  • 1. Data: 2009-10-18 14:41:57
    Temat: lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną (?)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    w czym właściwie tkwi lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną?
    - zużycie energii..?

  • 2. Data: 2009-10-18 15:02:45
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    yapann pisze:
    > w czym właściwie tkwi lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną?
    > - zużycie energii..?

    http://ag.bocznica.org/

    AW

  • 3. Data: 2009-10-18 15:03:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2009 16:41:57 +0200, yapann napisał(a):
    > w czym właściwie tkwi lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną?
    > - zużycie energii..?

    Nie tylko - choć oszczędności są też istotne. Kuchnia indukcyjna ma to do
    siebie, że dno garnka robi się gorące w momemcie uruchomienia kuchenki
    i przestaje grzać w momencie gdy wyłączysz grzanie - czyli mniej więcej
    tak jak przy kuchni gazowej. Dzięki temu ma sens np. użycie timera
    (ja używam zawsze przy podgrzewaniu mleka do płatków czy gotowania jajek
    na miękko) - przy kuchence ceramicznej wyłączenie prądu niewiele da :)
    Poza tym jeszcze pozostaje szybkość - na indukcyjnej zagotujesz wodę i
    ugotujesz spaghetti al dente zanim na ceramicznej woda zacznie się gotować.

    Mimo wad kuchenki indukcyjnej (przynajmniej mojego modelu - słyszalny wysoki
    pisk podczas pracy) nawet bym nie pomyślał już o kuchni ceramicznej
    (halogenowej) czy gazowej...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2009-10-18 17:07:56
    Od: "aliali " <a...@N...gazeta.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Mimo wad kuchenki indukcyjnej (przynajmniej mojego modelu - słyszalny wysoki
    > pisk podczas pracy) nawet bym nie pomyślał już o kuchni ceramicznej

    Do powyższych argumentów dodałbym to, że nic nie przypala się i nie przywiera
    do płyty bo ta się nie nagrzewa do czerwoności i przez to jest też
    bezpieczniejsza.

  • 5. Data: 2009-10-18 17:22:17
    Od: "aliali " <a...@N...gazeta.pl>

    I zapomniałem dodać:
    Piszczą tylko niektóre garnki i to zależy od ustawionej mocy a nie płyta.
    przynajmniej u mnie.

  • 6. Data: 2009-10-18 17:27:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > wysoki pisk podczas pracy) nawet bym nie pomyślał już o kuchni
    > ceramicznej (halogenowej) czy gazowej...

    ten pisko to cecha twoje egzemplarza kuchni, Moja teca nie piszczy.

    niestety wiele kuchni indukcyjnych wyje jak upiory.

  • 7. Data: 2009-10-18 19:40:38
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2009 19:27:07 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    > ten pisko to cecha twoje egzemplarza kuchni, Moja teca nie piszczy.

    No tak właśnie napisałem ;) Moja konfiguracja (Electrolux 608020P bodajże
    + garnki Ikei) to niestety pisk - ale nie chciało mi się specjalnie szukać
    czegoś innego, a gdy kupowałem indukcję to nigdzie nie szło znaleźć choćby
    pół jakiejkolwiek opinii dotyczącej płyt indukcyjnych...

    > niestety wiele kuchni indukcyjnych wyje jak upiory.

    Gdybym to wiedział podczas kupna to bym pewnie poszukał innego modelu :)
    Niestety, nawet dziś nie bardzo jest jak stwierdzić czy dany model będzie
    dobry czy nie - chyba że ktoś inny taki kupi i źle oceni na wszystkich
    portalach typu ceneo :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 8. Data: 2009-10-20 12:04:42
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > Gdybym to wiedział podczas kupna to bym pewnie poszukał innego modelu :)
    > Niestety, nawet dziś nie bardzo jest jak stwierdzić czy dany model będzie
    > dobry czy nie - chyba że ktoś inny taki kupi i źle oceni na wszystkich

    Ja mam od 4 lat najtańszą jaka znalażłem była to TEKA akurat za 2000zł
    podczas gdy w sklepach poniżej 3500zł nie znaazłem i tylko słychać szum
    wiatraków, nigdy pisków nie słyszałem..

  • 9. Data: 2009-10-20 13:13:52
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 14:04:42 +0200, ZS napisał(a):
    > Ja mam od 4 lat najtańszą jaka znalażłem była to TEKA akurat za 2000zł
    > podczas gdy w sklepach poniżej 3500zł nie znaazłem i tylko słychać szum
    > wiatraków, nigdy pisków nie słyszałem..

    Nic to, muszę się w końcu z moimi garnkami udać do kogoś z taką Teką i
    zobaczyć czy tam też będą piszczały (Ikea365+)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 10. Data: 2009-10-20 15:20:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nic to, muszę się w końcu z moimi garnkami udać do kogoś z taką Teką i
    > zobaczyć czy tam też będą piszczały (Ikea365+)

    Mam te garnki i używam ich na płycie Boscha. Jedyny dźwięk jaki wydają to
    cichuteńkie bzyczenie jak daję wysoką moc. W normalnej eksploatacji nic nie
    słychać. U ciebie to nie wina garnków tylko płyty.