  • 1. Data: 2010-01-28 21:00:25
    Temat: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Pod tym linkiem jest projekt domu:
    http://tiny.pl/hmj1n
    ktory ma dach dwuspadowy ale wyglada mi na to (nie ma dokladnych rsunkow),
    ze w miejscu kalenicy jest szerszy i wraz ze spadkiem zweza sie tak jak
    sciany domu.

    Czy nie jest to aby jakas mina? Nie utone w kosztach wykonania wiezby i
    ogolnie wykonania takiego dachu?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-01-29 00:09:10
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > sciany domu.
    >
    > Czy nie jest to aby jakas mina? Nie utone w kosztach wykonania wiezby i

    To jest chyba domek letniskowy i "hamerykanski" projekt zatem budowany w
    technologii szkieletowej. I juz na poczatku zauwazylem pewne naciagactwo.
    Sciany normalnej grubosci 4 cale czyli 10 cm mozna sobie za odpowiednia
    doplata zmienic na 6 calowe. Podobnie wiezba dachowa, za dodatkowe okolo 3
    stowy dostaniesz szczegolowe rysunki jak to poprawnie wykonac.
    Niezaleznie od tego musisz byc przygotowany aby ten dach zrobic z drewna,
    tarcicy o standardowej grubosci dech rownej 1.5 cala.
    Ten dach jest oczywiscie duzo szerszy w szczycie niz na okapie a to wymaga
    specjalnej konstrukcji tych "wiszacych" polaci. Prawdopodobnie jest to dach
    platwiowo jetkowy a te szersze nawisy wisza na wzmocnionej belce szczytowej i
    opieraja sie na platwiach rowniez wystajacych po za obrys samego budynku.
    Bardzo prawdopodobne jest rowniez to, ze strop musi byc rowniez wykonany jako
    drewniany; te belki stropowe beda pelnic role wiazara dolnego spinajacego
    krokwie.
    W sumie jak bedziesz mial dokladny plan to wykonaie nie bedzie jakies
    katastrofalnie trudne zwlaszcza, ze te krokwie sa lekkie tyle, ze uklada sie
    je w rozstawie co 16 cali czyli 40 cm.
    Moja obawe budzi tylko jego wytrzymalosc na huraganowy wiatr, ktory raz na 10
    lat ale moze sie pojawic i ten daszek pokryty blacha czy gontem bitumicznym
    moze pofrunac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 3. Data: 2010-01-29 06:02:17
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    "Każdy Polak ma polski organizm i smakuje mu to co polskie"

    Projekt, który narysowałeś sam z żoną
    http://www.elipsa.info/_test/projekt.gif
    Jest bardzo dobry - ponieważ bez porozumienia z Wami narysowałem dokładnie
    taki sam! hehehe...
    (trochę większy; różnica to brak garażu, w miejscu tv kominek za nim komin;
    w pomieszczeniu za kominem kotłownia)

    Zdażyło mi się za czasów studenckich popracować przy szkieletowych
    amerykańskich.
    Przyznaję, konstrukcje godne podziwu, wszystko przemyślane.
    Jednak gotowy, obity szalówką pvc lub obłożony cegłą wygląda sztucznie jak
    z obrazka.
    Cały zachwyt znika.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-01-29 07:25:37
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    > To jest chyba domek letniskowy i "hamerykanski" projekt zatem budowany w
    > technologii szkieletowej.

    Podoba mi się bardzo ten dom. Na wlasne potrzeby właśnie nanoszę go sobie w
    programie 3D.
    Oczywiście ściany zrobie 2W (24+15) jak na Polskie warunki przystało.
    Dach i ogólnie całość oddam potem architektowi, który ma mi to jakby
    "odtwórczo zaprojektować".

    > Niezaleznie od tego musisz byc przygotowany aby ten dach zrobic z drewna,
    > tarcicy o standardowej grubosci dech rownej 1.5 cala.

    No tak więźba z drewna, czyli standardowo tak? Chyba, że czegoś nie rozumiem

> [...]
    > jako
    > drewniany; te belki stropowe beda pelnic role wiazara dolnego spinajacego

    Strop drewniany - ok, pasuje mi to. Taniej niż żelbetonowy a na górze nikt
    nie będzie mieszkał.

> [...]
    > 10
    > lat ale moze sie pojawic i ten daszek pokryty blacha czy gontem

    Znów nie bardzo rozumiem...
    Mieszkam właśnie na 2 poziomowym poddaszu, który także ma dach i strop
    drewniany, dach kryty blachą. Czli mój dach też może pofrunąć? ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2010-01-29 07:32:07
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (trochę większy; różnica to brak garażu, w miejscu tv kominek za nim
    > komin; w pomieszczeniu za kominem kotłownia)

    Tamten projekt to już historia...
    Namawiali mnie na likwidację garażu i myśle, że tak właśnie zrobię.
    Właśnie zbieram dokumenty i gedeta za chwilę wykreśli mi makę do celów
    projektowych.
    Musimy więc z żoną gdzieś do połowy lutego wiedzieć dokładnie co chemy.
    Właśnie pracuję już nad 3. projektem, może ten będzie ostatni ;-)

> [...]
    > Przyznaję, konstrukcje godne podziwu, wszystko przemyślane.
    > Jednak gotowy, obity szalówką pvc lub obłożony cegłą wygląda sztucznie jak

    Możliwe, że tak właśnie z tymi domami jest.
    Można jednak zaadaptować takie amerykańskie domki na nasze realia i powinno
    wyglądać całkiem znośnie.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2010-01-29 09:52:46
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Musimy więc z żoną gdzieś do połowy lutego wiedzieć dokładnie co chemy.
    > Właśnie pracuję już nad 3. projektem, może ten będzie ostatni ;-)

