  • 1. Data: 2012-10-17 21:51:52
    Temat: mokra vs. sucha (dodatkowo lekka;)
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Witam,

    Pewnie o obu metodach już napisano wiele, ale bardziej interesuje mnie
    wasze podejście i przemyślenia. Obserwując budowy można powiedzieć, że u
    nas jednak dominuje metoda lekka mokra, choć natknąłem się w mojej okolicy
    na budowę gdzie stosowano alternatywę.

    Chcę na elewacji dać kilka detali drewnianych i zastanawiam się, czy nie
    łatwiej byłoby zastosować metodę z wełną na ruszcie. Kosztów jeszcze nie
    liczyłem, robota wydaje się prostsza, ale w moim odczuciu bardziej podatna
    na błędy.

    Pożenić styropian i wstawki drewniane też się da, ale zabawy jakby więcej,
    a może zrezygnować z drewna na rzecz jakiejś imitacji - widziałem takie, że
    styropianu, z daleka ładne z bliska już mniej. Kompozyty na elewację wydają
    się najlepszym rozwiązaniem, ale widziałem tylko tyle co zdjęcia w necie.

    scruffty

  • 2. Data: 2012-10-18 18:34:57
    Temat: Re: mokra vs. sucha (dodatkowo lekka;)
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-10-17 21:51, scruffty pisze:

> [...]
    > liczyłem, robota wydaje się prostsza, ale w moim odczuciu bardziej podatna

    Jak nie musisz to nie rób. Niestety jest to bardziej podatne na błędy
    niż zwykły styropian.

    M.

  • 3. Data: 2012-10-18 23:27:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "scruffty" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    > liczyłem, robota wydaje się prostsza, ale w moim odczuciu bardziej podatna

    A co z resztą elewacji? Rozumiem, ze na fragmenty chcesz dać drewno, ale co
    z resztą? Fragmenty z drewnem na ruszcie, a reszta na kołki, siatka i tynk
    cienkowarstwowy?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-10-22 14:12:57
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 23:27:14 +0200, Ergie napisał(a):

    > A co z resztą elewacji? Rozumiem, ze na fragmenty chcesz dać drewno, ale co
    > z resztą? Fragmenty z drewnem na ruszcie, a reszta na kołki, siatka i tynk
    > cienkowarstwowy?

    Właśnie albo wszystko wełną i na to tynk, albo (i ku temu rozwiązaniu się
    skłaniałbym po przemyśleniu) dam cieńszy styropian tam gdzie będzie drewno,
    aby zlicować obie powierzchnie.

    Zostawię sobie te fragmenty ściany, które mają być z drewnem wolne,
    następnie zrobię dystanse pod ruszt na drewno, wypełnię styropianem,
    zaciągnę klejem i siatką i położę drewno z 1 cm szczeliną od styropianu.
    Tylko komplikacje tej metody sprawiają, że muszę przemyśleć jeszcze raz czy
    sie w to bawić tylko dla efektu wizualnego, czy może zastosować tylko dwa
    kolory tynku dla uatrakcyjnienia elewacji.

    scruffty

  • 5. Data: 2012-10-22 15:18:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "scruffty" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]

    > sie w to bawić tylko dla efektu wizualnego, czy może zastosować tylko dwa
    > kolory tynku dla uatrakcyjnienia elewacji.

    Napiszę jak nie ja (bo zwykle jestem pragmatykiem), ale lubię drewno więc w
    tym przypadku jeśli ono poprawia wygląd elewacji to ja bym z niego nie
    rezygnował. Dwa kolory tynku to nie to samo co "szlachetne" wstawki z drewna
    :-)

    Wracając do tematu na pewno trzeba by jakoś oddylatować tę część z drewna od
    reszty. Co do pomysłu by zlicować jedno z drugim (dać cieńszą warstwę pod
    drewno) IMO nie jest to konieczne ale jak najbardziej możliwe. Musiałby to
    zobaczyć jakiś esteta , bo czasem różnica poziomów elewacji psuje efekt, a
    czasem poprawia. Ja np. mam u siebie w kilku miejscach ścianę cofnięta o 3cm
    i w innym kolorze niż reszta i znacznie lepiej to wygląda niż gdyby był
    tylko inny kolor.

    Co do wybory wełna kontra styropian. Ja jestem zwolennikiem wełny, ale
    różnica w kosztach jest spora więc to nie jest trywialna decyzja.

    Pozdrawiam
    Ergie