  • 1. Data: 2009-12-03 22:00:15
    Temat: plyty gipsowe
    Od: "Tomasz@" <t...@w...pl>

    Witam,
    pytanie czy warto klasc plyty gipsowe na poddasze gdzie , polozona jest
    welna mineralna,brak posadzki, kierownik twierdzi ,ze nie, poniewaz plyta
    moze "spulchnac" i szkoda pracy + pieniedzy.
    Pozdrowienai

  • 2. Data: 2009-12-04 02:40:25
    Temat: Re: plyty gipsowe
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > welna mineralna,brak posadzki, kierownik twierdzi ,ze nie, poniewaz plyta
    > moze "spulchnac" i szkoda pracy + pieniedzy.

    Warto i jak masz kase to to zrob. Przede wszystkim ze wzgledow zdrowotnych.
    Welna zawsze powoli i niewiele, ale pyli. I jesli wejdziesz na ten strych to w
    promieniach slonca ujrzysz miliony latajacych w powietrzu pylkow, ktore przez
    lata bedziesz wdychal.
    A druga rzecz to jak nie zrobisz zaraz, w czasie budowy, to potem juz nigdy na
    to nie bedziesz mial czasu.
    Jak je jeszczes zaszpachlujesz i zagruntujesz, najlepiej gruntem olejnym to
    zadnego "spulchniecia" nie bedzie.
    Pzdr.
    Tornad

  • 3. Data: 2009-12-04 08:24:37
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Tornad said the following on 04.12.2009 03:40:
    > Jak je jeszczes zaszpachlujesz i zagruntujesz, najlepiej gruntem olejnym to
    > zadnego "spulchniecia" nie bedzie.

    Jedyny grunt olejny jaki mi przychodzi do glowy to pokost. Kiepsko
    bedzie potem malowac to farba gdzie baza jest akrylowa.
    Zreszta, generalnie odradzam gruntowanie typowym gruntem przed
    malowaniem, bo bardzo latwo jest zrobic zacieki lub poplozyc
    nierownomierna warstwe gruntu. Potem wychodza klopoty przy malowaniu.
    Lepiej zastosowac farbe gruntujaca, lub grunt pod farbe danego producenta.

    G-K bardzo dobrze gruntuje sie rozcienczona mocno farba Kabe aquatex,
    lub gruntem sniezki.
    Pozdrawiam
    S.

  • 4. Data: 2009-12-04 09:13:49
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Tomasz@" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > welna mineralna,brak posadzki, kierownik twierdzi ,ze nie, poniewaz plyta
    > moze "spulchnac" i szkoda pracy + pieniedzy.

    Nie wiem co Ci doradzić, bo z jednej strony Tornad ma rację z pyleniem, z
    drugiej strony, po zrobieniu posadzki, płyty wilgoć na pewno pociągną...
    podobnie jak i wełna, którą później trzeba będzie wysuszyć.
    Rozwiązaniem byłoby przykrycie wełny folią, ale jesli to zrobiśz na taśmie
    dwustronnej, ona spadnie po tygodniu. Może wiec folia, na to przykręcić
    paski płyt tylko by ją przytrzymać?
    Jeśli zdecydujesz się na kręcenie płyt, to przynajmniej ich nie szpachluj.
    Zrób to dopiero gdy wszystko porządnie wyschnie.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2009-12-04 13:50:30
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Lepiej zastosowac farbe gruntujaca, lub grunt pod farbe danego producenta.
    >
    > G-K bardzo dobrze gruntuje sie rozcienczona mocno farba Kabe aquatex,
    Masz racje, ja pisze w oparciu o doswiadczenia hamerykanskie. Tu sa "primery"
    na bazie olejnej. Co to jest w sensie chemicznym, nie wiem ale taki podklad
    olejny wpija w karton, utwardza ten karton do tego stopnia, ze potem juz go
    niczym nie odspoisz, mozesz nakwyzej odlupic go z warstwa tego papieru.
    Te "primery" jak je tu nazywaja, maja bialy kolor zatem sa z wypelniaczem i
    dodatkami zapewniajacymi jego tiksotropowosc co powoduje, ze znakomicie trzyma
    sie walka i praktycznie ani kropelka na podloge z niego nie spada.
    Pokost oczywiscie to stara technologia i bywal czesto falszowany dodatkiem
    kalafonii czy innego badziewia wiec o nim zapomnij.
    Natomiast te podklady "wodne" to tez sa kleje olejne tyle ze w postaci
    zatomizowanej, czyli mikroskopijnej wielkosci kropelki kleju zawieszone w
    wodzie. I te podklady daja cienkie warstwy gdyz tego kleju jest tam tylko 20-
    30 procent.
    I dziwie sie, ze panuje przekonanie, ze nalezy go jeszcze rozcienczac woda.
    Nie dosc, ze juz jest oszukany bo producent sprzedaje wode, to Ty jeszcze
    chcesz go rozcienczac? Woda wpije w papier, tam wyschnie a klej zostanie na
    wierzchu i potem taka powloka sie odlepia platami.
    Tak to widze ale rowniez sie ucze materialoznawstwa w Polsce, bo sam latem
    przyszlego roku bede malowal, gruntowal itp. Czytalem tu tez, ze ten grunt
    Sniezki jest niezly. Ale poniewaz jest leteksem czyli ta zawiesina w wodzie to
    pewnie bede malowal nim ze trzy razy aby uzyskac w pelni paro-
    nieprzepuszczalna powloke.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2009-12-04 22:00:00
    Od: Bibi <b...@p...fm>

    On 4 Gru, 14:50, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

    > Masz racje, ja pisze w oparciu o doswiadczenia hamerykanskie. Tu sa "primery"
    > na bazie olejnej. Co to jest w sensie chemicznym, nie wiem.

    Zapewne chodzi ci o grunt rozpuszczalnikowy. Znajdziesz go np. w
    centrach Dekorala. 5 litrów kosztuje ok 80 złotych, zalecają go do
    stosowania na elewacje, zwłaszcza sypiące się, jako że spaja dużo
    lepiej niż zwykłe grunty oparte na mleczku akrylowym. No i śmierdzi
    też oczywiście niemiłosiernie, zwłaszcza wyczuwalne jeśli pomalujemy
    wewnątrz domu.