  • 1. Data: 2009-12-03 14:09:12
    Temat: oprawki halogenowe
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Czym łączyć "wąsy" (kabelki) oprawek halogenowych ze wspólnymi kablami od
    trafo. Kable zasilające 12V 1.5 mm2, wąsy cienki 0.75mm2 chyba
    Są jakieś złączki, albo co ?
    pzdr qaz

  • 2. Data: 2009-12-03 15:36:09
    Temat: Re: oprawki halogenowe
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Czym ??czyae "w?sy" (kabelki) oprawek halogenowych ze wspólnymi kablami od
    > trafo. Kable zasilaj?ce 12V 1.5 mm2, w?sy cienki 0.75mm2 chyba
    > S? jakie? z??czki, albo co ?
    > pzdr qaz

    Lutowanie + termokurczki

  • 3. Data: 2009-12-03 15:43:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czym łączyć "wąsy" (kabelki) oprawek halogenowych ze wspólnymi kablami od
    > trafo. Kable zasilające 12V 1.5 mm2, wąsy cienki 0.75mm2 chyba
    > Są jakieś złączki, albo co ?

    Zwykłe kostki skręcane śrubami.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-12-03 16:31:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
    > Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zwykłe kostki skręcane śrubami.

    bardzo głupi pomysł... tam płyną jednak spore prądy a linka sie średnio
    nadaje do skręcania śrubką chyba ze wcześniej zaciśniesz na niej tulejkę.
    jednakże przy tych prądach od 1A w górę preferowałbym jednak lutowanie.

  • 5. Data: 2009-12-03 20:40:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > bardzo głupi pomysł... tam płyną jednak spore prądy a linka sie średnio
    > nadaje do skręcania śrubką chyba ze wcześniej zaciśniesz na niej tulejkę.
    > jednakże przy tych prądach od 1A w górę preferowałbym jednak lutowanie.

    Zakładałem że końcówki linki są "utwardzone" cyna. Przynajmniej tak było w
    halogenech które kilka lat temu montowałem u moich rodziców. Końcówki były
    zalane cyną i super sie je montowalo. Działają do dzisiaj bez problemów do
    dzisiaj.

    Kris

  • 6. Data: 2009-12-03 20:43:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > było w halogenech które kilka lat temu montowałem u moich rodziców.
    > Końcówki były zalane cyną i super sie je montowalo. Działają do

    w sumie nie wiesz jak wyglądają teraz te złacza, gorzej jak sie któreś
    zluzuje i coś sie zapali...

  • 7. Data: 2009-12-03 21:01:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > zluzuje i coś sie zapali...

    W sumie nie wiem jak wygladaja. Ale myślę że solidnie dokręcone kostki
    owiniete dodatkowo taśma izolacyjna(a tak robiłem i było to 9 lat temu) są
    wystarczajaco pewne.
    W sumie też nie wiem co z moimi vago u mie w chałupie po póltora roku
    użytkowania sie dzieje;)
    Nic się nie kopci nic się nie dymi więc chyba ok.

    Kris

  • 8. Data: 2009-12-03 21:04:36
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > użytkowania sie dzieje;)
    > Nic się nie kopci nic się nie dymi więc chyba ok.

    Jak solidnie okręcone taśmą izolacyjną no napewno dobrze trzymają wilgoć :-)

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2009-12-03 21:09:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak solidnie okręcone taśmą izolacyjną no napewno dobrze trzymają wilgoć
    > :-)
    Skąd tam wigoć?

    Kris

  • 10. Data: 2009-12-07 23:22:19