  • 1. Data: 2014-06-18 10:15:33
    Temat: nieuczciwe odszkodowanie z gminy za droge
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    Gmina proponuje 28 zł /mkw działki odłaczonej pod poszerzenie drogi gminnej
    a rynkowa wartosc to jakies 200 zł/mkw
    według nich grunt pod drogi kosztuje mniej niż grunt budowlany
    co robić?

    nadminie ze niedaleko na poszerzenie drogi s8 płaciła generalna dyrekcja
    dróg krajowych
    według normalnej ceny rynkowej powyżej 200 zł/mkw

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-06-18 11:36:30
    Temat: Re: nieuczciwe odszkodowanie z gminy za droge
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gminnej
    > a rynkowa wartosc to jakies 200 zł/mkw
    > według nich grunt pod drogi kosztuje mniej niż grunt budowlany

    napisać pismo ze twoja działka jest warta tej chwili 1000m2x200zł=200kzł a
    po przekazaniu gruntu gminie bedzie warta 800m2x200zł=160kzł i wobec tego
    różnica tych dwóch kwot jest kwota słusznego odszkodowania. A skonczy sie
    sadem....

    b.

  • 3. Data: 2014-06-18 20:08:18
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    Moja propozycja była chyba uczciwa
    napisałem wczesnij dla gminy ze moja propozycja to 120 zł/mkw
    to oni mi odpisali ze
    "grunty pod drogi sa mniej warte niz grunty pod zabudowę " i zaproponowali
    owe 28 zł
    jezeli nie ma porozuminia z gmina to sad czy jakiś moze rzeczoznawca
    wczesniej ?
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-06-18 20:34:48
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    > oni mi odpisali ze
    > "grunty pod drogi sa mniej warte niz grunty pod zabudowe " i zaproponowali
    > owe 28 z?

    U mnie w gminie powiedzieli kiedyś, że grunty pod drogę wyceniane są wg.
    cen działek przyległych, czyli są takie same. Twierdzili nawet, że jest
    na to jakiś przepis. Sąsiad w podobnej sprawie spotkał się z gminą w
    sądzie. Sędzina uśredniła cenę pomiędzy wycenami rzeczoznawców, jeden
    był z gminy czy sądu a drugi sąsiada.
    Podzwoń po rzeczoznawcach i ich popytaj co możesz zrobić, jak to wygląda
    w praktyce.
    Uwaga! Mało który rzeczoznawca podejmuje się podważania wycen gminnych.

    Jan Drawski

  • 5. Data: 2014-06-18 21:48:02
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    W ogóle moja gmina ma bardzo dziwne zwyczaje w ustalaniu opłaty adiacenckiej
    ,renty planistycznej itd
    zawsze na swoja korzyść , kiedyś znajomy się z nią sądził w innej sprawie i
    wygrał
    tylko te nerwy i czas

  • 6. Data: 2014-06-20 09:01:24
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-06-18 21:48, Szumek pisze:
    > W og?le moja gmina ma bardzo dziwne zwyczaje w ustalaniu op?aty adiacenckiej
    > ,renty planistycznej itd
    > zawsze na swoja korzy?? , kiedy? znajomy si? z ni? s?dzi? w innej sprawie i
    > wygra?
    > tylko te nerwy i czas

    Z doświadczenia Ci powiem, że masz dostać tyle ile rzeczywiście jest
    wart grunt. Mało tego, dobrym zwyczajem jest wypłacić więcej niż wynika
    z wyceny rzeczoznawcy, ponieważ gmina zabierając Ci część działki obniża
    wartość pozostałej części. Napisz pismo, że się nie zgadzasz. Jak nie
    poskutkuje, idziesz do sądu i wygrywasz na pierwszej rozprawie. Gmina
    nie będzie chciała iść do sądu, bo to są koszty (sądowe, zastępstwo
    procesowe), które potem ciężko wytłumaczyć przed RIO, zwłaszcza w
    przegranych sprawach. Dlatego zapłaci Ci po cenie rynkowej.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2014-06-21 18:13:09
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 18 czerwca 2014 10:15:33 UTC+2 użytkownik Szumek napisał:
    > Witam
    >
    > Gmina proponuje 28 z? /mkw dzia?ki od?aczonej pod poszerzenie drogi gminnej
    >
    > a rynkowa wartosc to jakies 200 z?/mkw
    >
    > wed?ug nich grunt pod drogi kosztuje mniej ni? grunt budowlany
    >
    > co robi??
    >

