  • 1. Data: 2009-05-26 08:05:11
    Temat: Re: ozdobne niewielkie drzewko
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
    news:gvir8h$e6f$1@inews.gazeta.pl...

    A pergola?

  • 2. Data: 2009-05-27 07:48:30
    Temat: ozdobne niewielkie drzewko
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Nieopodal domu, przy ścieżce prowadzącej do altanki obrośniętej
    bluszczem i wisteriami jest drewniany stolik z ławkami. Chciałabym przy
    nim posadzić niewielkie docelowo parasolowate drzewko, które będzie
    ładnie kwitło i pachniało, nie tracąc urody po przekwitnięciu i nie
    stwarzając chaosu optycznego (w dalszym planie widać wisterie i bluszcze
    zasłaniające altanę, nieco dalej przy płocie są bzy i jaśminy, a w
    bocznym tle, centralnie rośnie duża lipa i inne mniejsze drzewka).
    Myślałam o złotokapie albo dużej piennej róży,czy dwóch, zastanawiam się
    też nad paulonią (nie znam tego realnie, tylko z internetu).
    Proszę bardziej doświadczonych o porady i opinie. Ziemia jest słaba, ale
    lokalnie wzbogacana.
    --
    Basia

  • 3. Data: 2009-05-27 08:22:35
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    > A pergola?

    Pergola odpada. Raz, że niedaleko w polu widzenia jest ażurowa drewniana
    altanka, wiec to byłyby 2 grzyby w barszcz, dwa, że zaraz na lewo od
    ścieżki i stolika jest basen kąpielowy, wiec byłby bałagan wizualny.
    Potrzebuję jednego nieinwazyjnego, a ładnego drzewka.
    --
    Basia
    http://bajarka.fotolog.pl/

  • 4. Data: 2009-05-27 08:39:02
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > ścieżki i stolika jest basen kąpielowy, wiec byłby bałagan wizualny.
    > Potrzebuję jednego nieinwazyjnego, a ładnego drzewka.

    Może być w donicy? np. benjaminek, albo guawa? Nieduże, masa liści,
    formować można.

  • 5. Data: 2009-05-27 08:51:30
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > ścieżki i stolika jest basen kąpielowy, wiec byłby bałagan wizualny.
    > Potrzebuję jednego nieinwazyjnego, a ładnego drzewka.

    Jeżeli w altance jest też stół i ławki pod dachem to faktycznie wystarczy
    drzewko, jeżeli nie ma, to pergola na czterech słupach z dachem
    przeźroczystym z poliwęglanu i puszczonymi na niego roślinami np. róże pnące
    nie musi razić, trzeba by było tylko powiazać z resztą. Miejsce dobre nawet
    w czasie deszczu do gillowania, czy tylko odpoczynku przy szklance...
    Zresztą wtedy nie muszą być krzewy - mogą być np clematisy, które w
    odmianach mają kolory do wyboru...

  • 6. Data: 2009-05-27 08:53:17
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > ścieżki i stolika jest basen kąpielowy, wiec byłby bałagan wizualny.
    > Potrzebuję jednego nieinwazyjnego, a ładnego drzewka.

    Te cmentarze rumuńskie - piękne, najbardziej spodobała mi się babina
    gotująca mamałygę i ogrzewająca mleko na bryndzę...

  • 7. Data: 2009-05-27 08:55:47
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

    Pogoda się psuje, rozłączam ustrojstwa, nie mam zamiaru wydawać kolejne
    pieniądze na sprzęta niektóre...

  • 8. Data: 2009-05-27 10:07:06
    Od: mal <m...@g...com>

    Basiu, naiwne piękno zaklęte tych nagrobkach urzeka!
    Nie wszystko musi być z betonu.

    pozdr.

    mal

  • 9. Data: 2009-05-27 10:14:06
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Panslavista pisze:

> [...]
    > w czasie deszczu do gillowania, czy tylko odpoczynku przy szklance...
    > Zresztą wtedy nie muszą być krzewy - mogą być np clematisy, które w

    W zarośniętej altance jest stolik i obok niego dwie ławki
    drewniano-żeliwne, natomiast stół, o którym mówię, jest duży, drewniany,
    wolnostojący, służy do prozaicznych posiłków, poczytania, czy popisania
    przy nim. Do normalnego użytku, tyle, że na powietrzu. Szukam drzewka
    ładnego, niewielkiego, o ładnych, pachnących kwiatach. Myślę, że
    złotokap ładnie "korespondowałby" z kwitnącymi liliowo w podobnym czasie
    wisteriami, lecz może tu ktoś będzie miał lepsze pomysły?
    --
    B.

  • 10. Data: 2009-05-27 10:22:09
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    mal pisze:
    > Basiu, naiwne piękno zaklęte tych nagrobkach urzeka!
    > Nie wszystko musi być z betonu.

    I nie powinno.
    Maramuresz w ogóle jest jak nie z tego świata,żywy kolorowy relikt, a
    Rumunia urzeka niebywałymi kontrastami, pięknem przyrody, dzikością gór,
    barwnością obyczajów, swobodą, ostatnimi cygańskimi taborami. Bywam tam
    niemal co roku i nigdy dosyć.

    "Sorki" za OT, pozdrawiam,
    --
    Basia