    Cieszę się, że udało mi sie Ciebie natchnąć do czegos innego niż oklepane
    malo funkcjonalne projety z polskich pracowni. Sam zaprojektowałem swój
    przyszły dom po przejżeniu chyba z 300 amerykańskich projektów, ale to co
    stworzyłem wydaje mi się najbardziej optymalne. Jest nawet trochę podobny do
    tego twojego, ale tylko trochę i to od wewnątrz. Nawet małzonka przestała
    szukać innych projektów a skupiła sie na wystoju zewnętrznym domu. Niewiem
    czy pamiętasz jak pisałem że pokoje obok siebie mogą nie zapewniać komfortu
    i intymności domownikom, teraz gdy pokoje masz przedzielone salonem
    powinieneś wiedzieć o co mi chodziło. Istotą całego projektu dla mnie - nie
    jest strefa dzienna i nocna (zwykły bezsens), a właśnie strefy
    poszczególnych domowników.

    Generalnie projekt też mi się podoba.
    mK

  • 7. Data: 2010-01-29 11:50:44
    Od: "Łukasz C." <l...@g...com>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 07:02:17 +0100, Krzysztof L napisał(a):

> [...]
    > Przyznaję, konstrukcje godne podziwu, wszystko przemyślane.
    > Jednak gotowy, obity szalówką pvc lub obłożony cegłą wygląda sztucznie jak

    Siding _zawsze_ wygląda obleśnie. A dlaczego ceglana elewacja na domu
    szkieletowym wygląda sztucznie, a na murowanym nie - tego nie rozumiem :->

    --
    ŁC
    Niedróżnianie kolorów to daltonizm. Odróżnianie to rasizm.

  • 8. Data: 2010-01-29 11:56:15
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > Oczywiście ściany zrobie 2W (24+15) jak na Polskie warunki przystało.
    > Dach i ogólnie całość oddam potem architektowi, który ma mi to jakby
    Mnie tez. Ale z garazem.

    > No tak więźba z drewna, czyli standardowo tak? Chyba, że czegoś nie rozumiem

    Nie. U nas nie ma standardow w rozwiazaniach wiezby dachowej. Jej elementy
    jak krokwie, jetki, wiazary, projektuje sie z duza dowolnoscia szczegolnie w
    odniesieniu do przekrojow poprzecznych drewna. I rozstaw krokwi jest
    praktycznie dowolny w granicach 0.8 do 1.2 m W Hameryce kazdy szajt frewna
    ma 'grubosc' standardowa rowna 1.5 cala czyli okolo 4 cm. Drewno to jest lekko
    impregnowane i pieknie oheblowane z zaokragleniem kantow wlacznie. Szerokosci
    tych praktycznie w naszym pojeciu "dech", sa tez standardowe i poczawszy od
    1.5 cala rosna co 2 cale.
    Na Twoja wiezbe zapewne zostana zastosowane krokwie i belki stropowe o
    szerokosci (wysokosci) 10 lub 12 cali czyli 25 lub 30 cm. Taki dach latwo
    potem ocieplic upychajc welne tylko miedzy krokwie i do nich bezposrednio
    nakreca sie gipsy.

    > Strop drewniany - ok, pasuje mi to. Taniej niż żelbetonowy a na górze nikt
    > nie będzie mieszkał.
    Moze i mieszkac, strop drewniany, wykonany z belek o wysokosci obliczeniowej
    25 cm i dlugosci do 5-6 m, w rozstawie 40 cm, pozwala na uzyskanie wysokiego
    obciazenie uzytkowego rzedu ponad 200 kG na m2. Jest niestety akustyczny; bez
    dywanu na podlodze, na dole slychac kazdy krok.

    > Znów nie bardzo rozumiem...
    > Mieszkam właśnie na 2 poziomowym poddaszu, który także ma dach i strop
    > drewniany, dach kryty blachą. Czli mój dach też może pofrunąć? ;-)

    Juz tlumacze. Na tym pogladowym rysunku dach w czesci kalenicowej,
    szczytowej, dosc wyraznie wystaje poza obrys scian nosnych. Szacuje to na
    jakies dwa metry gora z kazdej strony. I ta czesc mnie niepokoi z uwagi na to,
    ze te nawisy beda pelnic role skrzydla samolotu; stad moje obawy.
    Dach pod ktorym mieszkasz zapewne nie ma takich wystajacych poza obrys scian
    polaci, zatem mozesz spac spokojnie.

    > Pozdr.

    Tornad

  • 9. Data: 2010-01-29 14:28:06
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > A dlaczego ceglana elewacja na domu
    > szkieletowym wygląda sztucznie,

    Często cegły leżą na połaci dachu, mimo że pod spodem nie ma ściany.
    Sam widziałem jak to kładli na płytach osb przybitych do krokwi.
    Albo inny fachowiec poleci zamontować atrapę komina po środku okna.

    hahaha!
    Takie żałośne, że aż śmieszne.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-01-29 17:22:13
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "mK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Cieszę się, że udało mi sie Ciebie natchnąć do czegos innego niż oklepane
    > malo funkcjonalne projety z polskich pracowni.

    Wrzucę tu niedługo efekt tego co udało mi się zrobić...

> [...]
    > amerykańskich projektów, ale to co stworzyłem wydaje mi się najbardziej
    > optymalne. Jest nawet trochę podobny do tego twojego, ale tylko trochę i

    Można go zobaczyć?? :-)

> [...]
    > projektu dla mnie - nie jest strefa dzienna i nocna (zwykły bezsens), a
    > właśnie strefy poszczególnych domowników.

    Jest jakaś fajna symetria układu pomieszczeń w tym projekcie i tzw.
    open-plan co mi się akurat bardzo podoba.

    Pozdr.
    www.elipsa.info