    > nadminie ze niedaleko na poszerzenie drogi s8 p?aci?a generalna dyrekcja
    >
    > dr?g krajowych
    >
    > wed?ug normalnej ceny rynkowej powy?ej 200 z?/mkw
    >

    > pozdrawiam

    Jak gmina jest jedynym chętnym który chce kupić to wartość rynkowa w takim przypadku
    wynosi tyle ile proponuje. Oczywiście możesz się nie zgodzić. Jak gminie będzie
    bardzo potrzebny ten kawałek ziemi to wystąpi z wnioskiem w wywłaszczenie. Przy
    wywłaszczeniu obowiązują inne przepisy a interesu wywłaszczanego chroni konstytucja.

  • 8. Data: 2014-06-22 11:00:31
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    w tej chwili to jedynym chetnym jest własnie gmina gdyż działka jest już
    podzielona przez geodete
    ale została wydzielona z pełnowartościowej działki budowlanej
    dzielilismy z bratem współwłasność działki na pół
    a gmina zazyczyła sobie przy okazji odstapienie na poszerzenie istniejącej
    drogi
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-06-22 14:17:46
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 czerwca 2014 11:00:31 UTC+2 użytkownik Szumek napisał:
    > Witam
    >
    > w tej chwili to jedynym chetnym jest w?asnie gmina gdy? dzia?ka jest ju?
    >
    > podzielona przez geodete
    >
    > ale zosta?a wydzielona z pe?nowarto?ciowej dzia?ki budowlanej
    >
    > dzielilismy z bratem wsp?w?asno?? dzia?ki na p?
    >
    > a gmina zazyczy?a sobie przy okazji odstapienie na poszerzenie istniej?cej
    >
    > drogi
    >
    > pozdrawiam

    Gmina może kupić albo wywłaszczyć. Zakładam że nie może przejąć za jakieś nie
    zapłacone zobowiązania bo nie jest wpisana do KW. Bo jak by była to sobie może wziąć
    tyle na ile jest współwłaścicielem. Gmina chce kupić ale właściciel nie musi
    sprzedać. Jak nie chce właściciel sprzedać to druga droga to wywłaszczenie. Kiedy i
    na jakich zasadach jest z grubsza zapisane w konstytucji. Piszesz o takich co obok
    dostali po 200. Może zostali wywłaszczeni. Jak się ktoś godzi na sprzedaż to
    kupującego nie obchodzi że sprzedający traci na reszcie działki. Przy wywłaszczeniu
    zaczyna obchodzić i państwo musi to wyrównać. Albo zapłacić realną wartość albo
    zaproponować coś na wymianę. Na sprzedaży można zarobić jeśli kupiec zapłaci
    proponowaną cenę. Na wywłaszczeniu nie można zarobić bo jest to niezgodne z szeroko
    pojętym interesem społecznym.

  • 10. Data: 2014-06-23 10:03:45
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 18.06.2014, 10:15, Szumek pisze:
> [...]
    > dr?g krajowych
    > wed?ug normalnej ceny rynkowej powy?ej 200 z?/mkw

    A ta droga to ci się przyda?

    Będziesz miał drogę gminą niech o nią dbają odśnieżają. Z jednej strony
    musisz coś oddać ale z drugiej ta droga może podnieś wartość twojej
    działki, a za to gmina może obciążyć ciebie jakimś tam podatkiem
    (szczegółów nie znam)

    Z doświadczenia wiem, że z gminą lepiej żyć w zgodzie i o ile ten
    kawałek gruntu jaki chcą od ciebie nie jest naprawdę sporo wart to
    lepiej może go sprzedać taniej.

    Przypadek z za okna: Gmina robiła Plan Zagospodarowania Przestrzennego i
    wydzieliła działki - kawałek tych miał właściciel gruntu przekazać
    gminie na drogę dojazdową do tych działek. Czego niestety nie zrobił.
    Gmina więc wypięła się na tą drogę i nie ma zamiaru nic z nią robić -
    dopiero po latach nowi właściciele działek doszli z gminą do
    jakichkolwiek ustaleń ale droga dojazdowa do posesji ma tylko niecałe 2
    m szerokości, a dodatkowe 2 metry leży odłogiem bo właściciel nie
    wiedząc czemu nie chce tego oddać na gminę, nie chce tego sprzedać za
    rozsądną kasę.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com