  • 1. Data: 2010-01-09 12:18:00
    Temat: projekt budowlany - co powinna zawierać umowa z architektem?
    Od: "Wesoly" <t...@i...pl>

    Witam grupę.
    Jestem na etapie podpisywania umowy o wykonanie projektu budowlanego,
    koncepcji, czesciowego projektu wykonawczwgo (dot. konstrukcji). Jakie
    paragrafy powinna zawierac umowa z architektem a jakich nie powinna patrzac
    od strony inwestora oczywiscie. Na co zwrocic szczegolna uwage? Jest to moja
    pierwsza umowa i nie mam doswiadczenia w tym temacie, dlatego tez prosze Was
    o pomoc i podpowiedzi.
    Wielkie dzieki!
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-09 12:54:10
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Wesoly" <t...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Jest to moja pierwsza umowa i nie mam doswiadczenia w tym temacie, dlatego

    U,owy w budowlance nic nie dają, o czym się przekonasz za roczy czy za dwa
    lata :-) I tak cie wydymają albo czegoś niedopatrzą :-)

  • 3. Data: 2010-01-09 19:41:03
    Od: M <M...@w...pl>

    Wesoly pisze:
> [...]
    > pierwsza umowa i nie mam doswiadczenia w tym temacie, dlatego tez prosze Was

    Z rzeczy, które na szybko przychodzą do głowy:

    - prawa autorskie (możliwość kopiowania, powielania,etc. na potrzeby
    budowy i dla innych wykonawców)
    - możliwość dokonywania zmian w trakcie budowy i po wybudowaniu bez
    uzyskiwania zgody od autora
    - dobrze jest dostać projekt w wersji elektronicznej (najlepiej PDF w
    odpowiedniej skali, to będziesz mógł mierzyć wymiary na komputerze)
    - projekt w formacie źródłowym (np. na potrzeby wykonania projektu
    przyłącza gazowego, obliczeń zapotrzebowania na ciepło i wszelkich innych)

    Rozumiem, że zawartość projektu masz ustaloną.

    M.

  • 4. Data: 2010-01-10 18:00:11
    Od: "Wesoly" <t...@i...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyłącza gazowego, obliczeń zapotrzebowania na ciepło i wszelkich innych)
    >
    > Rozumiem, że zawartość projektu masz ustaloną.

    Zależy co jest rozumiane przez "zawartość projektu"...
    Koncepcja z żutami, przekrojami etc.
    Projekt budowlany z uzgodnieniami branżowymi.
    Projekt wykonawczy elementów konstrukcyjnych.
    To mam ustalone.

  • 5. Data: 2010-01-10 20:33:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > - projekt w formacie źródłowym (np. na potrzeby wykonania projektu
    > przyłącza gazowego, obliczeń zapotrzebowania na ciepło i wszelkich innych)

    Na pewno potrzebny jest jeszcze nadzwór autorski na czas budowy (jest w sumie
    obowiązkowy, ale w umowie powinny być określone koszta zmian) oraz klauzula, że
    projekt musi zostać przyjęty w postępowaniu o wydanie PnB.

  • 6. Data: 2010-01-11 09:08:50
    Od: Inwestor W-wa <i...@v...pl>

    My zawarliśmy klauzulę o tym, że "architekt zaświadcza, że nie pobiera
    prowizji od producentów przy proponowanych przez siebie materiałów i
    technologii". Uchroniło to nasz budżet przed zbędnymi
    "udogodnieniami". Tę samą klauzulę zawieramy w umowach z wykonawcami.
    Pomaga ... :)

  • 7. Data: 2010-01-11 11:16:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Inwestor W-wa" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
    qz.googlegroups.com...
> [...]
    >technologii". Uchroniło to nasz budżet przed zbędnymi
    >"udogodnieniami".
    Tę samą klauzulę zawieramy w umowach z wykonawcami.

    Ta klauzula to taki martwy zapis
    W praktyce nie do zweryfikowania;))

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-01-12 22:46:31
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > U,owy w budowlance nic nie dają, o czym się przekonasz za roczy czy za dwa
    > lata :-) I tak cie wydymają albo czegoś niedopatrzą :-)

    Nie czytaj co kiki pisze, jego chyba każda jedna ekipa wydymała ;) Ale za to
    ma paragony, i nimi płaci ;)

    Adam