  • 1. Data: 2010-07-12 15:42:12
    Temat: projekt Tymek pracowni Horyzont
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    Witam, proszę o wytknięcie słabych punktów projektu Tymek pracowni Horyzont.
    http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/TYMEK/0/3
    12/

    Szukam projektu domu taniego w budowie, niedużego i jednocześnie
    funkcjonalnego. Ze zmian które chciałbym wprowadzić to:
    1. Likwidacja balkonu (uważam, że nie jest potrzebny na wsi, gdzie jest
    ogród).
    2. Likwidacja słupa między salonem a kuchnią (podciąg) - dzięki temu kuchnia
    będzie otwarta na salon.
    3. Likwidacja drzwi między wiatrołapem a spiżarnią - wejście do spiżarni
    będzie tylko od strony kuchni.
    4. Schody zamiast zabiegowych będą ze spoczynkiem.
    5. Dodanie małego okna w spiżarni.

    Pozdrawiam, AK

  • 2. Data: 2010-07-12 21:02:01
    Temat: Re: projekt Tymek pracowni Horyzont
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    AKow pisze:
> [...]
    12/

    > Szukam projektu domu taniego w budowie, niedużego i jednocześnie

    No taki całkiem 'nieduży' to on raczej nie będzie... :-D. Ale wszystko
    zależy od definicji pojęcia 'nieduży'.
    Tani może być, bo jest prosty i dach też ma prosty.

    Ze zmian które chciałbym wprowadzić to:
    > 1. Likwidacja balkonu (uważam, że nie jest potrzebny na wsi, gdzie jest
    > ogród).

    Racja.

    > 2. Likwidacja słupa między salonem a kuchnią (podciąg) - dzięki temu
    > kuchnia będzie otwarta na salon.

    To jest kosmetyka i możesz sobie w razie czego ten słup wstawić później,
    jak zechcesz jednak mieć kuchnię oddzieloną od salonu - tu są różne
    szkoły :-)

    > 3. Likwidacja drzwi między wiatrołapem a spiżarnią - wejście do spiżarni
    > będzie tylko od strony kuchni.

    Znacznie to może zwiększyć użyteczną powierzchnię w spiżarni.

    > 4. Schody zamiast zabiegowych będą ze spoczynkiem.

    Na pewno da się zrobić, bo miejsce jest :-).

    > 5. Dodanie małego okna w spiżarni.

    A po co Ci tam okno?

    Ogólnie projekt nie taki znowu zły :-))), ale ta boczna elewacja z oknem
    jakoś tak inaczej... no nie wiem, może się nie znam.

    Jak chcesz alternatywę, to ja buduję właśnie dom w tamaryszkach 2 z
    archonu. Po adaptacjach i przeróbkach ma właśnie 138,5 m2 - mniej więcej
    tyle, co ten Twój. Czy tani...? Ot budowa to budowa... huragan w
    kieszeni :-). Nie ma jednak specjalnych ekstrawagancji. Cenę domu
    budowanego systemem gospodarczym podbija wymyślanie przy wykończeniu.
    Jak się tu nie rozpędzisz na 'najwyższe standardy', to jest szansa, że
    wybudujesz w rozsądnych pieniądzach, tylko czasem nie oszczędzaj na
    konstrukcji. :-)

    Zobacz sobie alternatywę:
    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-tamarys
    zkach-2/m43b12f30b6933

    Dom mam jeszcze nie skończony, ale na każdym, kto przychodzi robi spore
    wrażenie :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-07-13 08:09:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "AKow" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie tylko od strony kuchni.
    > 4. Schody zamiast zabiegowych będą ze spoczynkiem.

