  • 1. Data: 2011-05-06 07:06:44
    Temat: prosty system monitoringu - jak to zrobić
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    niestety mam problemy z sąsiadami (mieszkam w domu na wsi, wszystko jest
    ogrodzone i zamykane, mam kilka garazy warszta i magazyn.) lub innymi
    osobnikami którzy czują pociąg do nieswojej własności - w chwili obecnej te
    zapedy hamuje owczarek niemiecki budzący respekt. Niestety problem w tym że
    psa mi ktoś podtruwa wiec muszę zainwestować w monitoring. Problemy są w
    nocy wiec zastanawiam się nad kilkoma kamerami na podczerwień i podłaczeniem
    tego do tv - tylko nie wiem jak sobie poradzić z nagrywaniem ? A moze kupic
    dobrą wiatrówkę ?
    Proszę o poradę

    Pozdr
    rt

  • 2. Data: 2011-05-06 07:22:51
    Temat: Re: prosty system monitoringu - jak to zrobić
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 06.05.2011 09:06, rt pisze:
> [...]
    > tego do tv - tylko nie wiem jak sobie poradzić z nagrywaniem ? A moze kupic

    Najlepiej to rejestrator dedykowany do monitoringu, na allegro można
    dostać rejestrator na 4 kamery za 500..600 zł, nie wiem co to warte, ale
    cena porównywalna do jakiegoś starego peceta, a sam pecet nie wystarczy,
    bo trzeba jakąś kartę, dyski itp..
    Kamer tez jest duży wybór.
    Temat nie jest jakiś skomplikowany, jak masz trochę smykałki do tego to
    sobie poskładasz taki zestawik i go zmontujesz.
    Poczytaj jednak przed zakupem, bo się może okazać że kupisz coś co się
    nie nadaje do Twojego zastosowania.

  • 3. Data: 2011-05-06 09:31:53
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Z wiatrowki zrezygnuj w Polsce jak do tej pory to przestepca jest
    chroniony a nie wlasciciel. Chyba ze masz b. dobrego prawnika w
    rodzinie.

    KADAR

  • 4. Data: 2011-05-06 09:33:02
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podłaczeniem
    > tego do tv - tylko nie wiem jak sobie poradzić z nagrywaniem ? A moze

    Kupujesz wiec kamery z mozliwoscia rejestracja obrazu w nocy, w zasadzie
    wiekszosc to juz ma (obraz czarno bialy), kupujesz rejestrator i wkladasz
    do niego odpowiednio duzy dysk - zalezy jak dluga chcesz miec historie do
    przegladania wstecz-
    Mysle ze do 3tysPLN zmiescisz sie i zrobisz to w miare profesjonalnie (4-6
    kamer), pamietaj
    o podtrzymaniu zasilania na wypadek gdyby miejscowi wylaczyli prad.
    Sam monitoring dziala odstraszajaco, moze na poczatek kup maskownice.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2011-05-06 15:54:07
    Od: " ąćęłń" <j...@W...gazeta.pl>

    Przy 4-9 kamerach to można kupić od razu cały gotowy skompletowany zestaw
    kamery rejestrator itp., ale składany z poszczególnych "części" będzie nieco
    lepiej dostosowany do potrzeb.
    Pamiętaj, że w zimie jest zimno ;-)
    Czyli najlepiej grzałki wewnątrz obudów kamer.
    Lub liczyć na grzanie przez diody IR.
    W całości dość drogo wychodzi instalacja i okablowanie, jeśli ma być robione
    profesjonalnie.
    Na dziś A.D. 2011 to już bym pewnie starał się dać kamery ethernetowe
    megapikselowe, ale technicznie dla policji starczą pewnie dobre kamery dające
    obraz po video.

