  • 1. Data: 2012-01-16 18:10:49
    Temat: maciejka :)
    Od: "yapann" <y...@p...pl>

    jak to działa, że daną roślinę wysiewa się w określonym czasie i nie innym?
    czy jak wysieję maciejkę w zimie (w donicy, w domu) - to wzejdzie/zakwitnie?

  • 2. Data: 2012-01-16 18:56:15
    Temat: Re: maciejka :)
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 19:10:49 +0100, yapann napisał(a):

    > jak to działa, że daną roślinę wysiewa się w określonym czasie i nie innym?
    > czy jak wysieję maciejkę w zimie (w donicy, w domu) - to wzejdzie/zakwitnie?

    Ależ wzejdzie.
    A czy zakwitnie... Odpowiesz sobie sam na pytanie, jeśli wyobrazisz sobie
    siebie bez jedzenia i światła - zakwitniesz?
    3333-)
    --
    XL

  • 3. Data: 2012-01-16 19:23:03
    Od: "yapann" <y...@p...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message
    > A czy zakwitnie... Odpowiesz sobie sam na pytanie, jeśli wyobrazisz sobie
    > siebie bez jedzenia i światła - zakwitniesz?

    podobno mistrzowie medytacji utrzymywaniu się przy życiu zeznikonmą ilością
    jedzenia i tlenu :)))

    jeśli chodzi o maciejkę - to czemu bez jedzenia (zawartość glebu, nawóz,
    minerały ...),czemu bez światła? -w słoneczną zimę przez szybę wpokoju jest
    szklarnia - teraz nie jest słoneczna, ale może być (a światło sztuczne
    jakieś, z uv (może: kwarcówa?) - nie daje takich warunków?)

  • 4. Data: 2012-01-16 19:57:47
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 20:23:03 +0100, yapann napisał(a):

> [...]
    > szklarnia - teraz nie jest słoneczna, ale może być (a światło sztuczne
    > jakieś, z uv (może: kwarcówa?) - nie daje takich warunków?)

    Nie jestem w stanie Ci wytłumaczyć, że światło zimowe i to filtrowane przez
    szybę nie spełnia wymogów maciejki... Jeśli masz możliwość, zmierz ilość
    lumenów na parapecie zimą oraz potem latem na słonecznej rabacie...
    To, że widzisz tu jasność, i tu jasność, nie oznacza, ze to ta sama jasnosć
    3333-)

    Może po prostu zastanów się, dlaczego zimą wszelkie uprawy w naszym
    klimacie muszą być DOŚWIETLANE :-)
    --
    XL

  • 5. Data: 2012-01-16 22:23:39
    Od: "yapann" <y...@p...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message
    > Może po prostu zastanów się, dlaczego zimą wszelkie uprawy w naszym
    > klimacie muszą być DOŚWIETLANE :-)

    nie chcę się zastanawiać i czegoś wymyślać - może jak już poczytać
    (najchętniej: posłuchać : )), jaka jets przyczyna. Toteż podyskusji 'kumma',
    ze
    ilość promieni jest 'rózniąca się' wynika z z fizyko-astronomi: kąt padania.
    Także, że przez szybję sie nie opalam - więc kwiatek ma 'pod górkę'.
    Nie wiem jednak, czy jest to tylko kwestia światła, czy światła również.
    Skoro doświetlanie pomaga - wnioskuję że tylko lub głownie. Czy jak
    doświetlę kwiat zimą, mam szansę uzyskać kwitnienie? Żarówy zdaje się
    potrafią podać spektrum światła dość szeroko pokrywający naturalne (?)

    wychodząc do pracy włączałabym świetlówę-kwarcówę (jakiejś małej mocy) na
    8hdzienniie i gotowe? :_)
    kocham pachnące kwiaty, stąd cała desperacja :)

  • 6. Data: 2012-01-16 23:22:02
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 23:23:39 +0100, yapann napisał(a):

> [...]
    > 8hdzienniie i gotowe? :_)
    > kocham pachnące kwiaty, stąd cała desperacja :)

    Podobno najlepsze są świetlówki T5 - są łątwe do kupienia i do użytku w
    warunkach domowych.
    Ze jednak póki co nie mam jak ich zamontować, to moje fiołki afrykańskie
    swietnie dają sobie radę pod zwykłą żarówą, dosyć nisko nad nimi
    umieszczoną. No ale ważna jest też temperatura i podłoże.

    No, poczytaj sobie :-)
    http://www.lampiarnia.info/doswietlanie_upraw_szklar
    niowych.pdf

    --
    XL

  • 7. Data: 2012-01-17 09:00:34
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-16 20:57, XL pisze:

> [...]
    > lumenów na parapecie zimą oraz potem latem na słonecznej rabacie...
    > To, że widzisz tu jasność, i tu jasność, nie oznacza, ze to ta sama jasnosć
    :)
    zasadniczo sama sobie odpowiedziałaś pisząc o zimie i lecie
    bo to nie tylko o ilość lumenów chodzi ale jednym z parametrów jest
    również czas naświetlania czyli długość dnia.
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 8. Data: 2012-01-17 15:22:01
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2012-01-17 00:22, XL pisze:
    > Dnia Mon, 16 Jan 2012 23:23:39 +0100, yapann napisał(a):
    >

    > Podobno najlepsze są świetlówki T5 - są łątwe do kupienia i do użytku w
    > warunkach domowych.
    Ale określenie T5 związane jest z średnicą świetlówki, a nie jej rodzajem.
    W akwarystyce stosowane od dawna i faktycznie jest ich spory wybór, przy
    czym należy pamiętać, że określenie średnicy to t5 lub T8, a moc
    świetlówki zależy od jej wielkości, więc każdy typ ma różne długości. Do
    tego dochodzi "przeznaczenie", co powoduje, że producenci zmieniają
    skład gazu aby osiągnąć różne widma i tak masz np. :

    Świetlówka T5 Plant Grow -
    http://www.rybarium.pl/sklep/akwarystyka-slodkowodna
    -oswietlenie-swietlowki-t5-1172/swietlowka-t5-plant-
    grow_104113.html

    albo
    Juwel świetlówka T5 High-Lite Day
    http://www.rybarium.pl/sklep/akwarystyka-slodkowodna
    -oswietlenie-swietlowki-t5-1172/juwel-swietlowka-t5-
    high-lite-day_104695.html

    Możesz oczywiście zostać przy supermarketowy o nieokreślonym widmie ;-)
    Witek

  • 9. Data: 2012-01-18 00:07:36
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 10:00:34 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > zasadniczo sama sobie odpowiedziałaś pisząc o zimie i lecie
    > bo to nie tylko o ilość lumenów chodzi ale jednym z parametrów jest
    > również czas naświetlania czyli długość dnia.

    Na nic sobie nie odpowiedziałam, bo o nic nie pytałam - o długosci dnia
    wiem i dlatego pisałam o doświetlaniu.
    --
    XL