  • 1. Data: 2013-08-10 11:37:48
    Temat: pomoc dla berberysów
    Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl>

    Mam w śród krzewów na działce dwa berberysy o zielonych liściach które pięknie
    przebarwiają się pod koniec lata,ale nie u mnie niestety.Moje krzewy są w tym miejscu
    już 4 lata i nie chcą wcale rosnąć już w lipcu zaczynają zmieniać kolory na jesienne
    .Co może być nie tak skoro mówią że to mało wybredne krzewy co do gleby i
    stanowiska(rosną w słońcu)bardzo bym chciała im pomóc co mogę zrobić żeby ładnie
    rosły i tak szybko nie przebarwiały liści. Będę wdzięczna za porady.Wanda.

  • 2. Data: 2013-08-10 20:32:34
    Temat: Odp: pomoc dla berberysów
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

> [...]
    > chciała im pomóc co mogę zrobić żeby ładnie rosły i tak szybko nie
    > przebarwiały liści. Będę wdzięczna za porady.Wanda.

    Skoro twoje berberysy zmieniaja barwe juz teraz to pewnie gdzies popełniasz
    błąd w uprawie. Generalnie, jak roślina jest "małowybredna" co do gleby czy
    stanowiska to nie znaczy że zniesie wszystko. Na lichej glebie bez nawożenia
    i podlewania to jedynie zioła daja radę. Podlej, nawieź, sprawdzaj czy nie
    źre ci jakiś mało widoczny szkodnik, lub grzyb. Jak gleba jest zupełnie
    kiepska, to moze warto zastosować jakis nawóz organiczno mineralny. Powinno
    byc dopszzzz...

    Pozdrawiam Johnny