  • 1. Data: 2014-01-17 19:24:00
    Temat: koszt budowy pawilonu handlowego
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    Mam pytanie: ile może kosztować postawienie pawilonu handlowego o pow.
    wewn. ok. 300m2. Pawilon ma być szybki do postawienia, nie za drogi i
    całoroczny (może blaszak, tylko jakoś ocieplony?)

    Łukasz

  • 2. Data: 2014-01-19 02:26:34
    Temat: Re: koszt budowy pawilonu handlowego
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wewn. ok. 300m2. Pawilon ma być szybki do postawienia, nie za drogi i
    > całoroczny (może blaszak, tylko jakoś ocieplony?)

    Ja bym poszedl w sciany szkieletowe i prefabrykowane wiazary jesli ma byc
    otwarta przestrzen.
    Jesli podzielony na mniejsze pomieszczenia to tez szkielet i moze plaski
    dach?
    Generalnie za malo danych.
    Odezwij sie na maila za strony w podpisie to cos pokombinujemy.
    Napewno mozna to postawic w 2-4 miesiace w takiej technologii, o kosztach
    nie pisze
    bo wykonczony moze wyjsc i 2k pln/m jak i 6k pln/m2
    Szkielet jest napewno szybki i bardzo cieply wiec niskie koszty
    ogrzewania/klimy.
    Ale...
    zrobienie projektu z uzgodnieniami na cos takiego to min. pol roku, no moze
    4 miesiace jak urzad nie bedzie upierdliwy.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 3. Data: 2014-01-19 11:05:05
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-19 02:26, HANA pisze:
> [...]
    > zrobienie projektu z uzgodnieniami na cos takiego to min. pol roku, no moze
    > 4 miesiace jak urzad nie bedzie upierdliwy.

    Ale jeżeli chodzi o szkielet to jest to obecnie jedna z najdroższych
    technologii. Droższa od tradycyjnego budowania z materiałów ceramicznych.
    Zdecydowanie najszybciej i najtaniej wyjdzie płyta warstwowa, Płyta
    Obornicka, czyli blaszak z płyt posiadających już ocieplenie w postaci
    warstwy poliuretanu lub styropianu.
    Koszt postawienia z takiej płyty wyjdzie ok. 1/3 najtańszego szkieletu.
    Izolacyjność termiczna o wiele lepsza od drewnianych konstrukcji
    szkieletowych, przy takiej samej grubości ścian.
    Także i większa nośność, w szczególności płyty dachowej, która nie
    wymaga skomplikowanych konstrukcji więźby, gdyż sama płyta warstwowa,
    dachowa posiada specjalne przetłoczenia wzmacniające, które zastępują
    krokwie. Montaż także o wiele prostszy i nie wymaga specjalistycznej
    ekipy tak jak w przypadku konstrukcji szkieletowych, ponieważ trudno
    jest coś spierniczyć.

  • 4. Data: 2014-01-20 08:27:37
    Od: olaboga <o...@c...pl>

    W dniu 2014-01-19 11:05, uzytkownik pisze:

> [...]
    > krokwie. Montaż także o wiele prostszy i nie wymaga specjalistycznej
    > ekipy tak jak w przypadku konstrukcji szkieletowych, ponieważ trudno

    Dach z płyt warstwowych to zło, obróbki blacharskie jakichkolwiek
    przejść technologicznych trzeba ciągnąć do kalenicy, inaczej ZAWSZE
    przecieka.

  • 5. Data: 2014-01-20 10:44:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik olaboga napisał:
    > Dach z płyt warstwowych to zło, obróbki blacharskie jakichkolwiek
    > przejść technologicznych trzeba ciągnąć do kalenicy, inaczej ZAWSZE
    > przecieka.

    Toteż zwykle traktuje się go jako warstwę konstrukcji nośnej i
    termoizolacyjnej - hydroizolację, bez wywijasów z blacharką, można po
    prostu z papy zrobić.

    Zresztą jak ktoś nie potrafi obrobic przejścia w płycie warstwowej to
    dupa nie dekarz - bo i w zwykłym blaszanym dachu też nie będzie potrafił.

    --
    Darek