  • 1. Data: 2010-09-02 12:12:14
    Temat: posadzki - polewać?
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    Wczoraj miałem robione posadzki (maszynowo)
    Bardzo ładnie zatarte, praca wzorowa

    pytanie czy muszę polewać? jeśli tak to od kiedy?

    Robotnicy stwierdzili, ze nic sie nie stanie, przy takiej
    pogodzie (tzn, deszczowej) jeśli się nie będzie polewać

    Ale dziś juz słonczko świeciło.

    swoją drogą jak by ktos szukał ekipy
    z okolic Czestochowa- Lubliniec to szczerze polecić mogę (11zł m2)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-03 05:44:05
    Temat: Re: posadzki - polewać?
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj miałem robione posadzki (maszynowo)
    > Bardzo ładnie zatarte, praca wzorowa
    >
    > pytanie czy muszę polewać? je?li tak to od kiedy?

    Teoretycznie beton ma być cały czas wilgotny/mokry do czasu pełnego
    związania 30 dni. Polej, albo przykryj folią.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-09-03 15:19:38
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    W cenie material z robizną?
    Mozesz dac namiary na te ekipe na priva?
    W razie czego pisz na
    olowek5 (at) wp.pl
    pozdrowka
    Przemek

  • 4. Data: 2010-09-03 22:20:08
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i5r3md$fv$1@news.onet.pl...

    >W cenie material z robizną?

    Za 11zł? :-)

    Chybaby na swoje nie wyszli nawet z samego piachu i wody robiąc

    J.

  • 5. Data: 2010-09-04 01:38:18
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    >
    > Robotnicy stwierdzili, ze nic sie nie stanie, przy takiej
    > pogodzie (tzn, deszczowej) jeśli się nie będzie polewać

    Jak mnie sie ktos pyta czy beton polewac czy nie to odpowiadam zawsze "Boris
    Polewoj".
    Za moich szkolnych czasow byla obowiazkowa lektura tego pisarza.
    Opowieść o prawdziwym człowieku (&#1055;&#1086;&#1074;&#1077;&#1089;&#1090;&#1100;
    &#1086; &#1085;&#1072;&#1089;&#1090;&#1086;&#1103;&#1097;&#1
    077;&#1084; &#1095;&#1077;&#1083;&#1086;&#1074;&#1077;&#1082;&#1
    077;, 1946 -
    zbeletryzowane losy radzieckiego lotnika Aleksieja Mariesjewa).
    Przeczytalem to po polsku a potem dla zgrywy w oryginale po rusku. Dzieki
    czemu ten jezyk opamowalem w pare tygodni. Natomiast jego debiutu pod tytulem
    bodajze "Zawszony czlowiek" nie czytalem.
    No i przy popijawie tez lubie powspominac stare czasy mowic polewoj.
    Ze trzydziesci lat temu, albo i wiecej, jeszcze za Gierka, ktory
    zaciagnal "az" 20 miliardow dolarow pozyczki, ale tylko na inwestycje, bylem
    raz na budowie gigantycznej chlodni, ktorych trzy zostaly wtedy wybudowane.
    Powierzchnia posadzki tej chlodni miala tak na oko grubo ponad pol hektara.
    Budowali ja Wlosi. Akurat bylem swiadkiem gdy rowniutka gladz betonowa
    posadzki normalnie sie luszczyla. Zapytalem kolege, ktory byl tam zatrudniony
    co to jest. Okazalo sie, ze ci Makaroniarze po wykonaniu tej wylewki spryskali
    ja jakims plynem, ktory zamienil sie w folie. Folia ta zabezpieczala beton
    przed wysychaniem. I jakiez bylo zdziwienie pracownikow, gdy dokladnie po 28-
    30 dniach folia ta normalnie sie zluszczyla tak, ze mozna bylo ja z tej gladzi
    zamiesc miotla.
    Czego to ludzie nie wymysla.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-09-04 08:46:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik amir napisał:
> [...]
    >
    > Ale dziś juz słonczko świeciło.
    >
    > swoją drogą jak by ktos szukał ekipy
    > z okolic Czestochowa- Lubliniec to szczerze polecić mogę (11zł m2)

    Mnie zrobili chłopaki wylewki jakieś dwa tygodnie temu i ciągle są mokre.
    Nie polewam, ale też nie suszę - uważam, że jeszcze co najmniej ze dwa
    tygodnie powinny w tym stanie postać i nie uruchamiam żadnych tam
    podłogówek, ani suszenia nia uskuteczniam - dom się zwyczajnie wietrzy
    przez uchylone okna, a wylewki sobie dojrzewają.

    Może je poleję jak będę na miejscu, ale skoro przez pierwszy tydzień
    były wyraźnie mokre - aż na ścianach się ta wilgoć zaznaczała mimo, że
    jest folia jak należy, to znaczy, że jest ok :-)

    Polanie ich na pewno nie zaszkodzi, ale już suszenie z pewnością tak.

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-09-04 12:17:20
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadomości news:i5r3md$fv$1@news.onet.pl...

    > Za 11zł? :-)
    >
    > Chybaby na swoje nie wyszli nawet z samego piachu i wody robiąc

    Zawsze lepiej sie spytac co dokladnie ktos pod jakimis okresleniami
    rozumie....
    Na kafelki tez widzialem oferty gdzie roznica miedzy jedna a druga na samym
    ukladaniu byla 100% wiec jakbys komus o tym powiedzial to moglby pomyslec ze
    ci drozsi to daja jakis swoj material w cenie do robocizny....
    Przemek

  • 8. Data: 2010-09-04 20:20:12
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    #1077;&#1082;&#1077;, 1946 -
> [...]
    > 30 dniach folia ta normalnie sie zluszczyla tak, ze mozna bylo ja z tej gladzi

    Może dlatego siesdzisz w USA, bo w UE bu Cię do poważnych robót nie
    dopuscili. czy poewać czy nie polewać to zapytaj fachowca na miejscu,
    który widzi beton. A rady pseudoinżynierów, którzy stawiali wawel.
    ateraz w USA nabijają szynngle na stodołę to wsadź psu w dupę.

    pozdrawiam
    rafał

  • 9. Data: 2010-09-05 00:53:52
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    #1077;&#1082;&#1077;,

> [...]
    > który widzi beton. A rady pseudoinżynierów, którzy stawiali wawel. ateraz
    > w USA nabijają szynngle na stodołę to wsadź psu w dupę.

    Rady fachowców po espedezecie można im w dupę wsadzić. Polewać i tyle.

    Użycie fahofca nie zwalnia z myślenia.

  • 10. Data: 2010-09-05 07:39:46
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-04 03:38, Tornad pisze:

    > Jak mnie sie ktos pyta czy beton polewac czy nie to odpowiadam zawsze "Boris
    > Polewoj".

    Kluczowe są 2 pierwsze dni. Poniżej artykuł nt. betonu
    wysokowartościowego (takiego na posadzki, czyli prawie bez wody).

    http://www.wbi.budmedia.pl/index.php?option=com_docm
    an&task=doc_view&gid=175

    A z polewaniem trzeba uważać, żeby nie nalać wody pomiędzy dwie
    folie/papę (nad i pod styropianiem). Dlatego lepiej powiedzieć: zraszać.

    M.