  • 1. Data: 2011-09-16 13:26:52
    Temat: preparat do naprawy izolacji poziomej
    Od: "szaraban" <s...@v...pl>

    potrzebuję wykonać izolację poziomą istniejącego budynku, poprzez podcinanie
    kawałkami muru (siporex), czy jest jakiś preparat/klej izolacyjny który można
    wstrzykiwać w przeciętą szczelinę ? który zastygnie i będzie odporny na ściskanie.

  • 2. Data: 2011-09-16 13:47:16
    Temat: Re: preparat do naprawy izolacji poziomej
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "szaraban" <s...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > można
    > wstrzykiwać w przeciętą szczelinę ? który zastygnie i będzie odporny na

    Wątpię, że tak sobie podetniesz i to nagle magicznie zawiśnie w powietrzy po
    to żeby się ścisnąć pod ciężarem muru.
    Ja bym na twoim miejscu zrobił drenarkę. Da to znacznie lepszy efekt niż
    naciągną cię na jakieś zastrzyki.

  • 3. Data: 2011-09-16 15:17:18
    Od: s...@v...pl

> [...]

    > to żeby się ścisnąć pod ciężarem muru.

    > Ja bym na twoim miejscu zrobił drenarkę. Da to znacznie lepszy efekt niż

    mur mam pocięty co metr na długość metra. w wolne miejsca chce dać izolację a
    później podciąć resztę. nie widzę problemu.tylko pyta co dać.szczelina ma 1 cm.

  • 4. Data: 2011-09-16 17:21:01
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    Jak masz mur podcięty to jakiekolwiek zastrzyki byłyby bez sensu,
    szczelinę trzeba przedmuchać sprężonym powietrzem, w szczelinie układa
    się płyty z polietylenu, włókna szklanego lub polipropylenu, a
    następnie płyty trzeba co kilkadziesiąt centymetrów zaklinować i
    szczelinę wypełnić zaprawą bezskurczową (ważne dla statyki budynku). I
    tak robimy kawałek po kawałku. Taka izolacja w porównaniu z iniekcją
    ma to do siebie, że jest 100% i niezniszczalna, nie zgnije jak papa.

  • 5. Data: 2011-09-16 17:40:32
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > mur mam pocięty co metr na długość metra. w wolne miejsca chce dać
    > izolację a
    > później podciąć resztę. nie widzę problemu.tylko pyta co dać.szczelina ma
    > 1 cm.

    Problemem będzie osiadanie takiego muru, dlatego trzeba by wypełnić zaprawą
    cementową z dodatkiem preparatu do izolacji murów. Jest ich sporo na rynku
    np. penetron, izomur, aquafin.
    W sumie niepotrzbnie się męczyłeś z podcinką, ponieważ ww preparaty
    umożliwiają wykonanie podcinki poprzez ich wstrzykniecie w nawiercone
    otwory. Preparaty te rozchodzą się w murze tworząc nieprzepuszczalną dla
    wody barierę.
    Poszukaj w necie opisów wykonania izolacji metodą injekcyjną.

  • 6. Data: 2011-09-16 19:48:46
    Od: s...@v...pl

> [...]

    > tak robimy kawałek po kawałku. Taka izolacja w porównaniu z iniekcją

    > ma to do siebie, że jest 100% i niezniszczalna, nie zgnije jak papa.

    dzięki za bardzo konkretne odpowiedzi.już mam jasność jak się do tego zabrać.

  • 7. Data: 2011-09-17 08:27:07
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > W tpi , e tak sobie podetniesz i to nagle magicznie zawi nie w powietrzy po
    > to eby si cisn pod ci arem muru.
    > Ja bym na twoim miejscu zrobi drenark . Da to znacznie lepszy efekt ni
    > naci gn ci na jakie zastrzyki.

    Jakby drenaż umiał zastąpić izolację poziomą to nikt by się nie bawił
    w podcinanie, iniekcje i inne takie. W budynkach z cegły wyciąga się
    na metrowym odcinku cegły wsadza izolację, zaprawę i z powrotem cegły,
    i jakoś wszystko wisi magicznie w powietrzu...

    Oczywiście nie da się tego zrobić jeśli w ścianach są rury, ankry,
    zbrojenie, kable itp. Na wszystko powinien być projekt, bo jeśli mur
    (zaprawa, cegły) nie są dość wytrzymałe, to przestanie "magicznie
    wisieć w powietrzu" i katastrofa budowlana gotowa.