  • 1. Data: 2017-06-07 13:35:27
    Temat: po jakim czasie myc podłoge po fugowaniu?
    Od: marta <m...@g...com>

    po jakim czasie myc podłoge po fugowaniu?

    bo jest rozsmarowana po płytkach

  • 2. Data: 2017-06-07 14:05:51
    Temat: Re: po jakim czasie myc podłoge po fugowaniu?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 13:35:30 UTC+2 użytkownik marta napisał:
    > po jakim czasie myc podłoge po fugowaniu?
    >
    > bo jest rozsmarowana po płytkach

    Kupić twardą gąbkę w Castopodobnym sklepie i od razu.
    A jak są chropowate płytki i będzie problem z myciem
    to znaleść coś zamiast gąbki i teraz.

  • 3. Data: 2017-06-07 18:00:48
    Od: marta <m...@g...com>

    no to sa plytki gresowe, powiedzieli pracownicy ze jeden dzien musza
    schnac zeby ich nie rozmazac

  • 4. Data: 2017-06-07 18:25:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 18:00:49 UTC+2 użytkownik marta napisał:
    > no to sa plytki gresowe, powiedzieli pracownicy ze jeden dzien musza
    > schnac zeby ich nie rozmazac

    Wszystko zalezy jak czysta podloge zostawili. Fugi pewnie rownali gabka?
    Jak zostawili tylko smugi na podlodze to jutro sie domyje. Gorzej jak
    zafugowali i tak to zostawili (nie podejrzewalbym ale ogladalem "usterke"
    i wiem, ze wszystko jest mozliwe :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2017-06-07 22:04:45
    Od: w...@a...com

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 13:35:30 UTC+2 użytkownik marta napisał:
    > po jakim czasie myc podłoge po fugowaniu?
    >
    > bo jest rozsmarowana po płytkach

    Zauwazylem bardzo zly nawyk czy tworzenie się dziwnej tradycji budowlanej.
    Polega to na znajdowniu wykretow aby nie dokonczyc pracy. Dotyczy to
    szczególnie posadzkarzy.
    Na mój gust a sam wykladalem w USA kilkanaście podlog i to tak bliżej ara
    kazda i gdybym zostawil podloge nie tylko brudna ale ktoraby się nie swiecila
    jak psu podogonie, to nie dostałbym zaplaty i nie zostalbym więcej nikomu
    polecony jako wzięty wykladowca:)

    Chlopak, któremu zleciłem polozenie plytek w kuchni na slepej podłodze
    zostawil mi te podloge dokładnie tak jak opisujesz. Cala biala od fugi, która
    nie została zmyta. Sama fuga ma niejednakowa glebokosci i w ogole jest za
    gleboka. A prosiłem aby zafugowali jak najpłycej czyli prawie na równo z
    powierzchnia plytek. No ale to byli chlopcy odrzutu chyba. Nasi fachowcy
    jezdza już do roboty do Czech a nawet na Slowacje, gdzie placa im w euro.

    Może jest gdzies na you tube krotki kurs układania plytek i co najważniejsze
    ich fugowania. Ja już nie mam sily ani czasu by tu kogokolwiek uczyc jak to
    się robi.
    W każdym razie nie polecsj tej ekipy nikomu a wrecz daj im taka opinie aby
    zmusic ich do nauki jeśli chcą się na rynku utrzymać a ludziom szkody nie
    robic.

    Te Twoje fugi a scislej zanieczyszczona powierzchnie posadzki musisz zetrzeć
    mechanicznie. Zwykla gabka może już nie wystarczyc i być może lokalnie trzeba
    uzyc jakies szpachelki. Szorstka gabka należy scierac prowadzac ja zawsze pod
    katem 45 stopni do fug a nigdy rownolegle. Gabke nalezy często plukac w
    wiadrze z woda i wyciskac a wode w wiadrze zmieniac. Caly ten brud musisz
    wynieść jako brudna wode. Ostatnia operacja to wytarcie posadzki wilgotna
    scierka lub bawelniana tkanina do sucha.

    Jak ci się to uda to ze dwie doby odczekaj az te fugi wyschną i wtedy je
    zaimpregnuj. W Polsce jest to mało popularne ale widziałem już gdzies plyn
    penetrujący w fuge, ktory sprawia, ze fuga staje się hydrofobowa czyli nie
    wpija wody. Taka fuga będzie długo wygladac jak nowa, czyli bedzie miała
    kolor, który z trudem został wybrany. W przeciwnym razie po roku czy dwu,
    będzie wygladac jak brudna a nawet czarna.

    Plaskim pędzelkiem się to robi i idzie dość szybko. Nalezy to zrobić
    dwukrotnie zgodnie z przepisem na opakowaniu. Ja w USA stosowalem plyn na
    bazie teflonu, który jest bardzo skuteczny tyle ze drogi. Butelka okolo 0.9 l
    kosztowala 30 dolarów. Woda w ogole nie zwilza takiej fugi zatem jej nie ma
    prawa zabrudzić.

    Pzdr
    Tornad

  • 6. Data: 2017-06-08 05:54:22
    Od: marta <m...@g...com>

    W dniu 2017-06-07 o 18:25, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > Jak zostawili tylko smugi na podlodze to jutro sie domyje. Gorzej jak
    > zafugowali i tak to zostawili (nie podejrzewalbym ale ogladalem "usterke"

    tak, jakas gąbka brali i sa smugi, jak sie umyje woda to nic nie widac,
    wyschnie i wychodza plamy..jakich srodkow uzyc ?

  • 7. Data: 2017-06-08 09:12:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 05:54:25 UTC+2 użytkownik marta napisał:

    > tak, jakas gąbka brali i sa smugi, jak sie umyje woda to nic nie widac,
    > wyschnie i wychodza plamy..jakich srodkow uzyc ?

    Szorstka gabka i zwykla woda z mydlem / ludwikiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2020-05-16 11:51:01
    Od: w...@g...com

  • 9. Data: 2020-05-16 13:26:14
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Tornad, jak zawsze dokładnie i z dodatkami. Ciebie to aż warto czytać. Szkoda tylko,
    że ostatnio tak rzadko się udzielasz. W ogóle myślałem, Że zniknąłeś.
    K.

  • 10. Data: 2020-05-16 16:09:57
    Od: e...@g...com

    A post Tornada nie jest z 2017r.?