciebie.
    Zawsze sie zastanawiałem nad tym kupowaniem mieszanek
    traw czyli czegoś dobrego rozieńczonego byle czym.

    Przecież wyższa cena zakupu nasion jednorodnych opłaci się
    w kontekście zmniejszenia wysiłku w utrzymanie takiego trawnika
    (nie będzie potem dosiewania itp.)