  • 1. Data: 2010-03-08 22:06:55
    Temat: ogrodzenie z siatki - co i jak?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    przymierzam się do wykonania ogrodzenia, jak tylko puszczą lody :-)
    ogrodzenie ma być z siatki ocynkowanej i powlekanej na zielono,
    opracowuję na razie temat teoretycznie i rodzą się pytania:
    czy robić podmurówkę? (działka wiejska w lesie, domek drewniany i
    jakoś nie bardzo mi pasują jakiekolwiek betony) planuje ewentualnie
    takie gotowe betonowe segmenty wkopywane między słupkami i zalewane
    betonem w całość ze słupkiem, czy to zdaje egzamin?
    jak osadzać słupki w ziemi? czy wiercenie świdrem otworów i
    betonowanie wystarczy? Jaka średnica i głębokość otworu jest
    odpowiednia? czy dla siatki 1,5 m wysokości wystarczy, że osadzę
    słupek na 50 cm?
    jaka średnica słupka jest odpowiednia, tzn. pasuje do siatki?
    jaka siatka, tzn. grubość drutu, rozmiar oczka?
    wiem, że tony już o tym było, ale z waszych doświadczeń, co się
    sprawdziło a co nie?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-03-09 07:21:35
    Temat: Re: ogrodzenie z siatki - co i jak?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    s_13 pisze:
> [...]
    > jaka siatka, tzn. grubość drutu, rozmiar oczka?
    > wiem, że tony już o tym było, ale z waszych doświadczeń, co się

    Słupki zalej betonem, dziurę oczywiście wykop poniżej strefy zamarzania
    - to co dasz pomiędzy słupki może sobie chodzić ale nie może być razem z
    słupkami lane, u mnie tej zimy murki podniosło o kilka cm, w stosunku do
    słupków. Tam gdzie chcesz solidne murki razem z słupkami musisz wylać
    ławę. Nie radzę oszczędzać - to się szybko zemści

    Ariusz

  • 3. Data: 2010-03-09 09:01:56
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Rury ocynkowane w centrostalu lub innej hurtowni, kilka workow cementu,
    trochę piastku
    wykop dziurę, zmieszaj pasek z cementem na wpol mokry, wsyp w dziurę, wloz
    rurę cynkowaną, wcześniej odmierz odstępny rowne

    ja takie ogrodzenie mam i wygląda bardzo estetycznie i jest tanie

    Ja akurat rury wzialem z złomu o srednicy fi50, pomalowałem na czarno
    hamerajtem

    naciągnąłem siatkę i jest elegancko :) juz 4 rok, acha od gory dalem jeszcze
    gazete i cement z piaskiem, aby woda się nie lała
    do środka rur. i te czapki tez pomalowałem na czarno

  • 4. Data: 2010-03-09 11:32:32
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > przymierzam się do wykonania ogrodzenia, jak tylko puszczą lody :-)
    > ogrodzenie ma być z siatki ocynkowanej i powlekanej na zielono,
    Napisz jeszcze przed czym ta siatka ma chronić.

    Jesli ma sobie po prostu być i ewentualnie chronić przed psami czy uciakaniem
    kur to mozna zrobic wersje ekonomiczna.

    Siatka 150cm wysoka i 2m prety stalowe.
    Prety pomalowac, siatke rozlozyc, wbic jeden pret na poczatku plota (lub
    umocowac do rogu sciany itp)siatke rozciagnac i albo przeplesc pret przez jeden
    segment siatki albo przypiąć łączenia segmentow drutem. Nastepnie powbijać prety
    co 2-3-4m i poprzypinac je drutem do siatki.

    Siatke blozyc na dole kamieniami i/lub przypiac siatke do ziemi zagietymi pretami.

    U mnie taki plotek dziala i przeciw psom i kurom a takze humanoidom.
    Drutu na szczycie siatki nie dalem.
    Jesli potrzebny jest plotek ale taki tymczasowy ten sposob jest calkiem ok.
    Zrobienie plotu 100m to kwestia 2-3h roboty i mlotka 3-5 kg.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-03-09 14:16:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Napisz jeszcze przed czym ta siatka ma chronić.

    głównie przed włażeniem ciekawskich na posesję, a także przed
    zwierzętami (sąsiedzi mówią, że 1,50 m to minimum, bo jelenie
    przeskoczą i wyjedzą nowalijki z ogródka :-))), nie chcę robić
    strasznych zasieków, ani masywnych murów, działka jest w lesie i ma
    się w ten las wkomponować, dlatego zielona siatka na metalowych
    słupkach wydaje mi się rozsądnym kompromisem między kosztem (ponad
    300mb ogrodzenia), trwałością i wyglądem, sąsiad niedaleko zrobił
    ogrodzenie z klinkieru i kutych paneli, ładne, ale nie w tym
    krajobrazie...

