  • 1. Data: 2009-10-17 19:29:01
    Temat: oleander w przędziorkach
    Od: mal <m...@g...com>

    Półtora roku dobiega, gdy obdarowano mnie kwitnącym oleandrem.
    Niedługo cieszył oko i nos. Wkrótce pokonały go przędziorki.
    Zastosowałam Talstar. Pomogło na przędziorki, ale liście zrzucił.
    Przycięłam, chuchałam, dmuchałam. Zakwitł. I znów historia się
    powtórzyła, znów przędziorki ruszyły. Teraz trzecie kwitnienie - to
    samo.
    Pryskam 'przepisowo', co 2-3 dni, staram się, by nie przedawkować.
    Chwila spokoju i pajęczaste bydlaki wracają wraz z pączkami kwiatów.

    Czy znacie może jakiś naprawdę skuteczny sposób na pozbycie się
    paskudztwa?

    Pozdrawiam

    mal

  • 2. Data: 2009-10-18 12:39:00
    Temat: Re: oleander w przędziorkach
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 12:29:01 -0700 (PDT), mal napisał(a):

> [...]
    > Chwila spokoju i pajęczaste bydlaki wracają wraz z pączkami kwiatów.
    >
    > Czy znacie może jakiś naprawdę skuteczny sposób na pozbycie się

    Tabletki "doziemne"
    http://www.zielen24.pl/%C5%9Arodek-owadob%C3%B3jczy-
    provado-combi-pin-10x2g-bayer-p-558.html
    Stosuje się 1 lub wiecej tabletek w zal. od wielkości donicy, lepiej więcej
    niż mniej w stosubku do tego, co podają.
    Srodek w nich zawarty prócz tego, że dziala ukladowo w roślinie (czyli
    roslina staje się trująca dla przedziorków), to ma szansę dzialać długo i
    stale przez kilka miesiecy, więc kolejne pokolenia przedziorków padają i
    większość egzemplarzy nie ma szansy wydac następnych, az do całkowietj
    likwidacji populacji na roślinie. Ponadto sprawdź, czu przędziorki nie
    bytują na innych roślinach, z których się przenoszą na świeżo uwolniony od
    nich oleander i te rośliny tez spryskaj i zastosuj te tabletki, koniecznie
    TE.
    Sprawdzone.
    --

    Ikselka.

  • 3. Data: 2009-10-18 16:02:24
    Od: mal <m...@g...com>

    On 18 Paź, 14:39, XL <i...@g...pl> wrote:

    > Tabletki "doziemne"http://www.zielen24.pl/%C5%9Arodek-owadob%
    C3%B3jczy-provado-combi-pin...
    > Stosuje się 1 lub wiecej tabletek w zal. od wielkości donicy, lepiej więcej
    > niż mniej w stosubku do tego, co podają.

    Dziękuję. Jutro gnam do sklepu.

> [...]
    > nich oleander i te rośliny tez spryskaj i zastosuj te tabletki, koniecznie

    Na pewno oleander przybył z tymi pasażerami.
    Darowany, więc nie wypada mi pytać gdzie kupiony :-)
    Już zeszłego roku przędziorki przeniosły się na chińską różę i ją
    ogołociły z liści, bo stała na parapecie w towarzystwie oleandra. Róża
    stara i dorodna. Po kilku opryskach poradziła sobie ze szkodnikami,
    choć i ją musiałam przyciąć. Ale to jej nie zaszkodziło specjalnie.
    Jak każde krzaczysko - wymaga kształtowania od czasu do czasu.
    Oleander od tego momentu stoi samotnie na parapecie.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

    mal

  • 4. Data: 2009-10-18 20:44:27
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2009 09:02:24 -0700 (PDT), mal napisał(a):

    > (...)
    > Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

    Bardzo proszę.
    I jeszcze jedno: dla poprawnego działania tabletek konieczne jest, aby
    ziemia była w miarę stale wilgotna, choć nie mokra (po wciśnięciu tabletek
    w pobliże korzeni - ja robie najpierw dziurki starym ołówkiem lub patykiem,
    aby było łatwiej wciskać - należy dosyć obficie podlać roślinę), ale
    jednak lekko wilgotna. Problem jest, ponieważ wtedy oleander powinien stać
    w dobrze oświetlonym miejscu, aby transpirował tę wilgoć...

    --

    Ikselka.