  • 1. Data: 2012-09-27 21:53:12
    Temat: problem z roletami
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam wszystkich :)
    Mam w domu kilkanaście rolet sterowanych silnikami wbudowanymi w
    skrzynki nadokienne.
    Właśnie jestem na etapie podłączania sterowań, przycisków i pilotów,
    Zaobserwowałem jednak pewien problem i boję się o te rolety
    Okna, a co za tym idzie rolety, są różnej szerokości i z takimi o
    szerokości 150cm, 180cm nie ma żadnego problemu - chodzą płynnie to te
    na oknach 90cm przy ruchu w dół poruszają się czasem "skokami"
    Jedna nawet pomimo pracy silnika wogóle nie zaczęła opadać i gdybym tego
    w porę nie zauważył to mogło dojść do jej przewinięcia na silniku i do
    zniszczenia. Co może być przyczyną takiego stanu ?
    O ile w kwestii sterowań, elektryki i elektroniki problemu nie mam to z
    mechaniki raczej orłem nie jestem.
    Może ktoś z Was miał podobne problemy i podpowie co może być przyczyną
    takiego stanu rzeczy ?

    Pozdrawiam

    PS. Mam pewną teorię na ten temat, lecz póki co wolę jej nie omawiać by
    nikogo nie zasugerować.

  • 2. Data: 2012-09-27 22:24:59
    Temat: Re: problem z roletami
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Daj znać jakie producent rolet ... może jakieś fotki ?

    Może podczas montażu szczelina(-y) prowadząca roletę się
    czymś ubrudziła / przygięła ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 3. Data: 2012-09-27 22:53:48
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2012-09-27 22:24, Aleksander pisze:
> [...]
    >
    > Daj znać jakie producent rolet ... może jakieś fotki ?
    >
    > Może podczas montażu szczelina(-y) prowadząca roletę się

    Rolety mam z firmy Formelana z Kalisza
    Na ich stronie można zerknąć - nazywa się to roleta nadstawna
    Zabrudzenie - nie licząc paru pajęczyn jak to w niezamieszkałym jeszcze
    domu :) uszkodzenie mechaniczne lamelek czy też szczelin wykluczone
    lamelki są aluminiowe oklejone na złoty dąb

    Dodam jeszcze, że z reguły opuszczają się krzywo, jak już dół się oprze
    o parapet to dopiero wtedy się całość prostuje. Jest to najczęściej
    przesunięcie o ok. 1-2cm

  • 4. Data: 2012-09-27 23:31:53
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Dodam jeszcze, że z reguły opuszczają się krzywo, jak już dół się oprze o
    > parapet to dopiero wtedy się całość prostuje. Jest to najczęściej przesunięcie
    > o ok. 1-2cm

    A no i mamy przyczynę. Trzeba wyregulować aby roleta równo się opuszczała.
    Jeśli jest różnica w długości linek, to będzie się haczyć / kleszczyć.

  • 5. Data: 2012-09-28 11:20:14
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2012-09-27 21:53, pilocik pisze:

    > Jedna nawet pomimo pracy silnika wogóle nie zaczęła opadać i gdybym tego
    > w porę nie zauważył to mogło dojść do jej przewinięcia na silniku i do
    > zniszczenia. Co może być przyczyną takiego stanu ?

    Krzywo zamocowane prowadnice, lub krzywo przycięta roleta ( w trapez)

    Cezary

    CezaryT

  • 6. Data: 2012-09-28 11:23:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2012 22:54:37 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
> [...]
    A co na Twoje problemy mówi firma Formelana- gwarancja chyba jakas obowiazuje?

  • 7. Data: 2012-09-28 18:54:24
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > A no i mamy przyczynę. Trzeba wyregulować aby roleta równo się opuszczała.
    > Jeśli jest różnica w długości linek, to będzie się haczyć / kleszczyć.

    Niestety nie tędy droga.
    Po pierwsze to żadnych linek tam nie ma.
    W skrzynce nad oknem jest wał/oś/rura która jest jednocześnie silnikiem
    a do niej na dwóch sprężystych blaszkach doczepiona jest pierwsza
    lamelka rolety a później kolejne jedna do drugiej
    po drugie strona, która opada mniej czy więcej nie jest stała
    czasem lewa część a czasem prawa opada lekko pochylona.

  • 8. Data: 2012-09-28 18:55:32
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2012-09-28 11:23, Kris pisze:

    > A co na Twoje problemy mówi firma Formelana- gwarancja chyba jakas obowiazuje?

    na ten temat nie chcę się już wypowiadać - nie będę się kopał z koniem
    umówmy się więc że gwarancja już się skończyła :(

  • 9. Data: 2012-09-28 18:59:20
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2012-09-28 11:20, Cezary pisze:

    > Krzywo zamocowane prowadnice, lub krzywo przycięta roleta ( w trapez)
    >
    > Cezary

    też raczej nie to, sprawdzałem piony poziomy i wszystko wygląda ok.

    Mam taką teorię, że skoro problem jest tylko z małymi oknami to czy
    kluczową kwestia nie będzie waga rolety ?
    Przecież silnik jak pracuje to nie wypycha rolety a tylko pozwala jej na
    opadanie pod własnym ciężarem. Przecież to tylko lekkie aluminium.
    Przy pracy w górę zwijana jest równiutko, bez żadnych zahaczeń czy też
    blokowań.
    Tak się zastanawiam czy dociążenie najniższej lamelki nie powinno pomóc
    na ten problem ?

  • 10. Data: 2012-09-29 04:02:24
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "pilocik" <p...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > szerokości 150cm, 180cm nie ma żadnego problemu - chodzą płynnie to te na
    > oknach 90cm przy ruchu w dół poruszają się czasem "skokami"

    I w końcu przestaną sie poruszać. Pourywają się wieszaki i będziesz pruł
    nadproża.
    Rolety to ja miałem juz naście lat temu i coś o nich wiem.
    Generalnie będą się psuły czy tego chcesz czy nie.