  • 1. Data: 2013-07-28 06:17:27
    Temat: kolektor ale inaczej - moze kaskaderka
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    witam
    czy ma sens wrzucenie pojedynczego kolektora w obieg cieplej wody z zasobnikiem 200 l
    i wykorzystniem pompki do cieplej wody? zależy mi na cieplej wodzie w lecie bo jesien
    zime i tak pale w piecu ekogroszkowym i nie ma z tym problemu, a druga sprawa ze nie
    chce przerabiac kotłowni. kolektor wsadziłbym na garaz od strony południowo
    wschodzniej no i oczywiście w gre wchodzi spuszczanie wody na zime i odcinanie
    kolektora

    ma sens? spuszczanie wody chyba najmniej mi się podoba

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-07-28 09:22:06
    Temat: Re: kolektor ale inaczej - moze kaskaderka
    Od: "KS" <...@o...pl>

    >Użytkownik "decore-meble.pl" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ups.com...
> [...]
    >oczywiście w gre wchodzi spuszczanie wody na zime i odcinanie kolektora

    >ma sens? spuszczanie wody chyba najmniej mi się podoba

    Jeśli chcesz puścić przez kolektor obieg normalnej wody która trafia do
    kranu (np obieg tzw. cyrkulacji) to raczej słaby pomysł.
    1. w taki dzień jak dzis to to po odkręceniu kranu poleci wrzątek a może
    para o ile sie wcześniej nie zagotuje.
    2. takiej temperatury moze też nie lubic Twoja instalacja.
    3. ze wzgledów sanitarnych też raczej tak się nie robi.
    4. w nocy kolektor będzie wychładzał wode.

    I pewnie jeszcze cos się znajdzie.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-07-28 12:06:57
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 06:17:27 UTC+2 użytkownik decore-meble.pl napisał:
> [...]
    kolektora

    > ma sens? spuszczanie wody chyba najmniej mi się podoba

    Jak masz zasobnik z wężownicą to żaden problem i sens duży. Nawet jak tam jest jedna
    wężownica to technicznie da się zrobić żeby działało.

  • 4. Data: 2013-07-28 22:14:24
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 28.07.2013 06:17, decore-meble.pl pisze:
> [...]
    kolektora

    > ma sens? spuszczanie wody chyba najmniej mi się podoba

    sens ma, o ile jest to ekonomicznie opłacalne. Jak masz kupić kolektor -
    sądzę że będzie się zwracać dłuuuugo. jak to zrobisz sam, może się
    okazać opłacalne. napisz tylko czy masz już ten zasobnik i czy w nim
    jest wężownica

    ToMasz

  • 5. Data: 2013-07-28 22:54:21
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 22:14:24 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > sądzę że będzie się zwracać dłuuuugo. jak to zrobisz sam, może się
    >
    > okazać opłacalne. napisz tylko czy masz już ten zasobnik i czy w nim

    Dlaczego ma być nie opłacalne jak 2m2 kolektora sztuki nówki nie śmiganej można
    zanabyć drogą kupna za 1200 złotych. Kilka lat temu było mało opłacalne. A teraz jest
    opłacalne. 1200 złotych przy odrobinie szczęścia może się zamortyzować na
    oszczędności prądu w dwa lata. Czas całkowicie akceptowalny. Trzy lata też są do
    przyjęcia. Zupełnie niedawno wychodziło 10 lat i więcej. I to mogło być mało
    opłacalne.

  • 6. Data: 2013-07-29 08:59:02
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 28.07.2013 22:54, k...@g...com pisze:

> [...]
    kolektora

    > Dlaczego ma być nie opłacalne jak 2m2 kolektora sztuki nówki nie śmiganej można
    aaa to przepraszam, dawno cen nie sprawdzałem. A może będziesz wiedział,
    jaka jest różnica w sprawności/wydajności tanich gotowców w stosunku do
    domowej wytwórczości?
    ToMasz

  • 7. Data: 2013-07-29 12:44:17
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 08:59:02 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > aaa to przepraszam, dawno cen nie sprawdzałem. A może będziesz wiedział,
    >
    > jaka jest różnica w sprawności/wydajności tanich gotowców w stosunku do

    Przy takich cenach jak są amatorska konstrukcja według mnie nie ma sensu.

  • 8. Data: 2013-07-29 12:47:00
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    l i wykorzystniem pompki do cieplej wody? zależy mi na cieplej

    Najpierw zobacz w jakiej temperaturze i przy danym cisnieniu wrze woda,
    porownaj do glikolu, potem zobacz jaka ma objetosc para wodna.
    Chcesz sobie zrobic bombke na dachu - nikt nie broni :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.