    Moi znajomi wybudowali ten domek. Dokonali sporo zmian na parterze dzięki
    którym parter wyszedł naprawdę fajnie. Garażu nie ma a jest w zamian
    kotłownia, pralnia i całkiem fajny pokoik. Nie ma też słupa między kuchnią i
    salonem, korytarz nieco został przesunięty w osi dzięki zlikwidowaniu drzwi
    do salonu i skróceniu ściany oddzielającej pokoik od salonu. Wnęka na szafę
    przed tym pokoikiem została zmniejszona i przeniesiona na druga stronę obok
    schodów i w tym miejscu powstał korytarz nieznaczne wydłużony
    zlikwidowaniem drzwi do garażu tak aby z niego na lewo znalazły się drzwi do
    dodatkowego pokoju a na w prost do pralni i z niej do kotłowni. Ogólnie
    parter wyszedł bardzo ładnie, salon jest bardzo duży i "pojemny".
    Wadą w tym projekcie jest to że o ile na parterze jest w miarę duża łazienka
    jak na parter w takim domku, w której może stanąć nawet prysznic to na
    poddaszu łazienka jest wielkim nieporozumieniem. Wcale nie jest tak jak tu w
    projekcie że skos jest niewielki. Zobacz sobie gdzi eprzebiega ściana
    łazienki, jest przesunięta nieco w osi okien a teraz porównaj z rzutem AA i
    zobaczysz że sufit jest tyci tyci. Sufit wyniósł zaledwie 50cm a reszta to
    już tylko skosy aż do ścianki kolankowej wysokiej na całe 30cm.
    Ścianki kolankowe trzeba więc robić dodatkowe jako wysunięte z płyt GK gdyż
    te powstałe z murowania mają wysokość około 30cm w to do niczego się nie
    nadaje. Nie mam pojęcia co można wcisnąć w takiej niskiej przestrzeni.
    Pozostanie tylko podłoga którą trzeba będzie niemal leżąc sprzątać z kurzu.
    Podniesienie ścianki kolankowej na etapie murowania ścian byłoby bez sensu
    gdyż spieprzy się proporcje budynku z zewnątrz. Pozostaje więc jak
    wspomniałem stawianie dodatkowych ścianek kolankowych a w zamian za to za
    nimi mozna sobie ułożyć rury CO, inst. elektryczną czy tez rury nadmuchu z
    kominka lub rekuperatora.
    Ostatnia rzeczą jest ten nieszczęsny balkon. Budowlańcy zrobili go tak jak w
    projekcie. Balkon przesunięty jest w górę względem płyty??? Powstała taka
    zetka i wysżło dziadostwo,.gdyż tuż przy drzwiach balkonowych w
    pomieszczeniu goły beton jest wyżej o 1cm niż wylewka na styropnianie w
    pomieszczeniu. Ten fragment podłogi będzie więc zimy i na dodatek trzeba
    zrobić jakiś kichawy stopień na 2-3cm z deski itp. Bez sensu.

    Dom spalał w mroźnym styczniu 6-8 worków ekogroszku na tydzień. W pozostałe
    mniej mroźne dni zadowalał się 4-5 workami. Worek - 25kg. Średnio więc w
    mroźne dni pożerał 175kg ekogroszku tygodniowo. Zakładając sprawność kotła
    70% zapotrzebowanie domu na energię do grzewania i wody miesięczne wynosi w
    mroźny miesiąc 3850kWh co kosztuje przy naszej lokalnej cenie ekogroszku
    800zł/t około 610zł.
    Koszt miesięczny ogrzewania w cieplejsze miesiące zimy wynosił około 392zł.
    Jak dla mnie to sporo bo porównując do mnie w domu o pow. bez garażu 127m2 w
    najmroźniejszy miesiąc grzejąc gazem faktura wyniosła około 470zł.

    Marek

  • 4. Data: 2010-07-13 10:01:18
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    > No taki całkiem 'nieduży' to on raczej nie będzie... :-D. Ale wszystko
    > zależy od definicji pojęcia 'nieduży'.
    > Tani może być, bo jest prosty i dach też ma prosty.

    Powiedzmy, że średni :) 5 osób będzie mieszkać, więc myślę, że 130m2 to w
    sam raz. Musi być tani, bo budżet wynosi 300kzł (do zamieszkania, chociażby
    częściowo wykończonego). Dlatego też nie ma zbędnych dodatków typu balkon,
    wykusz, lukarna... Dach celowo prosty i bryła również aby nieco oszczędzić.

    > To jest kosmetyka i możesz sobie w razie czego ten słup wstawić później,
    > jak zechcesz jednak mieć kuchnię oddzieloną od salonu - tu są różne szkoły
    > :-)

    Kuchnia ma być, powiedzmy "półotwarta" na salon. Na początek będzie
    zostawione szerokie przejście, potem wstawię tam szerokie drzwi
    dwuskrzydłowe. Coś w rodzaju:
    http://images26.fotosik.pl/325/90dda8e4e2d38702med.j
    pg
    Aby otwór był na środku, potrzebuję zlikwidować słup.

    > Znacznie to może zwiększyć użyteczną powierzchnię w spiżarni.

    Tak, ale jest jedna wada takiego rozwiązania: wejście do kuchni będzie tylko
    przez salon. Czy to się sprawdzi?

    > Na pewno da się zrobić, bo miejsce jest :-).

    Tak, kilka (pewnie dwa) stopnie wejdą do przedpokoju.

    > A po co Ci tam okno?