    -----

  • 6. Data: 2011-05-07 09:51:53
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik rt napisał:
> [...]
    > tego do tv - tylko nie wiem jak sobie poradzić z nagrywaniem ? A moze kupic

    Pierwsze pytanie - ile możesz na to wydać. Kamery IP są w cenach od
    kilkuset złotych do kilkudziesięciu tysięcy, programy rejestrujące od
    darmowych po kilkaset euro za kanał wideo, rejestrować możesz na pececie
    z demobilu z dyskiem za trzy stówy albo na dedykowanym serwerze z
    macierzą dyskową za kilkadziesiąt tysięcy.
    Raczej pchaj się w kamery IP o podwyższonej rozdzielczości a oszczędzaj
    na ilości klatek na sekundę - w razie czego Policji i sądowi bardziej
    pasuje mieć sześć klatek na sekundę z rozpoznawalnymi twarzami niż
    dwadzieścia pięć w rozdzielczości faktycznej 320 linii - a tyle osiągają
    tanie kamerki analogowe.

    Dalej - ktoś mający elementarne pojęcie o systemach ochrony musi ci z
    grubsza wymyślić rozmieszczenie - a jak już koniecznie chcesz sam to
    pamiętaj że kamery powinny się nawzajem chronić, kamera niechroniona
    przez inną może zostać unieszkodliwiona bez zarejestrowania kto ja
    unieszkodliwił - i tak może zacząć się łańcuszek kolejnego
    unieszkodliwiania monitoringu aż do całkowitego oślepienia. Jak nie masz
    na stałe ochroniarza w dyżurce to alarmy ci na nic - zanim zareagować
    zdążysz to ci magazyn ciężarówkami wywiozą.

    Generalnie - weź lepiej fachowca, z monitoringu robionego nie przez
    fachowca z papierami nikt sygnału do obsługi od ciebie nie weźmie, tyle
    co sobie zarejestrujesz i na słowo organom ścigania przedstawisz.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2011-05-07 20:44:42
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4dc51638$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...
    Użytkownik rt napisał:
    > psa mi ktoś podtruwa
    Gnoje ...

> [...]
    kilkuset złotych
    Raczej pchaj się w kamery IP o podwyższonej rozdzielczości

    Mam kamerkę IP w oknie, pełni rolę pseudo-monitoringu wjazdu na posesję.
    U mnie działa na zasadzie przesyłania maili ze zdjęciem
    na wskazany adres, w razie wykrycia ruchu w wyznaczonym obszarze,
    o ustawionej czułości.

    Przede wszystkim - z wymiennym obiektywem
    (można dać zoom i ustawić zbliżenie).
    Mam o rozdzielczości ciut wyższej niż VGA
    i z ~50m da się na zdjęciu odczytać numery rejestracyjne auta.

    Jeśli ma działać sensownie również w dzień - to z auto-iris.
    Jeśli jest zagrożenie odcięciem internetu - to również
    z zapisem na kartę SD.

    Co do pory nocnej - wydaje mi się, ze lepiej halogeny z czujnikami
    (już to samo może zadziałać odstraszająco), niż podświetlenie IR.

    Jeśli możliwości finansowe pozwalają - to kamerka megapixelowa.

    Jeśli w oknie - wystarczy sama kamera.
    Jesli na zewnątrz - potrzebna jeszcze obudowa + grzałka.

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2011-05-08 05:08:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Maj, 22:44, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:

    > Co do pory nocnej - wydaje mi się, ze lepiej halogeny z czujnikami
    > (już to samo może zadziałać odstraszająco), niż podświetlenie IR.

    Wtedy wystarczy poswiecic latarka w czujke i drugi zlodziej spokojnie
    podejdzie pod kamerke niezauwazony i...
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-05-09 05:27:18
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    się nad kilkoma kamerami na podczerwień i podłaczeniem
    > tego do tv - tylko nie wiem jak sobie poradzić z nagrywaniem ? A moze

    Nie wymyślaj tego co już wymyślono. Kup sobie rejestrator.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2011-05-09 13:56:12
    Od: "czochracz" <c...@W...gazeta.pl>