  • 1. Data: 2012-10-21 21:40:23
    Temat: pestkowanie owoców
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    Czy znacie jakąś szybką metodę na pozbawienie pestek owoców derenia?
    Jest to "odpad" po nalewce i szkoda wyrzucić, ale ręczne obdzieranie
    miąższu od pestki jest zbyt pracochłonne.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2012-10-21 22:08:34
    Temat: Re: pestkowanie owoców
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 21:40:23 +0200, Krycha_net napisał(a):

    > Czy znacie jakąś szybką metodę na pozbawienie pestek owoców derenia?
    > Jest to "odpad" po nalewce i szkoda wyrzucić, ale ręczne obdzieranie
    > miąższu od pestki jest zbyt pracochłonne.

    Pestki na nalewkę najpierw "wycinałam" z owoców zgięciem stalowej
    szpilki-kokówki, takiej w kształcie wydłużonej litery U, potem już tylko
    mieżdżyłam owoce i wrzucałam jak są.

    Jeśli chcesz zachować kształt owoców pozostałych z nalewki i usunąć pestki,
    to na pewno z takimi zmacerowanymi pójdzie łatwiej niż z surowymi - ww
    szpilką.
    Zależy, co chcesz zrobić z tym "odpadem" - bo jesli np dżem, to wystarczy
    nieco rozgotować i przetrzeć przez bardzo rzadkie sito perlonowe, i potem
    dalej już smażyć jak zwykle.

    (by XL)

  • 3. Data: 2012-10-21 22:10:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 22:08:34 +0200, Ikselka napisał(a):

    > mieżdżyłam

    miAżdżyłam

    (by XL)