    Żona tak chce. Trzeba by kobiet zapytać co sądzą o oknie w spiżarni. Moja
    żona twierdzi, że będzie potrzebne (np. otworzenie okna aby wychłodzić
    spiżarnię, przewietrzyć).

> [...]
    zkach-2/m43b12f30b6933

    > Dom mam jeszcze nie skończony, ale na każdym, kto przychodzi robi spore

    Twój jest bardziej skomplikowany, ja właśnie chcę domu bardzo prostego.
    Szerokość też jest bardzo istotna, mój ma 9.8m, zaś Twój 10.4m, u mnie to
    jest ważne, bo szerokość działki jest nieduża... Idealnie byłoby aby
    szerokość domu miała 9m. Druga sprawa, to wielkość salonu, u Ciebie 25m2, u
    mnie 31m2, co i tak wydaje mi się minimum. Salon u mnie nie może być
    mniejszy. Generalnie to jednak dosyć różne projekty...

    Ile Cię wyniosło zbudowanie z podziałem na poszczególne etapy? Zdjęcia
    Twojego domu kiedyś oglądałem i kojarzę, że stan surowy zamknięty był...
    Dzięki za komentarz do mojego projektu (nie do końca mojego, bo jeszcze nie
    kupiony). Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2010-07-13 10:12:12
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    > Moi znajomi wybudowali ten domek.

    A jednak ktoś go buduje :)

> [...]
    > przesunięty w osi dzięki zlikwidowaniu drzwi do salonu i skróceniu ściany

    Ja tak rewolucyjnych zmian nie zamierzam robić, aczkolwiek likwidacja drzwi
    do salonu i maksymalne otwarcie go na przedpokój to również ruch który
    wykonam. Znasz może szczegóły techniczne likwidacji słupa między kuchnią i
    salonem? Chętnie o tym poczytam.

    (...)
    > parter wyszedł bardzo ładnie, salon jest bardzo duży i "pojemny".

    Zależy mi aby salon był właśnie relatywnie duży, więc 31m2 wydaje się być
    akceptowalne, aczkolwiek 34-36m2 byłoby znacznie korzystniejsze. Jednak
    połączenie pokoju z salonem nie wchodzi w grę - potrzebna jest sypialnia na
    parterze.

  • 6. Data: 2010-07-13 10:20:24
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

> [...]
    > jak wspomniałem stawianie dodatkowych ścianek kolankowych a w zamian za to
    > za nimi mozna sobie ułożyć rury CO, inst. elektryczną czy tez rury

    Faktycznie jest to pewien problem. Ścianki kolankowej nie zamierzam
    podnosić, więc wyjdzie w sumie mała i skośna łazienka na poddaszu. Prysznic
    będzie tylko w łazience na parterze, w łazience na poddaszu będzie duża
    wanna, więc chyba tragedii nie będzie.

> [...]
    > pomieszczeniu. Ten fragment podłogi będzie więc zimy i na dodatek trzeba
    > zrobić jakiś kichawy stopień na 2-3cm z deski itp. Bez sensu.

    Zdecydowanie i bez zastanawiania wyrzucam balkon. Raz, że niepotrzebny, a
    dwa - komplikacje w budowie, przede wszystkim ze względu na dobre
    zaizolowanie termiczne i przeciwwilgociowe.

> [...]
    > Jak dla mnie to sporo bo porównując do mnie w domu o pow. bez garażu 127m2
    > w najmroźniejszy miesiąc grzejąc gazem faktura wyniosła około 470zł.

    To wszystko to już kwestia izolacji termicznej, jakości okien itd. Sam
    projekt jako taki raczej nie powinien być uznany za nieekonomiczny w
    ogrzewaniu?

    Pozdrawiam, dzięki za komentarze.

  • 7. Data: 2010-07-13 10:35:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    >Znasz może szczegóły techniczne likwidacji słupa między kuchnią i salonem?
    >Chętnie o tym poczytam.

    Żadne cuda, została wykonana zwykła belka.

> [...]
    > akceptowalne, aczkolwiek 34-36m2 byłoby znacznie korzystniejsze. Jednak
    > połączenie pokoju z salonem nie wchodzi w grę - potrzebna jest sypialnia

    Po likwidacji wejścia do salonu otwarta została dodatkowa przestrzeń
    korytarza dzięki czemu ma się wrażenie dużej przestrzeni.
    Mnie się to podoba. Wogóle zauważyłem w domach że salon gdy zbliżonu jest
    bardziej do kwadratu to jest ładniejszy, pojemniejszy oraz przyjemniejszy.