> [...]
    > Jesli potrzebny jest plotek ale taki tymczasowy ten sposob jest calkiem ok.
    > Zrobienie plotu 100m to kwestia 2-3h roboty i mlotka 3-5 kg.

    miałem przez dwa lata podczas budowy ogrodzenie z siatki leśnej
    mocowanej na drewnianych słupkach, łatwość wykonania rewelacyjna
    ( jeden łykend mi to zajęło), ale słupki przegniły, a siatka leśna od
    nowego sprawia wrażenie, niestety, tymczasowości, a ja bym chciał tak
    na wiele lat, ewentualnie co dekadę przemalować tylko, a nowe to se
    już dziedzic zrobi, jak dorośnie i przejmie schedę... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-03-09 14:36:00
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > ja takie ogrodzenie mam i wygl da bardzo estetycznie i jest tanie
    > Ja akurat rury wzialem z z omu o srednicy   fi50, pomalowa em na czarno
    > hamerajtem

    a ile taki słupek cię kosztował, bo u mnie złomiarz na mózg upadł,
    chce 2,5 za kilogram, a jeszcze trzeba pociąć pospawać daszki i
    pomalować...
    znalazłem na allegro w mojej okolicy, tylko w które wchodzić:
    ekonomicznie, ale czy wystarczająco?:
    http://www.allegro.pl/item940582403_slupki_ogrodzeni
    owe_fi_48_3.html
    drożej, ale czy nie przesada?:
    http://www.allegro.pl/item951400102_slupki_ogrodzeni
    owe_slupeki_przemyslowe_250_90.html
    przypominam: siatka 1,50m rozstaw słupków 2,50m

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-03-09 16:25:19
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > 300mb ogrodzenia), trwałością i wyglądem, sąsiad niedaleko zrobił
    > ogrodzenie z klinkieru i kutych paneli, ładne, ale nie w tym

    No, czyli wersja uproszczona powinna sie nadac.

> [...]
    > na wiele lat, ewentualnie co dekadę przemalować tylko, a nowe to se
    > już dziedzic zrobi, jak dorośnie i przejmie schedę... :-)

    Zrob wg. mojego pomyslu. W najgorszym wypadku siatke zwiniesz, zabetonujesz
    slupki i murki i siatke nalozysz spowrotem i dodasz drut na szczycie, spodzie i
    w polowie. A prety z mojej wersji uzyjesz albo do czegos innego albo do
    uzbrojenia murkow na dole.

    Tymczasowosc mojego plotka polega na tym ze sie bajecznie latwo go przestawia i
    niestety jest ciutke mniej trwaly od takiego rozpietego na betonowych czy
    rurowych slupkach.

    Zawsze mozesz sobie systematycznie slupki z pretowych wymieniac na betonowe/rurowe.

    Wyjmowanie wbitego preta to jedna rura/pret (sztywny) i metr lancucha nieza
    grubego (taki ciutke grubszy niz krowi).

    Mozesz tez rozwazyc uzbrojenie tego plotka w krzaczki leszczyny. U mnie rosna
    jak goopie, latwo sie je przycina i lekko odstraszaja zwierzeta. Posadzone
    blisko siatki maja szanse sie lekko przez nia przeplesc i ja usztywnic jak drut.

    Disclaimer:
    U mnie dziala, wad nie zauwazylem :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 8. Data: 2010-03-09 17:12:23
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > opracowuję na razie temat teoretycznie i rodzą się pytania:
    > czy robić podmurówkę? (działka wiejska w lesie, domek drewniany i

    To zależy od tego czy po którejś stronie działki ma być pies. Jeśli tak to musi być
    podmurówka bo się gadzina podkopie

  • 9. Data: 2010-03-09 18:26:08
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Amir wrote:
    > wsyp w dziurę
    Jak jak? Wsypac wymieszany cement i piasek a dopiero w dziurze zalac woda?

  • 10. Data: 2010-03-10 13:12:39
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 8 Mar, 23:06, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > jaka siatka, tzn. grubość drutu, rozmiar oczka?
    > wiem, że tony już o tym było, ale z waszych doświadczeń, co się

    Ja zrobilem to tak w zeszlym roku.

    Zaprawa gotowa z castoramy 9 zl za 25 kilo.
    slupki o profilu zamknitetym ze szwem 8x4 cm scianka 2 mm
    swider nie pamietam rozmiaru ale chyba 150 mm
    swidrem dziurki na glebokosc 50 cm. Czasami mniej czasami wiecej
    zalezy od terenu.
    slupki z zastrzalmi co 30 m. a same slupki co 2,5m
    Zaslepki plastkiowe kupione na allegro
    wszystko polamowane 3x minia a pozniej 2x chlorokauczukiem.

    Po zimie stulecia jak niektorzy mowia slupki stoja nie pokrzywily sie
    nie wysadzily sie. Czyli jest ok.
    Siatka dopiero w tym roku lub przyszlym. Mam inne sprawy teraz niez
    ogrodzenie. Nowe wyzwanie wiata na 4 samochody 84 m2 ze stali.