  • 1. Data: 2009-09-21 09:16:39
    Temat: łazienka i wywiew
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Witam,

    czy w łazience musi być kratka wentylacyjna do komina? Nie mam tam,
    żadnych urządzeń gazowych, łazienka będzie powiększana i będzie w niej
    okno, dodatkowo wentylacja mechaniczna przez ścianę.

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 2. Data: 2009-09-22 13:21:19
    Temat: Re: łazienka i wywiew
    Od: Fieta <m...@g...com>

    On 21 Wrz, 11:16, lukas <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Pozdrawiam,
    >   lukas
    > gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.

    wentylacja lepiej żeby była - grawitacyjna działa cały czas (no,
    prawie cały, wtedy kiedy jest różnica temp/ciśn/wilg. między łazienką
    i otoczeniem), a okno albo mechaniczna tylko wtedy kiedy włączysz,
    czyli krócej. Do tego otwieranie okna zimą bardzo wychładza wilgotne
    pomieszczenie, para skrapla się jeszcze intensywniej, i jest jeszcze
    wilgotniej...
    u mnie załatwił to kominiarz, dostawił zewnętrzną rurę z takim
    młynkiem (turbowent) - wspomaga wyciąganie powietrza i zapobiega
    wdmuchiwaniu zimnego z zewnątrz.
    i jest lepiej, ale oczywiście okno otwieram i tak ;-))
    pzdr, mf

  • 3. Data: 2009-09-25 07:47:21
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żadnych urządzeń gazowych, łazienka będzie powiększana i będzie w niej
    > okno, dodatkowo wentylacja mechaniczna przez ścianę.

    nie pamiętam czy musi jeżeli nie ma żadnych urządzeń produkujących spaliny,
    ale zdrowy rozsądek nakazuje by była sprawna wentylacja (niekoniecznie przez
    komin) bo to wilgotne pomieszczenie a wentylacja to praktycznie _jedyny_
    sposób usuwania wilgoci z pomieszczenia i zapobiegania tym samym powstawania
    grzyba i rozwoju innych paskudztw.

  • 4. Data: 2009-09-25 07:59:07
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 25-09-2009 o 09:47:21 Jackare <...@s...de.pl> napisał(a):

    > zdrowy rozsądek nakazuje by była sprawna wentylacja (niekoniecznie przez
    > komin) bo to wilgotne pomieszczenie

    no właśnie o ten komin chodzi, bo ma on przeszło 11 metrów i nie za bardzo
    spełnia swoje zadanie, dlatego pytam się czy musi być

  • 5. Data: 2009-09-25 08:32:12
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > no właśnie o ten komin chodzi, bo ma on przeszło 11 metrów i nie za bardzo
    > spełnia swoje zadanie, dlatego pytam się czy musi być

    ale 11 metrowy komin to nic złego i powinien zapewniać całkiem przyzwoity
    ciąg. Być może komin jest niedrożny (zawał, gniazdo ptaka w kominie) i
    wystarczy go udrożnić.
    Z innych przyczyn - może nie masz dopływu powietrza do pomieszczenia (zbyt
    szczelne wnętrze)? Z pustego i salomon nie naleje..
    Ja bym zaczął od komina i kominiarzy.
    --
    Jackare