    Podpowiem ci że znajomy wybudował ten domek za mniej niż 220kzł i budował go
    9 miesięcy :) Konstrukcja łatwa, nie było żadnych trudnych tematów poza tym
    że spieprzona jest ta płyta balkonowa. No w sumie to jeszcze nie koniec
    ponieważ na poddaszu czeka go jeszcze szpachlowanie płyt GK, malowanie,
    wykonanie podłóg, plytki i armatura w łazience oraz obłożenie schodów. Z tym
    że z tego co wiem to materiały wszystkie na te prace już ma oprócz schodów.
    Narazie mieszka już od jesieni na parterze i powoli sobie dłubie na górze.
    Dom jest oczywiście ocieplony 12cm styropianem z tynkiem akrylowym.

    Marek

  • 8. Data: 2010-07-13 13:47:59
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    AKow pisze:
    [..]
    Druga sprawa, to wielkość salonu, u Ciebie
    > 25m2, u mnie 31m2, co i tak wydaje mi się minimum. Salon u mnie nie może
    > być mniejszy.

    Mnie akurat taki raczej wystarczy, bo mam jeszcze pracownie, gdzie będę
    spędzał większą część czasu ;-).

    Generalnie to jednak dosyć różne projekty...

    Tak różne :-).

    > Ile Cię wyniosło zbudowanie z podziałem na poszczególne etapy?

    Fundament - ok metra przewyższenia w terenie wzdłuż linii ukośnej domu -
    długość ścian fundamentowych ok 80 mb
    Koszt - robocizna 3 tys, materiały i maszyny, coś chyba 24,5 tys

    Stan surowy otwarty
    Koszt ok 73.5 tys materiały i maszyny, 34 tys robocizna

    Razem SSO wyniósł mnie jakieś 135 tys - Trochę poszalałem z dachem, bo
    dałem dachówkę ceramiczną, a pod nią pełne deskowanie i papę, a to
    zapewne podniosło koszt, kominy murowane z kamionkowymi wkładami, nad
    dachem wykończone klinkierem i okute blachą. Materiał na ściany - pustak
    ceramiczny max.
    Elektryka zamknie się w 8 kzł ze zrobieniem podłączenia i pomiarów oraz
    odbiorem instalacji - nawet chyba mniej, ale z marginesem liczę.
    Okna i drzwi zewnętrzne z bramą garażową i parapety wewnętrzne przy
    oknach - 20 tys z montażem - 18 okien bardzo różnej wielkości, troje
    drzwi zewnętrznych i brama garażowa segmentowa.
    Tynki zmieszczą się w jakieś 11 - max 12 tys
    Hydraulika - instalacja co - nie taka prosta i wod-kan - ciut ponad 30
    kzł - robocizna z materiałami.
    Wylewki - może do 10 kzł - jeszcze nie wiem, bo jestem przed :-)
    Elewacja - myślę, że do 20 kzł się zmieszczę z parapetami zewn i
    balustradami.
    Do tego dochodzi przyłącz wod-kan - będę właśnie go robił i liczę do 20
    kzł, bo mam jakieś sto metrów do podciągnięcia, w tym przebitka pod drogą.
    Drobne architektura, czy jak się to nazywa - murki schodki, taras... to
    pewnie w dziesięciu się zmieści.
    Na prace do wykonania mam już ugadanych wykonawców i ceny/koszty podaję
    wg uzgodnień, nie z sufitu :-)
    Potem zostanie makijaż, ale tu już górnej granicy nie ma... To będę
    robił sukcesywnie jak już się wprowadzę, bo czas teraz nagli :-))).

    Razem z przedstawionych pozycji wychodzi jakieś 260 - 270 tys, ale
    pozostaje jeszcze wykończenie wnętrz. Tu chcąc dotrzymać kroku
    standardom :-), wydasz drugie tyle, albo i więcej, ale jak chcesz pomału
    się zagospodarowywać i nie szaleć, to za jakieś 150 kzł docelowo można
    zrobić sobie bardzo fajnie, bez ekstrawagancji, ale nowocześnie :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-07-14 08:19:03
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    AKow rzecze:

    > 1. Likwidacja balkonu (uważam, że nie jest potrzebny na wsi, gdzie jest
    > ogród).

    Poniekąd tak, ale pościel z sypialni wywietrzyć łatwiej chyba na balkonie,
    niż po schodach na dół i do ogródka (a potem z powrotem)?
    Jeśli nie balkon, to daj może choć balustradkę :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 10. Data: 2010-07-14 09:12:59
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:i1jrtn$2a4$1@news.onet.pl...
    (...)
    > Jeśli nie balkon, to daj może choć balustradkę :-)

    To już prędzej.