  • 1. Data: 2009-06-20 00:08:16
    Temat: komin systemowy
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    Witam,

    W projekcie mam komin murowany, chce go zastąpic kominem systemowym.
    Komin w projekcie znajduje sie w rogu kotłowni.
    Czy komin systemowy powinien być wmurowany w mur w taki sposób że ze strony
    kotłowni wystaje o wartość róznicy grubosci pustaka kominowego i bloczka
    bk24 cm w moim przypadku. Z drugiej strony pustak licowałby z powierzchnia
    sciany pokoju.
    W opisanym wariancie pustak kominowy rozdziela dwie ściany które normalnie
    łaczyły by się w rogu, nie ma tam przewiazania murów.
    Druga opcja to komin postawiony osobno nie połaczony z murem.

    W pierwszym przypadku mamy:
    - mniej miejsca zajmowanego przez komin w kotłowni
    - brak połaczenia miedzy prostopadłymi ścianami
    - w pomieszczeniu w którym pustak kominowy licuje z bloczkiem bk mogą być
    widoczne po czasie jakies różnice na tynku???

    W drugim przypadku mamy:

    - strata miejsca na komin w kotłowni
    - "normalne" ppołączenie ścian
    - pełne oddylatowanie komina od reszty ściany

    Które rozwiązanie jest poprawne - lepsze jakie sa inne wady i zalety tych
    rozwiazań?

    Pozdrawiam.
    K.S.

  • 2. Data: 2009-06-20 06:20:03
    Temat: Re: komin systemowy
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "KS" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W pierwszym przypadku mamy:
    > - brak połaczenia miedzy prostopadłymi ścianami
    > - w pomieszczeniu w którym pustak kominowy licuje z bloczkiem bk mogą być
    > widoczne po czasie jakies różnice na tynku???

    Tak. Będą rysy na tynku na tych trzech połączeniach bk - komin.

> [...]
    > - pełne oddylatowanie komina od reszty ściany
    >
    > Które rozwiązanie jest poprawne - lepsze jakie sa inne wady i zalety tych

    Oba są poprawne technicznie i dom ci odbiorą. A decyzja ubytek miejsca vs
    rysy na tynku należy do inwestora.

  • 3. Data: 2009-06-20 08:10:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KS wrote:
> [...]
    > normalnie łaczyły by się w rogu, nie ma tam przewiazania murów.
    > Druga opcja to komin postawiony osobno nie połaczony z murem.

    generalnie komin systemowy powinien być dylatowany od ścian, ponieważ może
    pracować w pionie inaczej niż ściana.

    ja mam schiedla do kominka wstawionego na wpół w ścianę z ytonga, zostawiłem
    mu ok 1cm przestrzeni od bloczków.